Máj, lásky a komunikace v e-commerce čas

Květen utekl jako voda. Ve vzduchu se nesla láska, líbali jsme se pod rozkvetlými třešněmi, prodejci nestíhali vázat květiny na Den matek a Kazma ukázal, že pomáhat druhým můžeme i jinak, než sladkými slovíčky. Seznam.cz se loučil se svými esy a přivítal nového šéfa obchodu i finanční ředitelku. Kofolu opustil Ftefan a místo něj na nás bez samohlásek žvatlá tygr s veverkou. Česká Wikipedie je na vrcholu puberty, oslavila patnáctiny. A Facebook, YouTube i AdWords začaly znepříjemňovat život všem násilným a nenávistným vykukům.

A co náš svět eshopistů? Plul taky na růžovém obláčku? Jak kdy a jak kde.

UX vtrhlo do Česka před 5 lety

Je tomu 5 let a UX boom stále pokračuje. Zaznělo na jedné z nejzajímavějších májových konferencí. 10. května na UX konferenci v Praze bylo představeno pár případových studií i technologií budoucnosti. Mimo jiné tu Lukáš Marvan zveřejnil výsledky průzkumu o lidech, skrývajících se za přívětivým uživatelským prostředím webů a eshopů. User Experience není pouze o designu! Touto disciplínou se nejvíce zabývají vysokoškoláci technického zaměření se zkušenostmi z vývoje a marketingu. Nejvíc UX profíků najdeme v Praze a Brně. Hledáte šikovného UX specialistu? Připravte si pro něj zhruba padesátitisícový plat a on už vám vysvětlí, proč je důležité makat na vylepšeném uživatelském rozhraní a testovat weby koncovými uživateli.

UX konference
UX konference

Sociální sítě hýbou internetem

V polovině měsíce jsme se dozvěděli výsledky průzkumu AMI Digital o chování internetových uživatelů v Čechách. Asi vás překvapí, že pouhých 7,6 % surfařů nikdy nezabrousí na sociální sítě. A ten zbytek? Ten tráví svůj volný čas na YouTube (98 %), Facebooku (97 %) a G+ (91 %). Instagram a Twitter je s 81 % hned v závěsu přední příčky sledovanosti. Co tato data znamenají pro nás? Jasnou zprávu! Komunikaci se zákazníky na sociálních sítích nelze podceňovat. Stejně jako účinnost budování povědomí o značce a zveřejňování reklam právě na těchto informačních kanálech.

Sociální sítě hýbou internetem
Sociální sítě hýbou internetem

Který brand je na internetu nejhledanější?

Zveřejněné výsledky loňské hledanosti e-commerce subjektů ukázaly, že značkám jako takovým ve většině případů oproti předchozím letům, klesla hledanost až v řádu deseti tisíců. Vítězné Aukro.cz skončilo se ztrátou téměř půl milionu kliknutí. V kategorii hledaný brand roku 2016 zvítězil s přehledem Lidl. O zbylé medailové příčky se podělila IKEA a Sportisimo.

Uživatelé internetu vyhledávají především produkt nebo službu. Z hlediska obchodní výkonnosti, o úspěchu eshopu, hledanost brandu nerozhoduje. Ale! Budovat povědomí zákazníků o značce se rozhodně vyplatí. Kdo vás zná, najde si vás jakýmkoliv způsobem.

Jak vybalancovat NPS s výsledky prodeje

Pojďme se nyní podívat na výsledky britského výzkumu Staffordshire University a Andrewa Stephensona, zveřejněné koncem měsíce v Praze. Průzkum se zaměřením na NPS (míra spokojenosti zákazníka a jeho loajalita vůči značce) vyplivl zajímavá zjištění. Aby se z kupujícího stal váš věrný fanoušek a propagátor značky, chce dostat něco navíc. Něco, co předčí jeho očekávání. Že zákazníka uspokojí cena, rychlost dodání i kvalita produktu, považuje za samozřejmost. Nabídněte mu něco navíc. Nadstandard. Nábytkářská firma nabídla zákazníkům úklid místa, kde nábytek bude stát. S nakupujícími tento bonus udělal divy. Značku si dodnes pamatují, doporučují ji přátelům a vrací se s dalšími objednávkami. Zapřemýšlejte co svým zákazníkům nabídnete vy!

Učte se od nejlepších

V květnu proběhlo i desáté vyhlášení soutěže Marketér roku 2016. Velkého modrého delfína si odnesla Ing. Margaréta Víghová, Ph.D. ze společnosti ZETOR TRACTORS, a.s. Jak společnost docílila toho, že aktuálně prodává až čtyři tisíce traktorů ročně? Vsadila na klíčovou kartu. Zlepšila komunikaci se zákazníky. Učte se od nejlepších a nepodceňujte tuto obchodní disciplínu. Za rok, za dva, můžete slavit podobný úspěch i vy. Tak komunikujte, komunikujte, komunikujte.

Nejvyšší pokuta v historii

UOOU udělil za zasílání nevyžádaných obchodních sdělení nejvyšší pokutu v historii. 4,25 milionu bude pro firmu zřejmě dostatečným poučením. A nejen pro ni. Nepodceňujte ochranu osobních údajů. Povinné GDPR se blíží. V prvním červnovém týdnu se touto problematikou bude opět zabývat sněmovna. Proto sledujte aktuální dění, ať jste připraveni předem. Tak, jako my

GDPR

GDPR

Opuštěný košík

Ten ve svém obchodu nechcete! Jak zajistit, aby 6 z 10 vašich zákazníků, kteří nyní košík opouštějí, došlo až k pokladně? Pár skvělých tipů přinesla 24. 5. konference Opuštěný košík.

Připomeňte se emailem. Šikovným způsobem naveďte kupujícího na souhlas se zasíláním obchodních sdělení dřív, než u pokladny. E-mail zašlete do 12 hodin od opuštění košíku. Až 72 % z těch, kteří e-mail otevřou, nákup dokončí. Dejte si na e-mailu záležet. Výstižný předmět donutí člověka zprávu rozkliknout. Cílené oslovení, poutavý text a grafika, spolu s interakčním tlačítkem vašeho utíkajícího zákazníka chytí. Tak si ho nenechte vyfouknout konkurencí.

Co přinese červen?

Snad už letní počasí. A spoustu zajímavých konferencí. Než odfičíte na dovolenou, udělejte si v diáři ještě pár poznámek. Za návštěvu stojí třeba:

Začátek měsíce odstartuje hned 1. a 2. velká akce. Ecommerce CEE Summit s fajnovou zahraniční i českou účastí přinese pořádnou nálož příběhů těch nejlepších eshopů. Tam rozhodně chcete být a nechat se inspirovat úspěchem druhých.

Přesně po týdnu, 7. 6. si nenechte ujít Content First zaměřenou na obsahový marketing. Že zrovna ten den už něco máte? Nevadí, sledujte náš obsahový seriál na blogu a nic vám neuteče.

Návštěva Náplavky 20. června a letní eshopista se zástupcem NaCesty.cz vás inspiruje jak projet letní okurkovou sezónou bez zbytečných ztrát.

Máte tip na jinou e-commerce akci? Dejte nám vědět, třeba se tam spolu uvidíme.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru