Novinka na Skliku – filtr na věk

Po delší době se Vám hlásíme s novinkou od Seznamu. Sklik spouští beta verzi funkce „filtr na věk“. Pomocí této funkce budete moci zobrazovat reklamy na Skliku pouze vybrané věkové skupině uživatelů.

Hned na začátek článku je nutno uvést několik zásadních věcí týkajících se fungování tohoto nového filtru.

  • Filtr na věk není samostatným typem cílení a nelze ho tedy použít samostatně. Jinými slovy funguje pouze jako doplňkový filtr s ostatními hlavními typy cílení.
  • Vždy myslete na to, že použitím tohoto filtru omezujete výdej reklamy, tedy omezujete její zobrazování pouze zvolené věkové skupině.
  • Výše bylo uvedeno, že se jedná pouze o doplňkové cílení, a proto účelem tohoto filtru není zvýšení výkonu kampaní, nýbrž možnost lépe sdělit relevantní informace dané věkové skupině.
  • Pokud žádnou věkovou kategorii nevyberete, reklamní sdělení se bude zobrazovat uživatelům všech věkových skupin.

Jak seznam (Sklik) určuje věk uživatelů?

Metodu určování věku můžeme rozdělit na dva typy.  První metodou, která je pro zjištění věku využívána, je sdělení věku samotnými uživateli, kdy Sklik využívá data z profilu uživatelů, aby určil jejich věk. Podle webu inzertního portálu Sklik je tato možnost využívána u 65 % uživatelů. Druhá možnost spočívá ve strojovém učení, které se snaží na základě chování uživatelů určit jejich věk.

Nastavení filtru na věk

Výběr věkové skupiny lze provést na úrovni konkrétní reklamní sestavy, v záložce věk a volbou požadovaného věkového rozmezí. U jednotlivých věkových skupin si můžete nastavit rozdílné CPC.

rozhraní Sklik - filtr na věk

Zdroj: Sklik.cz

Filtr na věk jako prémiová funkce

Bohužel filtr na věk nemohou využívat všichni uživatelé, kteří by ho využívat chtěli. Abyste mohli tuto funkci začít využívat musíte splnit několik podmínek. Není tedy v základu dostupná a musíte:

  • o její využívání písemně požádat pomocí internetového formuláře;
  • zároveň musí být Vaše měsíční útrata rovna 20 tisíc Kč nebo vyšší (pro dané IČ nikoliv jen účet);
  • a Váš účet na Skliku musí být aktivní déle než jeden měsíc.

Závěrem

Nechme se překvapit, zda toto omezení bude platné pouze pro verzi beta a zda Seznam po jejím testování zpřístupní tuto funkci všem inzerentům. Doufejme, že ano. Jsem si jistý, že pro mnoho inzerentů, představuje (spíše bude představovat) tento filtr možnost, jak efektivně zacílit relevantní sdělení dané věkové skupině a svou oblibu si mezi inzerenty Skliku zcela jistě získá.

Nevíte si rady s nastavením reklam v Skliku? Nevadí. Napište nám na e-mail info@webmium.cz nebo nás můžete kontaktovat pomocí formuláře na našich webových stránkách webmium.cz/kontakt případně na telefonním čísle naší podpory +420 605 99 44 66 a my se Vám co nejdříve ozveme.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru