Jaké jsou typy kampaní v Google Ads a kdy je použít

Nejprve začneme první otázkou. A to je jaké typy kampaní se dají v Google Ads použít. V základu můžeme použít 6 typů kampaní, které se mohou dále dělit na podtypy kampaní.

typy kampaní
  1. Kampaň ve Vyhledávací síti
  2. Kampaň v Obsahové síti
  3. Kampaň v Nákupech
  4. Videokampaň
  5. Smart kampaň
  6. Discovery

Nyní si rozebereme jednotlivé kampaně, k čemu jsou vhodné, kdy je použít a jejich další rozdělení, které nám nabízí.


  1. Kampaň ve Vyhledávací síti

S takovou reklamou se setkáte pokaždé, když hledáte určité zboží či službu ve vyhledávači Google. Jedná se o textové reklamy, které se zobrazují v prvních pozicích vyhledávání. Jsou vždy umístěny na prvních čtyřech pozicích. Tyto reklamy vidíte jako první, poznáte je díky jejich označení Reklama. Pod placenými reklamami se zobrazují další neplacené výsledky ve vyhledávání, ty už však placenou kampaní neovlivníte, k tomu slouží SEO, o kterém se dozvíte v článku zde

typy kampaní


Reklamy ve Vyhledávací síti můžeme rozdělit na 2 typy cílení:

  1. Cílení pomocí klíčových slov 
  • Klíčová slova jsou taková slova, která úzce souvisí s Vaším produktem či službou. Když uživatel při svém vyhledávání zadá vyhledávací dotaz stejný nebo podobný některému vašemu klíčovému slovu, může se mu zobrazit Vaše reklama. Klíčová slova volte tak, aby se co nejvíce shodovala se slovy, která lidé vyhledávají. V tom Vám může pomoci Plánovač klíčových slov.
  • Výhodou tohoto typu cílení reklam ve Vyhledávání je, že se zobrazí opravdu těm, kteří je hledají. Nejvhodnější použití je například, když nabízíte služby s okamžitým řešením, jako například zámečník, instalatér a podobně. Lidé, kteří řeší nějaký akutní problém, většinou sáhnou po první možné variantě. Samozřejmě ale reklama musí být dobře napsaná a musí Vás něčím zaujmout. V případě, že nepoužíváte některou z chytrých nabídek, je potřeba klíčová slova v kampani pravidelně kontrolovat a hlídat, aby cena za proklik byla dostatečná. V případě nutnosti klíčovým slovům cenu za proklik zvednout. Více o jednotlivých nabídkách se dočtete zde.


  1. Cílení pomocí dynamického cílení na základě vašeho webu – dynamické reklamy ve Vyhledávání neboli DSA
  • Toto cílení je ideální pro inzerenty, kteří mají skvěle propracovaný web, jelikož se cílí právě na základě obsahu, který je na webu. Dále je vhodný pro weby, které mají širokou nabídku produktů.  Stačí, když zadáte dva zajímavé a poutavé popisy a vyberete vstupní stránky, na které chcete cílit. Nadpis se již dynamicky vygeneruje, to znamená, že vaše reklamy budou stále relevantní.  
  • Výhodou tohoto cílení reklam je, že Vám šetří čas a zároveň máte reklamy pod kontrolou, protože vy sami si vyberete vstupní stránky, na které cílíte. Může to být celý web či jen určité kategorie.


Kdy použít reklamy ve Vyhledávání?

  • Pokud nabízíte okamžitou i jakoukoliv službu – například zámečník, instalatér atd.
  • V případě, že máte e-shop a vysokou konkurenci, je dobré, se zviditelnit i tímto způsobem
  • Při špatné organické dohledatelnosti.  Zde použijete jako klíčové slovo svůj název a lidé Vás najdou, i když neznají Vaši URL adresu.


  1. Kampaň v Obsahové síti

Obsahové reklamy jsou takové reklamy, které tvoří text společně s obrázkem nebo graficky vytvořený banner. Tyto reklamy se zobrazují na Googlu a jeho partnerských webech. Což je skupina více než dvou milionů webů. Reklamy se zobrazují na základě definovaných témat, umístění, publik či klíčových slov.

Na výběr máme z těchto segmentů publik:

  • Kdo jsou (podobné demografické údaje)
  • Jaké jsou jejich zájmy a zvyky (zájmy)
  • O co se aktivně zajímají a co plánují (pravděpodobný zájem o koupi a životní události)
  • Jak s Vaší firmou přišli do styku (remarketing a podobné zájmy publika)
  • Vaše kombinovaná publika
  • Vlastní publika – to jsou publika definovaná na základně vlastních klíčových slov
typy kampaní

Dále můžeme cílit na publika s možností umístění, klíčových slov a témat.

typy kampaní


V Obsahové síti máme také 2 podtypy kampaní:

  1. Klasické obsahové reklamy, kde používáme již zmíněné cílení podle publik nebo podle témat. 
  2. Chytré obsahové reklamy – tady nenastavujeme žádné cílení, ale kampaň si cílí sama a chytře.

Pokud máte k dispozici rozpočet, můžete vyzkoušet obě kampaně a uvidíte, která si povede lépe. Výhodou obsahových kampaní je, že na ně nepotřebujete příliš vysoký rozpočet.

Kdy použít kampaně v Obsahové síti

Reklamy v Obsahové síti mají opravdu velký zásah a dokáží oslovit velký počet uživatelů. I těch, kteří Vás neznají a nehledají. Máte tak prostor oslovit nové potenciální zákazníky. To vše díky již zmíněným partnerským webům. Stačí, když čtete články na webu nebo si vyhledáváte informace a najednou se Vám po straně obrazovky objeví obsahová reklama, která Vás zaujme. Pomůže Vám třeba v posílení brandu Vaší značky či přilákání nových zákazníků.


typy kampaní


  1. Kampaň v Nákupech

Díky kampani v Nákupech můžete propagovat vaše produkty z e-shopu na internetu. Můžete si zvýšit své prodeje a přilákat na svůj web nové potenciální zákazníky.

Vytvoření této kampaně je vcelku jednoduché. K vytvoření Nákupů je potřeba mít k dispozici feed a propojení s Merchant Center.

typy kampaní

V Nákupech Google máme 2 podtypy kampaní:

  1. Standardní kampaně v Nákupech Google
  2. Chytré kampaně v Nákupech - chytré kampaně v Nákupech jsou takové propojení s Dynamickým remarketingem. Trochu vám ulehčí práci, ale nemáte nad kampaní takovou kontrolu.

Můžete otestovat obě varianty a nechat běžet tu kampaň, která si povede lépe.


  1. Videokampaně

Chcete zaujmout a mít něco, co konkurence nemá? Vyzkoušejte Videokampaně. V dnešní době hrají Videokampaně čím dál větší roli při získávání zákazníků. Tyto reklamy se mohou zobrazovat ve videích na YouTube, na webech a aplikacích partnerů Googlu pro videa. Pomocí Videoreklamy si můžete zvýšit prodej či návštěvnost stránek více, než běžnou obsahovou reklamou. Využít můžete cílení na témata, klíčová slova, demografické údaje a další.

Tato kampaň je vhodná od větších spendů.

Na výběr máte z těchto možností:

  • Přeskočitelné reklamy in-stream
  • Nepřeskočitelné reklamy in-stream
  • Mikrospoty
  • Reklamy video Discovery
  • Reklamy out-stream

Využijte sílu Videokampaně a buďte vidět více, než konkurence. Nevýhodou Videokampaní je, že zde musíte počítat s vysokým spendem.

  1. Smart kampaň

Těmto kampaním nebudeme moc věnovat pozornost, jsou to kampaně, kde si téměř vše řídí Google sám a Vy nemáte nad svou kampaní téměř žádnou moc. Tyto kampaně jsou spíše vhodné pro úplné začátečníky, kteří nemají s Google Ads žádné zkušenosti a nemají čas na tvorbu a správu kampaně.

  1. Discovery

Díky kampani Discovery můžete oslovit až 3 miliony uživatelů napříč kanály Google. Stačí si zvolit základní prvky jako nadpisy, kvalitní a poutavé obrázky nebo logo a vaše reklamy se zobrazí těm správným lidem za použití strategie CPA neboli cena za akci.

typy kampaní

Kampaně Discovery zahrnují tyto funkce:

  • Automatické nabízení cen k dosažení výkonnostních cílů u médií
  • Poutavé reklamy zobrazené nativně v nejrůznějších službách Google
  • Podpora interakce uživatelů kvalitnějšími a relevantnějšími reklamami
  • Oslovení více zákazníků pomocí jedné kampaně

Pokud potřebujete obnovit kontakt se svými nejlepšími zákazníky nebo chcete oslovit nové potenciální zákazníky ve chvíli, kdy jsou ochotni vyzkoušet nové značky nebo chcete podpořit svůj prodej a získat více konverzí, vyzkoušejte Discovery kampaň.

Chcete reklamu na internetu? S kampaní Vám rádi pomůžeme, neváhejte a napište nám e-mail na info@webmium.cz. Dále nás můžete kontaktovat pomocí formuláře na našich webových stránkách webmium.cz/kontakt nebo na telefonním čísle naší podpory +420 605 99 44 66 a my se Vám co nejdříve ozveme.



Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Google ADS
Jak a proč nastavit DSA reklamy?

Mnozí z Vás vědí, že vedle klasické kampaně ve vyhledávání, která je spouštěna na základě klíčových slov, lze nastavit i dynamickou kampaň ve vyhledávání. A na tu se dnes společně podíváme.

Celý článek
Chytré vs. standardní kampaně v Google Nákupech

Pokud zakládáte kampaň v Nákupech v Google Ads, máte na výběr ze dvou variant. První variantou je standardní kampaň v Nákupech, druhou variantou je chytrá nákupní kampaň od Googlu. V čem se liší?

Celý článek
Proč se zaměřit na sílu reklam?

Síla reklam je zpětnou vazbou pro inzerenta při vytváření responzivních reklam. Udává jednak rozmanitost a také atraktivitu textu reklam. Dnes si ukážeme, kde se s tímto ukazatelem můžeme setkat a k čemu je nám prospěšný.

Celý článek
Nastavení nabídek v Google Ads

Nevíte, jaké jsou možnosti v nastavení automatických strategií v Google Ads? Připravili jsme pro Vás přehled všech nabídek, které jsou k dispozici. Společně si je projdeme a vysvětlíme.

Celý článek

Všechny kategorie

Top