Kvalitní vstupní stránka jako základ pro PPC kampaně

V dnešním článku se společně podíváme na to, jaké vlastnosti by měla mít vstupní stránka Vašich PPC reklam. Co to vlastně je vstupní stránka? Je to taková stránka, na kterou se uživatelé dostanou, pokud kliknou na Vaši internetovou reklamu. Z předchozí věty vyplývá, že vstupní stránka musí splňovat určitá pravidla, aby byla pro Vaše PPC relevantní. Základní pravidlo je, že vstupní stránka a viditelná adresa URL (URL uvedená v reklamě) musí mít stejnou doménu.

Možná si teď říkáte, proč se zde rozepisuji o takové zdánlivé banalitě jako je vstupní stránka. Na této stránce velmi záleží. Google posuzuje skóre kvality klíčových slov podle mnoha faktorů. Jedním z těchto faktorů, je i dojem ze vstupní stránky. Dojem ze vstupní stránky je posuzován z několika hledisek, kterým jsou především užitečnost a relevance informací poskytnutých na stránce, uživatelsky přívětivá navigace a počet odkazů na stránce. Jinými slovy pokud Vaše vstupní stránka nebude souviset s textem uvedeným v PPC reklamě, bude složité se v ní orientovat a bude obsahovat velké množství odkazů, tak se pravděpodobně budou Vaše reklamy zobrazovat méně nebo vůbec. Kvalitní vstupní stránka pro PPC reklamu je tedy taková, na které lidé najdou to, co hledali. Špatný dojem ze vstupní stránky negativně ovlivňuje celkové hodnocení reklamy, cenu za proklik, i pozici reklamy v aukci. A jak by tedy měla správná vstupní stránka vypadat a jaké kroky učinit, abychom zlepšili celkový dojem ze vstupní stránky?

Nabízejte na vstupní stránce relevantní a originální obsah

Pokud ve Vaší PPC reklamě inzerujete konkrétní typ fotoaparátu například značky Canon a model 2000D, tak se uživatelé musí z PPC reklamy prokliknout na vstupní stránku, která informace o tomto konkrétním modelu nabízí. Nesměřujte tedy uživatele na stránky se všemi fotoaparáty značky Canon, ale pouze na stránku konkrétního modelu, který inzerujete. Naopak pokud je reklama koncipována pro zákazníka, který zatím přesně neví, jaký fotoaparát Canon by chtěl, koncipujte reklamu, která bude cílit na všechny fotoaparáty značky Canon, nikoliv jen konkrétní model a směřujte ji na vstupní stránku se všemi fotoaparáty Canon. Obsah na každé stránce by měl být za každých okolností originálem.

Usnadněte uživatelům práci, jak na mobilních zařízeních, tak počítačích

Uspořádejte obsah vstupní stránky, tak aby potenciální zákazníci nemuseli nic dlouze hledat, aby se dobře orientovali na vstupní stránce a mohli snadno provést konverzi. Použití pop-up oken vždy dobře zvažte. Mohou narušit prohlížení webu a zhoršit celkový dojem ze vstupní stránky. Nezapomínejte na to, aby Vaše stránka byla Mobile Friendly. Na tomto místě je třeba podotknout že více, než polovina vyhledávání probíhá na mobilních zařízení a je potřeba tomuto faktu vstupní stránku přizpůsobit.

Za každých okolností buďte transparentní

Poskytněte všechny potřebné informace o Vás a Vašem podnikání. Pokud žádáte zákazníky o kontaktní údaje, měli byste jasně uvést k čemu takové údaje budou použity a jak s nimi bude nakládáno. Rovněž byste měli zákazníkům usnadnit přístup ke kontaktním údajům. Schované, neúplné nebo dokonce nepravdivé informace dojem ze vstupní stránky určitě nezlepší.

Zrychlete načítání webu (vstupních stránek)

Tomuto příliš uživatelů nevěnuje pozornost, spokojí se s faktem že mají web a již se nezajímají o to, jak rychle se daný web nebo eshop uživatelům načítá. Postarejte se o to, aby se stránka načetla rychle, jak na počítačích, tak mobilních zařízeních. Uživatelé nemají čas čekat na načtení stránek Vašeho webu.

Pokud dodržíte všechny uvedené zásady, dojem ze vstupní stránky se zlepší. Provedené změny se však neprojeví okamžitě, ale spíše v řádu dnů či týdnů může být účinek znatelný. Google pravidelně navštěvuje Váš web hodnotí vstupní stránky.

Namísto závěru, tipy ke správě vstupní stránky.

  • Obrázky, které používáte na vstupní stránce mohou mít výrazný vliv na konverze. A nejen obrázky. Věnujte proto grafice vstupní stránky náležitou pozornost.
  • Vstupní stránka by měla přímo navazovat na text uvedený v reklamě a měla by být jeho pokračováním.
  • Dejte možnosti i zákazníkům, kteří u Vás ihned nenakoupí. Usnadněte takovým zákazníkům kontakt, aby se s Vámi mohli například poradit ohledně uvažovaného nákupu.
  • Testujte různé typy vstupní stránek. Obecně platí, že každý uživatel internetu je jiný, preferuje jiné hodnoty, má jiný vkus. Testujte proto několik verzí vstupních stránek, abyste zjistili, které nejlépe vyhovují Vašim reklamám. Ono pravidlo platí samozřejmě i obráceně: testujte několik verzí reklam, abyste zjistili, které nejlépe sedí Vaší vstupní stránce.
  • Nezapomínejte měřit výsledky a testovat. Vstupní stránka by měla být neustále zdokonalována a testována, tak aby PPC reklamy, byly co nejefektivnější.
  • Vybídněte zákazníky k akci. Uvádějte na svém webu výzvy k akci v podobě nákupu zboží či služeb. Takové výzvu usnadňují provedení konverze. Výzvy k akci by měli být graficky odlišné od zbytku webu, tak aby upoutaly na první pohled.

Dobře zpracované vstupní stránky Vám mohou při správě reklam ušetřit nemalé finanční prostředky. Správa vstupních stránek není jednorázová činnost. S nadsázkou by se dalo říci, že se jedná o nikdy nekončící proces, protože vstupní stránka by se měla neustále přizpůsobovat měnícím se preferencím uživatelů.

Nejste si úplně jisti, jak správně vytvořit webové stránky a následně je propagovat? Není nic jednoduššího než nám napsat na e-mail info@webmium.cz nebo vyplňte formulář na naších stránkách webmium.cz/kontakt a my se Vám brzy ozveme s co nejlepším řešením právě pro Vás.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru