Ochrana osobních údajů a GDPR

Jen si eshopaři oddechli, jak poměrně úspěšně zvládli EET, nad obzorem se začínají stahovat další mračna povinností. Tentokrát týkající se zpracování osobních údajů. Než ovšem podlehnete panice, lehce vás uklidníme. Toto nařízení vejde v platnost až příští rok v květnu. Pojďme se ale už teď podívat, čeho se nová směrnice Evropské unie bude týkat.

General Data Protection Regulation

GDPR neboli Obecné nařízení na ochranu osobních údajů má za úkol v celé Evropě sjednotit podmínky pro všechny firmy zpracovávající osobní údaje zákazníků, zaměstnanců, ale i dodavatelů nebo internetových uživatelů, pohybujících se na jejich analyzovaném webu.

I nadále bude tuto problematiku spravovat Úřad pro ochranu osobních údajů. Pouze s novými pravomocemi, které vyplývají z reformy. Nově bude částečně podřízen i Evropskému sboru pro ochranu osobních údajů.

Co se 25. května 2018 změní?

Základní principy schraňování osobních dat zůstanou stejné. Správcovství, konkrétní vymezení osobních údajů či zpracování spamu zůstane nedotčeno. Na první pohled se může zdát, že eshopů se nijak výrazně změna nedotkne. Což je pravda, ale…

Jisté změny nastanou v oblasti přenesení důkazního břemene. Správce údajů tak bude muset na vyžádání dokázat, že data zpracovává podle nových směrnic během celého procesu.

Nejvýraznější změna se týká souhlasu se zpracováním osobních údajů pro každý účel jednotlivě. Už žádný hromadný souhlas, ale pro každou aktivitu směrem k zákazníkovi hezky zvlášť. Novinkou bude i možnost zákazníka vznést námitku proti zpracování svých dat.

Pokud chcete být v obraze po celou dobu příprav GDPR a včas připraveni na toto nařízení, přihlaste se k odběru novinek. Budeme vás včas informovat.

Štěstí přeje připraveným

GDPR bude mít dopad na provozovatele eshopů. O tom není pochyb. Vy se ale nových legislativních změn obávat nemusíte. Ne, když vaše eshopové řešení provozujete spolu s námi. Celou situaci kolem GDPR bedlivě sledujeme a už teď se zamýšlíme nad technickým řešením, které bude v eshopu tak automatizované, jako EET.

Vy ještě nemáte Webmium eshop? Možná je nejvyšší čas si ho alespoň vyzkoušet. A to zcela zdarma a bez omezení!

Dozvěděli jste se v článku užitečné informace? Sdílejte ho s ostatními.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy a rady v online
Atribuční modely

Většina z Vás, kteří se pohybují ve světě online kampaní termín “atribuce” jistě znají (a jistě nejen oni, protože tento termín se nevztahuje pouze k marketingu). Pro ty ostatní si termín objasníme a ukážeme si, kdy je vhodné použít jaký model.

Celý článek
Proč vůbec inzerovat v online světě

Chcete vyzkoušet online inzerci a stále váháte? Pojďme se spolu podívat, co taková online inzerce obnáší a v čem vám bude přínosná. Odpovědi na vaše otázky naleznete v dnešním článku.

Celý článek
Jaké marketingové kanály lze využít?

V dnešním online světe se Vám nabízí velké množství kanálů, díky kterým lze propagovat Vaše služby, produkty a obsah. Šíře využitelných kanálů roste s tím, jak velký projekt řídíte. Čím větší produkt či služba, tím více možností jste již pravděpodobně využili nebo se chystáte využít.

Celý článek
10 tipů na texty, které prodávají

Chcete znát tipy, díky kterým budou Vaše texty na webových stránkách lákavé? Přečtěte si naše doporučení a zjistěte, jak psát texty, které nenudí ale naopak Vás nutí číst dál a dál.

Celý článek

Všechny kategorie

Top