Konec s modifikovanou volnou shodou v Google Ads

Už to víte? Google oznámil ukončení používání modifikované volné shody. Pokud ve svém účtu tuto shodu používáte, možná jste již obdrželi od Googlu email s informací, že dochází ke změně fungování shody u klíčových slov ve frázové a modifikované volné shodě.

Jako první tato změna platí pro inzerenty v angličtině, němčině, španělštině, francouzštině, italštině, nizozemštině, portugalštině a ruštině. A to již od února 2021. U dalších jazyků, včetně toho našeho, proběhne změna v červenci tohoto roku. Do té doby budou vaše klíčová slova fungovat podle starých pravidel, přesně tak, jak je máte nastavená.

V čem tedy nastane od července změna?

Vaše klíčová slova v modifikované volné shodě se začnou chovat stejně, jako klíčová slova ve frázové shodě. To znamená, že klíčová slova budou i nadále zobrazovat vaše reklamy, ale již podle pravidel frázové shody. Do té se přenese to nejlepší z modifikátoru volné shody a frázová shoda se tak poněkud rozšíří. I nadále by měla respektovat slovosled. Tato změna je zavedena za účelem zjednodušení klíčových slov a správy vašich účtů. Tyto dvě shody totiž pokrývají hodně stejných případů použití.

Co to znamená pro Vás?

Vy v podstatě nemusíte podnikat žádné velké kroky. Vaše klíčová slova budou fungovat, ale již v nové frázové shodě. A od července tedy modifikovaná volná shoda nebude již dostupná vůbec. Pokud používáte určité klíčové slovo ve frázové i v modifikované volné shodě, od července ho budete mít duplicitně. V těch reklamních sestavách, kde bude nějaké slovo duplicitní, Google bude zobrazovat doporučení s upozorněním o této duplicitě a vyzve Vás k odstranění klíčového slova s původním modifikátorem volné shody v dané reklamní sestavě. Důležitá informace je, že změna nebude mít vliv ani na skóre kvality ani na typy shody u vylučujících klíčových slov. 

Nemusíte tedy sice podnikat žádné velké kroky, ale určitě doporučujeme po této změně sledovat výkon vašich reklam a na případné změny včas reagovat. K dispozici nám zůstanou klíčová slova ve volné shodě, nové frázové shodě a v přesné shodě. Jak jistě víte, Google začal doporučovat volnou shodu v kombinaci s Chytrými nabídkami pro lepší výkon. I tato novinka nabízí spoustu nových možností.

Ať už používáte jakoukoliv shodu, jisté je, že na rozdíl od ostatních zemí, máme ještě dostatek času se na tuto změnu připravit. Protože štěstí přeje připraveným.

Nemáte čas hlídat Vaše marketingové kampaně nebo s nimi prostě potřebujete pomoc? Pak nám napište e-mail na info@webmium.cz nebo vyplňte formulář na našich webových stránkách webmium.cz/kontakt a my se Vám brzy ozveme.


Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Už to víte?
Digitální knihy už nelze inzerovat v reklamách v Nákupech

Další horká novinka od Googlu je mezi námi. Tentokrát se týká digitálních knih a jejich zobrazování v reklamách v Nákupech.

Celý článek
Konec manuálních plateb v Google Ads

Věděli jste, že manuální platby v Google Ads již nejsou k dispozici? Google možnost této platby zrušil a již nemáme na výběr. Zůstala nám jediná možnost, a to automatické platby. Více se dozvíte v dnešním článku.

Celý článek
Heureka mění podmínky pro služby ověřeno zákazníky

Máme pro Vás novinky, které přináší největší srovnávač zboží Heureka a to pěkně za čerstva. Jaké změny nastanou a jaká to bude změna pro zákazníka či inzerenta, se dozvíte právě teď. Co vše se tedy od 1. dubna 2021 mění?

Celý článek
Instagram chystá nové prohlížení Stories

Už to víte? Instagram testuje vertikální feed pro Stories. To tedy znamená swajpovat dolů a nahoru. Uvidíme, zda toto testování bude úspěšné a budeme si zvykat na nové listování.

Celý článek

Všechny kategorie

Top