Podstatná aktualizace vyhledávání na Google. BERT má být revoluční.

Co je BERT a co bude jeho hlavním cílem?

               BERT (akronym „Bidirectional Encoder Representations From Transformers“) je algoritmus, který před několika dny Google vypustil do svého vyhledávacího prostředí. Určitě si všichni vzpomínáme, s jakou slávou představil Google před pěti lety svůj RankBrain, který měl být také menší revolucí v lepším pochopení vyhledávacích dotazů a tím i zpřesnění výsledků. BERT by měl být vylepšenou verzí v mnoha ohledech. Přímo ovlivnit by mohl výsledky u jednoho dotazu z deseti. Hlavním cílem, který se BERT bude snažit plnit, bude pak lepší pochopení vyhledávacího dotazu a následně i kvalitnější nabídku tzv. Featured Snippetů.

Jak BERT funguje v praxi?

               Zjednodušeně by měl BERT lépe pochopit souvislosti a význam slov před a po klíčovém výrazu. To znamená, že zvládne určit kontext, na jehož základě se pokusí poskytnout co nejpřesnější výsledky vyhledávání. Google uvedl i pár praktických ukázek, jakby měl BERT fungovat. V prvním případě položil dotaz ve vyhledávání na potřebu víza pro Brazilce cestujícího do USA. Doteď algoritmus vyhodnocoval celý výraz bez fráze „to USA“. To ve výsledku znamenalo, že byl dotaz pochopen jako položený od Američana a tím pádem poskytl nepříliš relevantní výsledek v podobě článku v novinách. Po úpravě algoritmu a vzetí do úvahy slova před a po klíčovém výrazu již správně pochopil, že jde o Brazilce a správně mu nabídl primárně ambasádu, kde si vízum může zařídit. Níže v grafice pár dalších příkladů.

Kdy nasadí Google BERTa do provozu?

               BERT byl do ostrého provozu nasazen již v druhé polovině minulého týdne. Prozatím však pouze v angličtině. Předpokládám však, že se postupně dočkají i další jazyky, včetně češtiny. Doufejme, že co nejdříve. Co se týče RankBrain, tak ten nekončí a ani potenciální globální nástup BERTa neznamená jeho konec. Budou pracovat společně ruku v ruce a Google bude podle dat vyhodnocovat, zda a kde BERTa co nejefektivněji využít.

Závěrem

               BERT je dalším velkým krokem blíže k lepším organickým výsledkům. Vyhledávače zase o něco lépe porozumí kontextu našich dotazů a budou nám nabízet relevantnější data. O to více bude platit základní poučka pro tvořivce, a to ta, že by měli obsah primárně tvořit pro lidi a ne pro vyhledávací roboty.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Google ADS
Kampaně “maximální výkon” v Google Ads

Jak jste si jistě zvykli Google poměrně často přichází s novinkami svých aplikací a systémů. Dnes Vám přinášíme novinku týkající inzertního systému Google Ads.

Celý článek
Jak (ne)definovat klíčová slova

Mnozí z Vás jistě vědí, že vyhledávací kampaň je postavena na klíčových slovech, která určují, na jaké dotazy se budou Vaše reklamy zobrazovat. Vyhledávací kampaň s pomocí klíčových slov Vám pomůže rychle a efektivně propagovat Vaše výrobky či služby.

Celý článek
Jak a proč nastavit kampaň ve vyhledávací síti?

Ti, kdo spravují kampaně v Google Ads vědí, že jedním z typů kampaně, kterou můžete v tomto inzertním systému vytvořit, je kampaň ve vyhledávací síti, která funguje mimo jiné na principu klíčových slov a textových inzerátů.

Celý článek
Konec rozšířených textových reklam ve vyhledávání

Mnozí z Vás už jistě zaznamenali “novinku”, kterou Google chystá k 30. červnu roku 2022. Od tohoto data budou responzivní reklamy ve vyhledávání jediným typem reklam ve vyhledávání, které bude možné vytvářet a upravovat.

Celý článek

Všechny kategorie

Top