Marketingové novinky červen

Reklamy na kryptoměnu

Ve Spojených státech od 3. srpna 2021 Google povolí reklamu na kryptoměnu. To s sebou nese zpřísnění podmínek, inzerenti budou muset dodržovat určitá pravidla a být certifikováni Googlem. Přihláška bude zveřejněna 8. července 2021, žádné certifikace před tímto datem nebudou brány v úvahu.

https://www.seroundtable.com/google-ads-allow-cryptocurrency-ads-31529.html

Automatické rozšíření o lokalitu

Google oznámil, že do reklam může automaticky přidat rozšíření o lokalitu. Pokud ve svém účtu nemáte zadaná žádná místa, může je Google přiřadit ke známým místům.

https://www.seroundtable.com/google-ads-auto-location-extensions-31558.html

Google Ads API verze 8.0

Google vydal novou verzi 8.0 Google Ads API, která obsahuje spoustu nových funkcí.  Například strategie nabídek napříč účty nebo nový zdroj Accessible Bidding Strategy a je jich mnohem a mnohem více. Celý seznam naleznete v odkazu níže.

https://searchengineland.com/google-released-google-ads-api-version-8-0-349446

Kreativní studio Google Ads

Google spustil unikátní projekt pro vytváření videoreklam a grafických zvukových reklam. Jmenuje se Ads Creative Studio a spojuje celou řadu nástrojů, které jste mohli dříve najít na YouTube, Display & Video 360 a Campaign Manager 360.

https://www.seroundtable.com/google-ads-creative-studio-31651.html

Google odkládá blokování cookies třetích stran

Google oznámil, že odkládá své plány s blokováním cookies třetích stran do konce roku 2023. Také pozastaví testování FLoC. Následné spuštění bude probíhat ve dvou fázích. 

https://www.seroundtable.com/google-delays-plans-to-block-cookies-pauses-floc-31657.html

Rozšíření o související videa

Tato rozšíření jsou nyní dostupná globálně pro všechny inzerenty Google Ads. To znamená, že pod videoreklamou v mobilní aplikaci YouTube se Vám může zobrazit seznam dvou až pěti souvisejících videí. Související videa si vyberete Vy sami a nastavíte je v sekci Nastavení kampaně. Můžete tak více upoutat své diváky.

https://support.google.com/google-ads/answer/10746067

Videokampaně vyzývající k akci

Nově budou mít tyto videokampaně zavedené skóre optimalizace. To Vám pomůže zvýšit výkon kampaní. Stejně, jako je tomu u ostatních kampaní, bude se výkon pohybovat v rozmezí 0% až 100%. U videokampaní vyzývajících k akci bude nové doporučení a to takové, které Vám pomůže dodržovat  doporučené postupy, aby Vaše kampaň byla co nejúčinnější.  

https://support.google.com/google-ads/answer/10773813

Konec TrueView reklamy

Inzerenti budou moci vytvářet reklamy TrueView  pro akce pouze do 30. Září 2021. Začátkem roku 2022 budou tyto reklamy převedeny na Videokampaně. Videokampaně totiž přinášejí o 20% více konverzí a kromě toho můžete využít mnohem více formátů reklam.

https://searchengineland.com/trueview-for-action-campaigns-will-be-transitioned-into-video-action-campaigns-in-early-2022-349551

Reklamy na falešných zpravodajských webech

Nová data ukazují, že pokud inzerenti nevěnují dostatečnou pozornost svým vylučujícím seznamům, může se stát, že jejich reklamy se až z poloviny mohou objevovat u falešných online zpráv. Dle vědců to opravdu může být až 48% provozu reklam.

https://searchengineland.com/new-research-shows-google-serves-almost-half-of-all-ad-traffic-on-fake-news-sites-349702

Zjednodušení reklam na YouTube

Google zjednodušuje vytváření reklam na YouTube pro malé a střední podniky. Nový pracovní postup je celosvětově dostupný pro mobilní zařízení i počítače. Inzerenti tak mohou zahájit vytvoření reklamy jednoduše přidáním videa, výběrem publika a stanovením rozpočtu. Spolu s novým postupem zavádí také zjednodušený řídící panel metrik kampaně.

https://searchengineland.com/google-simplifies-youtube-ad-creation-for-smbs-349736

Konec klíčových slov s modifikátorem volné shody od července

Do konce července 2021 bude Google postupně ukončovat podporu klíčových slov s modifikátorem volné shody. Takováto klíčová slova již nebude možné vytvářet. Inzerenti však stále mohou upravovat atributy svých klíčových slov – například stav nebo nabídku.

https://searchengineland.com/advertisers-will-lose-the-ability-to-create-new-bmm-keywords-in-late-july-349971

Na závěr jen informace o konaném Sklik expert fóru 2021, které proběhlo 10.6.2021 a představilo spoustu novinek, které Sklik chystá. Mezi ně patří například porovnávání období pomocí grafu nebo propojení Skliku a Zboží.cz. Máme se na co těšit.


Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Už to víte?
Převálcuje Google Bard konkurenci?

Od vydání ChatGPT uteklo hodně vody a Google konečně přispěchal se svou variací na tento oblíbený chat, založený na AI. Sice později než Microsoft se svým Bing AI, ale přece. Co vlastně Bard je, co dokáže a jak si stojí v porovnání s konkurencí? To se dozvíte v článku.

Celý článek
Google bude muset přerušit podnikání s digitální reklamou dle nařízení Evropské komise

Evropská komise nařídila společnosti Google přerušení svého lukrativního byznysu v segmentu digitální reklamy. Proč se to děje a jaké má Google možnosti?

Celý článek
Novinky z marketingu a SEO pro srpen 2022

Přehled novinek pro srpen. Co se událo v marketingovém rybníčku? Pár informací ze světa vyhledávání, tedy v SEO samozřejmě nesmí chybět. Podívejte se společně s námi a objevte nové nápady či inspirace v úspěchu, ale i neúspěchu druhých.

Celý článek
Instagram testuje novou funkci pro rychlé sdílení poznámek s přáteli

Instagram experimentuje s další novou funkcí, která by uživatelům umožnila zveřejňovat mizející obsah.

Celý článek

Všechny kategorie

Top