Konec rozšířených textových reklam ve vyhledávání

Google je známý tím, že velmi často inovuje své aplikace. Někdy se jedná o změny revoluční, jindy méně revoluční. Aktuální novinkou je konec rozšířených textových reklam. Všimněte si, že již nyní, pokud chcete vytvořit reklamu ve vyhledávání, je Vám nejprve nabídnuta responzivní reklama ve vyhledávání. Pokud chcete klasickou rozšířenou reklamu, musíte se k ní proklikat skrz responzivní reklamu ve vyhledávání.

Proč tomu tak je?

Google argumentuje, že se mění způsob, jakým uživatelé na internetu vyhledávají. Podle jeho statistik je každý den 15 % vyhledávacích dotazů nových a nikdy nepoužitých. Je důležité, aby uživatelé mohli navazovat kontakt s firmami poskytujícími zboží nebo služby za pomoci relevantních sdělení v reklamách. Z tohoto důvodu také přistoupil k omezení klasických textových reklam na úkor těch responzivních. Responzivní reklamy v sobě skloubí Vaši kreativitu a výhody strojového učení. Google uvádí, že inzerenti, kteří přešli z klasických textových reklam na responzivní, při použití stejných podkladů, mají o 7 % více konverzí při podobné ceně za konverzi. Argumentace ve prospěch responzivních reklam ve vyhledávání se opírá nejen o vyšší výkon těchto reklam, ale také o jejich snadnější tvorbu.

Fungování responzivní reklamy ve vyhledávání

Ti, kteří používají responzivní reklamy, znají jejich fungování. Pro ty ostatní uvádím krátké shrnutí fungování těchto reklam. Responzivní reklamy fungují na základě různých Vámi zadaných nadpisů a popisů. Můžete do nich zadat až 15 nadpisů a 4 popisky. Google testuje různé kombinace těchto nadpisů a popisků tak, aby našel pro uživatele to nejrelevantnější možné sdělení. Responzivní reklamy také pracují s ukazatelem síly reklamy, který Vám napovídá, jak moc relevantní sdělení Vaše reklama obsahuje. K tomu, aby Google našel relevantní kombinaci nadpisů a popisů do reklamy, využívá strojového učení.

Co se stane s reklamami ve vyhledávání?

Nastává zásadní otázka, co se stane s již vytvořenými rozšířenými reklamy po 30. červnu roku 2022. Po tomto datu již nebude možné vytvářet ani upravovat klasické textové reklamy. Již vytvořené reklamy se budou dále zobrazovat a inzerent nepřijde o jejich statistiky. V případě potřeby budete mít možnost reklamy ve vyhledávání pozastavit a znovu spustit. Na tomto místě je dobré poznamenat, že opatření se nedotkne dynamických reklam ve vyhledávání. Inzerent bude mít také nadále možnost vytvářet a upravovat reklamy pro volání.

Závěrem

Vnímavého čtenáře jistě napadlo, že celá “novinka” týkající se zrušení rozšířených textových reklam, souvisí s plánovanou automatizací v Google Ads. Je pravda, že automatizace se dotýká všech odvětví a nejinak tomu je i v oblasti online marketingu, nicméně s responzivními reklamami opět inzerent ztrácí kousek kontroly nad výsledným zobrazováním reklam. Nechme se překvapit, zda dané omezení bude ku prospěchu inzerentům či nikoliv. To nám ukáže, až čas.

Potřebujete i Vy vytvořit reklamy v Google Ads? Neváhejte a napište nám e-mail na info@webmium.cz. Dále nás můžete kontaktovat pomocí formuláře na našich webových stránkách webmium.cz/kontakt nebo na telefonním čísle naší podpory +420 605 99 44 66 a my se Vám co nejdříve ozveme.


Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Google ADS
Jak (ne)definovat klíčová slova

Mnozí z Vás jistě vědí, že vyhledávací kampaň je postavena na klíčových slovech, která určují, na jaké dotazy se budou Vaše reklamy zobrazovat. Vyhledávací kampaň s pomocí klíčových slov Vám pomůže rychle a efektivně propagovat Vaše výrobky či služby.

Celý článek
Jak a proč nastavit kampaň ve vyhledávací síti?

Ti, kdo spravují kampaně v Google Ads vědí, že jedním z typů kampaně, kterou můžete v tomto inzertním systému vytvořit, je kampaň ve vyhledávací síti, která funguje mimo jiné na principu klíčových slov a textových inzerátů.

Celý článek
Konec rozšířených textových reklam ve vyhledávání

Mnozí z Vás už jistě zaznamenali “novinku”, kterou Google chystá k 30. červnu roku 2022. Od tohoto data budou responzivní reklamy ve vyhledávání jediným typem reklam ve vyhledávání, které bude možné vytvářet a upravovat.

Celý článek
Jak a proč nastavit DSA reklamy?

Mnozí z Vás vědí, že vedle klasické kampaně ve vyhledávání, která je spouštěna na základě klíčových slov, lze nastavit i dynamickou kampaň ve vyhledávání. A na tu se dnes společně podíváme.

Celý článek

Všechny kategorie

Top