Kvalitně, rychle, levně – vážně?

Co se v článku dozvíte:

  • proč nepoužívat tohle klišé
  • jak vytvořit výhodu, která zaujme
  • jak to říct jinak a přece myslet stejně
  • s kým se případně poradit

Jistě jste se s tím už setkali. Možná to sami děláte. Opravdu tomu někdo věří? Je něco takového vůbec možné? A čím nahradit plané sliby? To si hned povíme.

Co je na tom klišé vlastně tak špatného?

Asi se shodneme na tom, že slogan v podobném duchu funguje mnohem lépe než něco ve smyslu “Předražená zdlouhavá fušeřina…”, takový příslib vám skutečně mnoho zákazníků nepřitáhne. Ale skutečně tak dobře funguje pravý opak? Rychle a kvalitně provedenou práci za minimální poplatek vám totiž dokáže slíbit skoro každý a skoro každý to také skutečně udělá. Stačí ovšem jen velmi krátké zamyšlení na to, aby začalo být zřejmé, že tato trojice příslibů jako jeden celek zkrátka nemůže fungovat. Podnikatel tak namísto toho, aby svou práci vychválil, začne vypadat v lepším případě podezřele, v tom horším pak jako lhář.

Proč je to lež?

Skoro nikdy se totiž nepodaří tyto tři faktory dokonale skloubit. Kvalitní práce za málo peněz bude nejspíš trvat dlouho, rychle vytvořená kvalita si žádá odborníky, kteří nejsou levní a cenově nejvýhodnější zboží vám sice z Číny může připlout velmi brzy, ale jeho “kvalita” bude zřejmá na první pohled.

Všichni lžou! Chcete taky?

Není tedy lepší být k zákazníkům už od začátku upřímní? Nemusíte rovnou inzerovat, že váš produkt je drahý, mizerný nebo že si na něj klient pěkně počká, to by jistě také moc nefungovalo. Určitě by to také nebyla tak docela pravda, protože proč byste pak vůbec podnikali, že? 

Síla sebevědomí

Možným řešením je soustředit se pouze na jeden či dva z uváděných faktorů. Pochopitelně na ty, u nichž jste si nejvíc jistí. Budete tak na klienty působit upřímnějším a sebevědomnějším dojmem. Proč nepřiznat, že kvalita a rychlost mají svou cenu? Pokud jsou vašimi nejsilnějšími stránkami rychlost a opravdu nízká cena, nikdo od vás nemůže očekávat top kvalitu a i tak může být vaše cílová skupina poměrně dost velká. A jestli se s kvalitní prací dlouho pipláte a nic moc za ni nechcete, klienti pro vás se jistě také najdou.

Kouzlo češtiny

Pokud trváte na tom, že ke své propagaci přece jen použijete zmiňovanou trojici marketingových klišé jako celek, zkuste se alespoň vyhnout nejprovařenějším formulacím. Z “kvality” se tak může stát například “spolehlivost”, můžete také podrobněji popsat, v čem kvalita právě vašeho zboží nebo služby spočívá. Může to být design, použité materiály, know-how, osobní přístup… vy to budete jistě vědět nejlíp.

S rychlostí je to podobné. Rychle lze věci dělat “bez čekání”, “mrknutím oka”, případně “v cuku letu”… možností je spousta. Rychlost může přinést početný, dobře zorganizovaný kolektiv, jeho vysoká odbornost, užití špičkových technologií… jistě na něco přijdete.

S cenou je to složitější, ale zase ne o tolik. Všechno totiž nějakou cenu má a není na místě se za to stydět. Cena může být příznivá, bezkonkurenční, lidová, ale také odpovídající, výhodná, překvapivá… důležité je hlavně za svou cenou stát a patřičně si ji obhájit. Zadarmo po vás nikdo nic nechce a vy také nejste žádný dobrovolník, ale podnikatel.

Neslibovat vzdušné zámky!

Bude určitě záležet na druhu vašeho podnikání, pro kterou variantu se rozhodnete, ale “naslibovat hory, doly” vám rozhodně nepomůže. V tom žádná přidaná hodnota není. To totiž dokáže kdekdo. A kdekdo to dnes také dělá.

Obraťte se na profesionály

Pokud reklamní texty nejsou právě vaší silnou stránkou, nebojte se oslovit odborníky. Je úplně normální něčemu nerozumět. U nás ve Webmiu také dáváme auta opravit do servisu a na rozbité okno zavoláme sklenáře. Ale reklamní slogany a texty na web či e-shop píšeme s maximální péčí, v nejkratším možném čase a za bezkonkurenční ceny 😉

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru