Motivujte zákazníky provizním systémem

Affiliate marketing je účinný prostředek, jak motivovat zákazníky k věrnosti značce a dalším nákupům. Nyní můžete provizní systém svým nakupujícím nabídnout i vy. Webmium e-shop vám pomůže nabízet zpětné odměny za nákupy nebo bonusy zákazníkům, kteří přivedli do vašeho obchodu další nakupující.

Jak affiliate program funguje?

Každému uživateli na e-shopu je možné přiřadit “Affiliate klíč”, tedy identifikátor affiliate partnera. Při dokončení objednávky je tento identifikátor uložen k objednávce a vy tak přesně víte, kdo je za objednávku “zodpovědný”. Následně je pak možné si z e-shopu stáhnout přehled objednávek a na základě affiliate kódů odměnit jednotlivé nakupující (affiliate partnery).

Jak aktivovat provizní systém na Webmium e-shopu?

V nastavení obchodu (Nastavení -> Nastavení obchodu) na záložce “Affiliate program” tuto funkci povolte zatržítkem.

Nyní přidělte vybraným zákazníkům affiliate kód. Záleží čistě na vás, které uživatele vyberete, klidně jen jednoho anebo všechny. Jak na to? Možností je několik:

  1. Affiliate kód uživateli nastavíte v jeho kartě (Objednávky -> Zákazníci -> Detail) v záložce “Affiliate program”.
  1. Vybraným zákazníkům předáte kód. Třeba speciálním e-mailem jako dárek nebo poděkování. Zapojení do partnerského systému pak závisí čistě na jejich rozhodnutí. Affiliate kód vkládá (a tím i aktivuje) během objednávky sám nakupující v kroku “Shrnutí objednávky”.
  1. V případě, že odměňujete zákazníky za přivedení dalších nakupujících, přiřazení kódu probíhá prostřednictvím URL adresy odkazu. Pokud má nějaký uživatel u sebe již nastavený affiliate klíč, je součástí URL i jeho affiliate klíč (viz. obrázek, kde byl uživateli přiřazen affiliate klíč “Aff_Klic”). Pokud tedy pošle někomu odkaz na produkt, pošle jej i se svým affiliate klíčem. Nově nakupujícímu je pak přiřazen affiliate klíč toho, kdo mu odkaz odesílal (klíč affiliate partnera). Klíč partnera je uložen v cookie 14 dní.

Jak vyexportovat objednávky s affiliate kódy?

  1. V administraci e-shopu jděte do sekce Objednávky -> Objednávky.
  2. Objednávky vyfiltrujete kliknutím na “Rozšířené vyhledávání” a nastavením hledaných parametrů. Poté zvolte počet objednávek na stránku tak, aby všechny byly na jedné stránce.
  3. Jakmile jsou objednávky vyfiltrované, označte si je (buď kliknutím na “v” u jednotlivých objednávek, nebo na “Označit vše”).
  4. Po označení objednávek, které chcete exportovat klikněte na Akce -> Export do CSV.

     5. V tabulkovém procesoru (Excel, LibreOffice Calc nebo jiném) otevřete stažený .csv soubor a roztřiďte objednávky podle affiliate kódů.

  1. Informace o hodnotách objednávek affiliate partnerů za dané období si uložte do tabulky (ukázková tabulka viz. aff_p_vzor.xlsx).

Příklady využití affiliate programu v praxi

Mám e-shop a k tomu i obchodní zástupce

  • Každému obchodnímu zástupci přiřadím unikátní affiliate kód.
  • Obchodní zástupci při prodeji předají svůj affiliate kód zákazníkům (např. na vizitce, nebo přes zaslání odkazu s affiliate klíčem).
  • Zákazníkům je přiřazen affiliate kód obchodníka, tím si obchodník vytváří svůj “klientský kmen”.
  • Při objednávce zákazníka s affiliate kódem obchodníka je tento kód propsán do objednávky.
  • Na konci měsíce si stáhnu výpis objednávek, roztřídím si je dle affiliate kódů a ohodnotím obchodníky dle nákupů jejich kmene.

Mám e-shop a síť velkoodběratelů, např. kadeřnictví

  • Chci motivovat jednotlivá kadeřnictví k rozšíření povědomí o mém e-shopu mezi jejich zákazníky (jako součást reklamní kampaně).
  • Každému kadeřnictví vytvořím unikátní affiliate kód a ten jim předám.
  • Jednotlivá kadeřnictví předají svůj affiliate kód svým zákazníkům (např. na vizitce, nebo přes zaslání odkazu s affiliate klíčem).
  • Při objednávce zákazníka na e-shopu s affiliate kódem určitého kadeřnictví je tento kód propsán do objednávky.
  • Na konci měsíce si stáhnu výpis objednávek, roztřídím si je dle affiliate kódů a ohodnotím kadeřnictví dle nákupů jejich zákazníků.

Mám pouze e-shop

  • Chci odměnit často nakupující zákazníky a přimět je k šíření povědomí o e-shopu (např. na sociálních sítích, fórech, blogu, …)
  • Zákazníkům odešlu informaci o affiliate programu s dotazem, zda by se chtěli zapojit a za jakých podmínek (jak budou odměňování), popřípadě využiji pop-up okna na e-shopu pro sběr zájemců.
  • Těm, kdo budou mít o affiliate program zájem přiřadím v e-shopu unikátní affiliate klíče a zašlu jim informaci, jak je možné tyto kódy šířit (tj. jak si mohou vytvořit svůj “klientský kmen”).
  • Na konci měsíce, nebo jiného časového období, pak provedu export objednávek a dle affiliate klíčů u nich přiřazených odměním jednotlivé “affiliate partnery”.


Jak lze odměňovat své affiliate partnery?

1. Nabídněte jim zpětné bonusy. Například 1% procento z celkového měsíčního nákupu klientského kmene daného affiliate partnera dostane affiliate partner na svůj bankovní účet.
2. Využijte slevové kupóny. Pokud například kmen utratí nad 10 000 Kč, dostane affiliate partner slevový kupón na další nákup v hodnotě 200 Kč.
3. Vytvořte dárkové balíčky. Například pokud kmen utratí nad 10 000 Kč, pošlete affiliate partnerovi zdarma testovací produkty.

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Webmium e-shop
DPH u dopravy a plateb

Nastavte si na svém Webmium e-shopu novou funkci DPH u dopravy a plateb. Zvládnete to během pár minut.

Celý článek
Zobrazení variant s jednou hodnotou

Máte na eshopu produkty i v jedné prodejní variantě? Ulehčete zákazníkům nákup zobrazením jejich parametrů

Celý článek
Znovuvygenerování objednávky pro MoneyS3

Nová funkce Webmium e-shopu hlásí STOP nestaženým objednávkám pro MoneyS3. Jak je znovuvygenerovat? Dozvíte se v článku.

Celý článek
Motivujte zákazníky provizním systémem

Využijte novou funkci Webmium e-shopu affiliate program. Jak a proč provizní systém aktivovat?

Celý článek

Všechny kategorie

Top