Linkbuilding jako jeden z pilířů SEO

Linkbuilding, neboli tvorba odkazového portfolia, je velmi důležitým prvkem optimalizace pro vyhledávače. Konkrétně patří mezi tzv. offpage faktory, které ovlivňuji postavení webových stránek ve vyhledávači. Kvalitní odkazové portfolio může plnit roli i při potřebě zvýšit návštěvnost. Linkbuilding by měl být součástí každé marketingové strategie a nehraje roli, zda jde o malý nebo velký projekt.

Komu může linkbuilding pomoci?

Nezáleží, zda jste malí nebo velcí. Jestliže zaznamenáte při analýze návštěvnosti vašich webových stránek viditelný pokles statistik, zvýšenou míru opuštění jednotlivých stránek nebo sníženou hodnotu času stráveného na webu, tak právě linkbuilding je jedním z vhodných řešení. Kvalitní zpětné odkazy přivedou lépe zacílenou návštěvnost, která se projeví právě na počtu navštívených stránek a času stráveném na webu. Pokud tedy nejste spokojeni s výkonností webových stránek, tak je linkbuilding jednou z možných cest jak výkon zvýšit.

Linkbuilding je dobrý sluha, ale zlý pán

I portfolio zpětných odkazů se dá nemile pokazit a může vést k razantním zásahům ze strany vyhledávače. Typickým příkladem nepřirozené tvorby odkazového portfolia je náhlý nárůst počtu odkazů (hromadné registrace do desítek nebo stovek katalogů). Takové odkazy nejsou příliš velkým přínosem, co myslíte? Nepřivedou nám ideálně zacílenou návštěvnost a vyhledávače to také neocení. Mnohem lepší je získat odkaz z partnerského webu, který je podobně tematicky zaměřený, než odkaz z úplně opačného spektra podnikání. Zde se můžeme dostat do malého konfliktu, kdy se proti sobě v některých situacích staví návštěvnost a konverzní poměr. Ne vždy totiž musí tyto dva aspekty spolupracovat. Pro zvýšení konverzního poměru je o to důležitější se zaměřit na pečlivou analýzu vašeho podnikání, současného stavu odkazového portfolia, obsahu a konkurence.

Při tvorbě odkazového portfolia jde o dlouhodobou záležitost a vyžaduje pečlivě promyšlenou strategii. Je to kontinuální činnost, kdy se snažíte jít naproti svým zákazníkům, čtenářům a potenciálním klientům. Spolehlivý linkbuilder by měl být schopný nabídnout spojení mezi vámi a vašimi budoucími partnery, na základě podrobné analýzy vašeho oboru podnikání, včetně konkurence. Měl by přinášet tipy a triky, jak dosáhnout co nejlepších výsledků tou nejrozumnější cestou.

Jak získám zpětné odkazy?

Cesta k tvorbě odkazového portfolia je různá. Registrace do katalogů je nejjednodušší cestou k získání zpětného odkazu a přirozené návštěvnosti. Berte jako povinnost registrovat webové stránky minimálně do těch největších katalogů. Velká většina je zdarma.

Další formou, více osobní, je výměna odkazů. V tomto případě se dva tematicky podobné weby domluví na vzájemné spolupráci založené na výměně odkazů. Je důležité si důkladně zanalyzovat situaci a odkazové portfolio budoucího partnera (nebezpečí penalizací ze strany vyhledávačů). Poměrně oblíbenou formou získání odkazů jsou PR články. Dnes již existují různé portály, které nabízejí spojení nabídky s poptávkou. Jako majitel webu (tedy poptávající odkaz) se spojíte s jedním z inzerentů, často v podobě blogů a magazínů a necháte si za poplatek napsat článek na míru se zpětným odkazem. K získání dalších zpětných odkazů lze samozřejmě využít také sociálních sítí, které jsou trendem moderní doby, publikování na diskuzních fórech, nebo jiných webech.

Nepodceňujte tvorbu zpětných odkazů

Je na zhodnocení konkrétní situace každého projektu, zda mu linkbuilding může pomoci a jak bude efektivní. Vždy tomu předchází podrobná analýza. Spamování za účelem získání co nejvíce zpětných odkazů, bez ohledu na jejich kvalitu, může vést do záhuby. Naopak, vhodně zvolená strategie získávání odkazů, trpělivá práce a pečlivost můžou pomoci k dosažení výborných výsledků. Vyhledávače vás budou milovat a s lépe zacílenou návštěvností porostou mnohdy i konverzní poměry. Linkbuilding zkrátka nesmí chybět v žádné marketingové strategii.

 

Zaujal vás článek na téma linkbuilding? Podělte se o něj s přáteli.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Social Media
Moc a bezmoc sociálních sítí

Všichni máme účet na Facebooku, Instagramu a na dalších sociálních sítích. Jaký vliv ale mají sociální sítě na naše chování, jak ovlivňují naše vztahy a chování? Pojďme se na to společně podívat.

Celý článek
Dynamické reklamy na Facebooku

Co jsou dynamické reklamy? Jedná se o jeden z nejúčinnějších typů kampaní na sociálních sítích, kterými můžete cílit na Vaši cílovou skupinu. Pojďme se teď podívat na to, jak vlastně vypadají a jak fungují.

Celý článek
Efektivnější a snazší práce s vlastními seznamy zákazníků

Novinka, která Vám pomůže zjednodušit Vaši práci se seznamy zákazníků. Přečtěte si, jak funguje, v čem Vám bude prospěšná a co všechno umí. Google se nám snaží neustále práci zjednodušovat a vylepšovat své funkce. Tak pojďme na to.

Celý článek
Nano, mikro, makro a mega influenceři. Jakého si vlastně vybrat?

Influencer. To je člověk, který má za úkol nás ovlivnit tím, že propaguje určitou službu nebo produkt. Dnešní mládež by v dospělosti chtěla být právě influencerem. Ale co všechno za touto prací stojí a je vše opravdu tak jednoduché, jak se zdá? Na to se podíváme v dnešním článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top