Moc a bezmoc sociálních sítí

Ruce v telefonech, nedokážeme se pořádně ani bavit, během konverzace odpovídáme na zprávy někomu jinému. Dokážeme si vůbec představit konverzaci s kamarádem bez toho, abychom se pořád dívali do svých telefonů a zároveň žili na sociálních sítích?

Každý máme účty na sociálních sítích. Dnes už to ani jinak nejde. Chodíme na ně, abychom se dozvěděli, co je nového, co se právě děje a sdíleli svůj život s lidmi na internetu.

Myslíte si, že například Facebook vyvíjí tým nadšených programátorů? Samozřejmě, že ne. Tedy, možná ano, ale rozhodně na to nejsou samy. Sociální sítě jako Facebook a mnoho dalších pomáhají vyvíjet i psychologové, kteří ví, co lidé potřebují, aby si vytvořili na něčem závislost. Snaží se sociální média vytvořit tak, aby u nich udržely naši pozornost co nejdelší dobu.

Záměrně jsou naprogramovány tak, abychom na nich strávili co nejvíce času. Závislost na sociálních sítích může být dokonce podle studií i větší než závislost na drogách. Tak šikovné máme na světě psychology a programátory.

Co nám sociální sítě vlastně dávají na oplátku? Máme ze stráveného času na sociálních sítích skutečnou radost? Vytváříme něco nového a posouváme se vpřed?

Také si musíme uvědomit, že sociální sítě jsou v první řadě jedna velká pračka na peníze. Tvůrci těchto stránek vás tam chtějí udržet co nejdelší dobu proto, aby vás vystavili co nejvíce reklamám a následně jste si něco koupili.

Společnosti investují miliony dolarů, sestavují týmy expertů, kteří se snaží udržet vaši pozornost a skutečně se jim to daří.

A skutečná data? Věděli jste, že 20% lidí přiznává, že jsou závislí na sociálních sítích? 41% vlastníků telefonů se popisuje jako závislí? A že teenageři ve věku od 15 do 19 let tráví při nejmenším 3 hodiny denně na telefonu. To opravdu při nejmenším.

Navíc, čím více používáme sociální sítě, tím více se cítíme osamocení. Částečným důvodem, proč se tak cítíme, je fakt, že na sociálních sítích se neustále snažíme porovnávat sebe s druhými a jejich životy. Toto porovnání nám v obou případech zhorší náladu. Když někomu závidíme, a také když se cítíme nad druhými povýšeni.

Psycholog Walters říká:

“Lidé online ukazují jenom takovou svou personu (nejlepší verzi sebe sama), ukazují, jak mají “perfektní” život a zdůrazňují pouze pozitivní chvíle svého života. Myslím, že v tomhle smyslu jsou sociální média velmi nebezpečná, protože sledujete pouze nejúspěšnější momenty života druhých.”

Nezpochybňujeme, že sociální sítě nabízí celou řadu benefitů a jejich občasné použití rozhodně není na škodu, ale je třeba je používat s rozmyslem, především u teenegarů a dětí jejich užívání omezovat na rozumnou úroveň.

A co vy, kolik času trávíte na sociálních sítích a které z nich používáte? Dejte nám vědět. A pokud byste měli zájem o reklamu na některé sociální síti, neváhejte a napište nám e-mail na info@webmium.cz. Dále nás můžete kontaktovat pomocí formuláře na našich webových stránkách webmium.cz/kontakt nebo na telefonním čísle naší podpory +420 605 99 44 66 a my se Vám co nejdříve ozveme.


Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Social Media
Moc a bezmoc sociálních sítí

Všichni máme účet na Facebooku, Instagramu a na dalších sociálních sítích. Jaký vliv ale mají sociální sítě na naše chování, jak ovlivňují naše vztahy a chování? Pojďme se na to společně podívat.

Celý článek
Dynamické reklamy na Facebooku

Co jsou dynamické reklamy? Jedná se o jeden z nejúčinnějších typů kampaní na sociálních sítích, kterými můžete cílit na Vaši cílovou skupinu. Pojďme se teď podívat na to, jak vlastně vypadají a jak fungují.

Celý článek
Efektivnější a snazší práce s vlastními seznamy zákazníků

Novinka, která Vám pomůže zjednodušit Vaši práci se seznamy zákazníků. Přečtěte si, jak funguje, v čem Vám bude prospěšná a co všechno umí. Google se nám snaží neustále práci zjednodušovat a vylepšovat své funkce. Tak pojďme na to.

Celý článek
Nano, mikro, makro a mega influenceři. Jakého si vlastně vybrat?

Influencer. To je člověk, který má za úkol nás ovlivnit tím, že propaguje určitou službu nebo produkt. Dnešní mládež by v dospělosti chtěla být právě influencerem. Ale co všechno za touto prací stojí a je vše opravdu tak jednoduché, jak se zdá? Na to se podíváme v dnešním článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top