Ochrana osobních údajů a GDPR

Jen si eshopaři oddechli, jak poměrně úspěšně zvládli EET, nad obzorem se začínají stahovat další mračna povinností. Tentokrát týkající se zpracování osobních údajů. Než ovšem podlehnete panice, lehce vás uklidníme. Toto nařízení vejde v platnost až příští rok v květnu. Pojďme se ale už teď podívat, čeho se nová směrnice Evropské unie bude týkat.

General Data Protection Regulation

GDPR neboli Obecné nařízení na ochranu osobních údajů má za úkol v celé Evropě sjednotit podmínky pro všechny firmy zpracovávající osobní údaje zákazníků, zaměstnanců, ale i dodavatelů nebo internetových uživatelů, pohybujících se na jejich analyzovaném webu.

I nadále bude tuto problematiku spravovat Úřad pro ochranu osobních údajů. Pouze s novými pravomocemi, které vyplývají z reformy. Nově bude částečně podřízen i Evropskému sboru pro ochranu osobních údajů.

Co se 25. května 2018 změní?

Základní principy schraňování osobních dat zůstanou stejné. Správcovství, konkrétní vymezení osobních údajů či zpracování spamu zůstane nedotčeno. Na první pohled se může zdát, že eshopů se nijak výrazně změna nedotkne. Což je pravda, ale…

Jisté změny nastanou v oblasti přenesení důkazního břemene. Správce údajů tak bude muset na vyžádání dokázat, že data zpracovává podle nových směrnic během celého procesu.

Nejvýraznější změna se týká souhlasu se zpracováním osobních údajů pro každý účel jednotlivě. Už žádný hromadný souhlas, ale pro každou aktivitu směrem k zákazníkovi hezky zvlášť. Novinkou bude i možnost zákazníka vznést námitku proti zpracování svých dat.

Pokud chcete být v obraze po celou dobu příprav GDPR a včas připraveni na toto nařízení, přihlaste se k odběru novinek. Budeme vás včas informovat.

Štěstí přeje připraveným

GDPR bude mít dopad na provozovatele eshopů. O tom není pochyb. Vy se ale nových legislativních změn obávat nemusíte. Ne, když vaše eshopové řešení provozujete spolu s námi. Celou situaci kolem GDPR bedlivě sledujeme a už teď se zamýšlíme nad technickým řešením, které bude v eshopu tak automatizované, jako EET.

Vy ještě nemáte Webmium eshop? Možná je nejvyšší čas si ho alespoň vyzkoušet. A to zcela zdarma a bez omezení!

Dozvěděli jste se v článku užitečné informace? Sdílejte ho s ostatními.

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy, rady a novinky
10 tipů, jak zůstat produktivní v Home Office

Také jste vlivem aktuálního dění zůstali pracovat z domu na Home Office? Pak jistě znáte ten pocit, kdy počáteční euforii vystřídá rozčarování, jak to vše zvládnout a skloubit práci s ostatními domácími povinnostmi. S našimi radami Vás ale nic nezaskočí.

Celý článek
Vyložme si karty na stůl

Ne, nebudeme se věnovat okultním vědám, ale představíme Vám náš nový pagelet, který jsme pro Vás a Vaše weby vytvořili. Chcete se o novince dozvědět více? Pak čtěte tento článek.

Celý článek
Jak na e-mailing v roce 2020

Podle statistik celá polovina lidí otevírá propagační e-maily a více než polovina lidí se nechá nabídkou zlákat tak, že nakoupí. To jsou údaje, nad kterými žádný obchodník nemůže mávnout rukou. Jak na efektivní e-mailing, o tom se dočtete v dnešním článku.

Celý článek
Produktové reklamy nově také v Gmailu

Google nám s příchodem března představil velkou novinku, která nás všechny jistě potěší. Nově můžeme zobrazovat produktové reklamy našim zákazníkům přímo v Gmailu. Zajímá Vás, co všechno tato novinka obnáší? Pak čtěte dále.

Celý článek

Všechny kategorie

Top