Messenger, cesta k úspěšné komunikaci

Komunikace je základem každého vztahu. Tedy i toho mezi firmou a zákazníkem. Lidé od vás čekají, že jim ukážete, co je u vás nového, upozorníte je na probíhající akci nebo jim prostě jen popřejete hezké svátky. Mimochodem, máte už připravenou Velikonoční zdravici? My ano, už dávno. Navíc si u nás můžete vykoledovat 3 měsíce správy online propagace ZDARMA. Ale už jen do 22. 4. 2019, tak honem tam a zkuste své štěstí.

Jestliže doteď se zákazníky komunikujete pouze prostřednictvím e-mailu, je nejvyšší čas se poohlédnout po modernějším, a hlavně efektivnějším způsobu, kde s lidmi budovat vztah. Zaměřte svoji pozornost na messenger. Už dávno to není jen aplikace, kde se s přáteli domlouváte, kdy půjdete na kafčo nebo je poveselíte vtipným videem. Messenger je nový komunikační kanál, který by si každá firma, která se chce v současné době prosadit, měla naučit používat.

Kde se s messenger botem potkat?

S messenger botem jste se už stoprocentně setkali i vy. Kde ho lze potkat? Na webech, e-shopech i sociálních sítích. Facebookový uživatel se do kontaktu s messenger botem většinou dostane sám v momentě, kdy zahájí komunikaci s nějakou firemní stránkou. To ale není jediná možnost. Messenger bot se k vám dostane i prostřednictvím Facebookových komentářů. Už se vám někdy stalo, že jste něco okomentovali a na základě toho vás kontaktoval Messenger bot?

Messenger versus e-mail

Jak si vede messenger versus e-mail nejlépe ukazují statistiky. Pojďme se na ně v rychlosti podívat. V roce 2017 messenger bot s průměrnou mírou otevření 80 % výrazně převálcoval otevřenou e-mailovou poštu s výslednými 23 procenty. I u míry prokliku vede messenger 30 % : 3,3 %. Dost podstatné rozdíly, že?

Trend rychlé komunikace stále stoupá a spolu s ním i procentuální rozdíl mezi messengery a e-maily. Obecně si tedy chatovací aplikace, nejen messenger, získávají nové uživatele každý den a celkové číslo tak nezastavitelně roste. Jestli jste digitální podnikatel nebo marketér, tak byste messenger bota rozhodně neměli ignorovat.

Co messenger umí?

Ať už jde o ManyChat nebo jinou platformu, kde lze messenger bota vytvořit, získáte tak skvělého pomocníka nejen na Facebooku, ale i na webových stránkách firmy.

Sběr dat o uživateli

Bot dokáže data, které vám uživatel poskytne, vložit do tabulky Excelu a vy s nimi pak můžete dále pracovat. Ať už je to email, datum narození nebo například oblíbená barva bot.

Broadcasting

Se sběrem dat souvisí i broadcasting, možnost zasílání hromadných zpráv. Bot na základě získaných dat dokáže rozeslat hromadnou zprávu vybraným uživatelům. Co třeba potěšit své zákazníky přáním v den jejich jmenin nebo narozeninovým slevovým kódem, který využijí na vašem e-shopu?

Nákupní rádce

Messenger bota lze také použít jako nákupního rádce, který zákazníkům poradí nejrelevantnější produkt na základě předešlých otázek. Znáte to, když vám někdo poradí, jste k uskutečnění nákupu hned o krok blíž.

Messenger bot snadno a rychle

Messenger kód pro Facebook

Facebook umožňuje vygenerovat i vlastní Messenger kód, což je kód QR, kterým se uživatel dostane právě k chatu s messenger botem. Tento kód má nejlepší použití zejména na trzích. Návštěvník vašeho stánku si chytrým telefonem načte QR kód a v cuku letu je na vašich FB stránkách.

Ikonka na webu

Svého bota si můžete umístit i na web, kde dobře poslouží jako customer chat. Implementace je velmi jednoduchá. Stačí v ManyChatu vygenerovat kód a ten vložit na své stránky.

Co vy a chatovací aplikace? Chatbota znáte jen odjinud, ale teď chcete svého vlastního? Takového, který vám pomůže nejen s facebookovým marketingem? Nemáte ale na jeho přípravu čas nebo si nejste tak úplně jistí co, kde a jak? Nevadí. Pomůžeme vám s jeho vytvoření. A přesně na míru vašeho brandu.

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Výkonnostní marketing
Geografické cílení reklam v Google Ads

Chcete-li, aby Vaše reklamy byly co nejvíce efektivní, je dobré si určit geografické oblasti, ve kterých se reklama má zobrazovat. Zní to jako velmi jednoduché pravidlo, avšak ne vždy je to takto jednoduché. Vše si o této problematice povíme v tomto článku.

Celý článek
Atribuční modely aneb Složité cesty zákazníka

Zjistěte, jaké cesty k Vám přivádějí Vaše zákazníky dříve, než to udělá Vaše konkurence. Pokud patříte k těm, kteří o atribučních modelech ještě neslyšeli, pak právě pro Vás je tento článek.

Celý článek
Marketingový kalendář 2020

Připravte online strategie pro svůj business díky marketingovému kalendáři.

Celý článek
Remarketing - důležitý pomocník pro Váš marketing

V tomto článku si vysvětlíme pojem remarketing, podíváme se na jeho typy a řekneme si, jak s remarketingem začít.

Celý článek

Všechny kategorie

Top