Konec manuálních plateb v Google Ads

Při zakládání nového účtu Google Ads bylo možné vybrat si mezi automatickými a manuálními platbami. Bohužel, v současné době již není možné zvolit manuální platby, kterými budete platit účty za reklamní prostor, protože Google již tuto možnost pro Českou republiku nenabízí. Jinými slovy, pokud chcete nový účet Google Ads, vždy budete muset zvolit automatické platby. Jaký je rozdíl mezi automatickými a manuálními platbami?

  • Manuální platby – řekněme, že inzerent se rozhodl, že za reklamy utratí měsíčně 5000 Kč, a tuto částku si z platební karty převedl na účet Google Ads. Z této částky byl následně hrazen reklamní prostor. V případě vyčerpání stanové částky došlo k zastavení reklamy a pokud inzerent chtěl dále zobrazovat reklamy, provedl dobití libovolné částky na daný účet Google Ads. Z toho vyplývá, že nevýhodou manuálních plateb je, že si inzerent musel hlídat, zda na účtu Google Ads vždy disponuje dostatečnou částkou pro uhrazení reklamního prostoru. Výhodou pro některé inzerenty u manuálních plateb je, že v žádném případě nemohli utratit za reklamy více finančních prostředků, než kolik jich na účet vložili. Manuální platby jsou platby uskutečněné dopředu a reklamy fungují do té doby, dokud se daná částka nevyčerpá.
  • Automatické platby – u tohoto druhu plateb se naopak nejdříve nashromáždí náklady na reklamu, které je až následně inzerent povinen uhradit. Nejčastěji tato úhrada probíhá opět pomocí platební karty. Výhoda automatických plateb je zřejmá. Inzerent si nemusí dělat starosti, zda má na účtě Google Ads dostatek finančních prostředků pro nákup reklamního prostoru. Nevýhodou je, že musí neustále monitorovat výši výdajů, které do reklam plynou. Zúčtování plateb probíhá vždy v intervalu 30 dní, případně dosažením přednastavené částky. Záleží, která z těchto dvou skutečností nastane jako první.

Česko není jedinou zemí, ve které již není možné zvolit manuální platby. Mezi další země patří například Německo, Francie nebo Švýcarsko. Změna se dotkla více jak 30 zemí, kde zůstává nadále pouze možnost výběru automatických plateb. Na tomto místě je dobré podotknout, že opatření ohledně manuálních plateb se nedotýká již dříve založených účtů, u kterých byly manuální platby zvoleny. Změna se týká pouze nově založených účtů Google Ads.

Jak manuální tak, automatické platby mají své výhody i nevýhody, jak bylo popsáno výše a oba typy mají své příznivce i odpůrce. Mnoho inzerentů si z toho či onoho důvodu nepřeje realizovat platby, které se budou automaticky strhávat z platební karty, protože mají pocit, že částečně ztrácí kontrolu nad výdaji do reklamy. Naopak příznivci takových plateb kvitují, že se nemusí neustále starat o výši zůstatku na účtu Google Ads. Nechám na každém z Vás, zda změnu plateb považujete za přínosnou či nikoliv.

Zvažujete reklamu na Google Ads? Jsme tu pro Vás a rádi Vám pomůžeme s nastavením i správou kampaní. Stačí nám napsat e-mail na info@webmium.cz nebo vyplnit formulář na našich webových stránkách webmium.cz/kontakt a my se Vám brzy ozveme.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru