Konec s modifikovanou volnou shodou v Google Ads

Už to víte? Google oznámil ukončení používání modifikované volné shody. Pokud ve svém účtu tuto shodu používáte, možná jste již obdrželi od Googlu email s informací, že dochází ke změně fungování shody u klíčových slov ve frázové a modifikované volné shodě.

Jako první tato změna platí pro inzerenty v angličtině, němčině, španělštině, francouzštině, italštině, nizozemštině, portugalštině a ruštině. A to již od února 2021. U dalších jazyků, včetně toho našeho, proběhne změna v červenci tohoto roku. Do té doby budou vaše klíčová slova fungovat podle starých pravidel, přesně tak, jak je máte nastavená.

V čem tedy nastane od července změna?

Vaše klíčová slova v modifikované volné shodě se začnou chovat stejně, jako klíčová slova ve frázové shodě. To znamená, že klíčová slova budou i nadále zobrazovat vaše reklamy, ale již podle pravidel frázové shody. Do té se přenese to nejlepší z modifikátoru volné shody a frázová shoda se tak poněkud rozšíří. I nadále by měla respektovat slovosled. Tato změna je zavedena za účelem zjednodušení klíčových slov a správy vašich účtů. Tyto dvě shody totiž pokrývají hodně stejných případů použití.

Co to znamená pro Vás?

Vy v podstatě nemusíte podnikat žádné velké kroky. Vaše klíčová slova budou fungovat, ale již v nové frázové shodě. A od července tedy modifikovaná volná shoda nebude již dostupná vůbec. Pokud používáte určité klíčové slovo ve frázové i v modifikované volné shodě, od července ho budete mít duplicitně. V těch reklamních sestavách, kde bude nějaké slovo duplicitní, Google bude zobrazovat doporučení s upozorněním o této duplicitě a vyzve Vás k odstranění klíčového slova s původním modifikátorem volné shody v dané reklamní sestavě. Důležitá informace je, že změna nebude mít vliv ani na skóre kvality ani na typy shody u vylučujících klíčových slov. 

Nemusíte tedy sice podnikat žádné velké kroky, ale určitě doporučujeme po této změně sledovat výkon vašich reklam a na případné změny včas reagovat. K dispozici nám zůstanou klíčová slova ve volné shodě, nové frázové shodě a v přesné shodě. Jak jistě víte, Google začal doporučovat volnou shodu v kombinaci s Chytrými nabídkami pro lepší výkon. I tato novinka nabízí spoustu nových možností.

Ať už používáte jakoukoliv shodu, jisté je, že na rozdíl od ostatních zemí, máme ještě dostatek času se na tuto změnu připravit. Protože štěstí přeje připraveným.

Nemáte čas hlídat Vaše marketingové kampaně nebo s nimi prostě potřebujete pomoc? Pak nám napište e-mail na info@webmium.cz nebo vyplňte formulář na našich webových stránkách webmium.cz/kontakt a my se Vám brzy ozveme.


Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy, rady a novinky
Únorové novinky z marketingu

I když únor je nejkratším měsícem v roce, novinek nám přinesl téměř hodně. Tak hurá do čtení, ať jste zase v obraze. Stejně jako každý měsíc s námi.

Celý článek
Kvalitní vstupní stránka jako základ pro PPC kampaně

Již jste se někdy zamysleli nad tím, kam přesně vedou odkazy z Vaších reklam? Jsou skutečně relevantní a poskytnou klientovi přesně ty informace, na které odkazujete v inzerátu? A co dalšího by měla vstupní stránka obsahovat? O tom všem Vám povíme v dnešním článku.

Celý článek
Jak zvýšit loajalitu zákazníků na Facebooku

Chcete znát tipy od Facebooku, jak si udržet loajalitu svých zákazníků? Jak si získat zpět jejich věrnost a zvýšit chuť k nakupování právě u Vás? Přečtěte si náš nový článek a získejte si své zákazníky zpět. Facebook radí jak na to.

Celý článek
Pracujte s recenzemi na internetu

Máte internetový obchod, nebo poskytujete služby a sledujete hodnocení Vašich klientů? Bojíte se negativních komentářů, nebo nevíte, co s nimi? S našimi radami se již negativních komentářů bát nemusíte, naopak z nich vytěžíte maximum. Vše se dozvíte v dnešním článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top