Podstatná aktualizace vyhledávání na Google. BERT má být revoluční.

Co je BERT a co bude jeho hlavním cílem?

               BERT (akronym „Bidirectional Encoder Representations From Transformers“) je algoritmus, který před několika dny Google vypustil do svého vyhledávacího prostředí. Určitě si všichni vzpomínáme, s jakou slávou představil Google před pěti lety svůj RankBrain, který měl být také menší revolucí v lepším pochopení vyhledávacích dotazů a tím i zpřesnění výsledků. BERT by měl být vylepšenou verzí v mnoha ohledech. Přímo ovlivnit by mohl výsledky u jednoho dotazu z deseti. Hlavním cílem, který se BERT bude snažit plnit, bude pak lepší pochopení vyhledávacího dotazu a následně i kvalitnější nabídku tzv. Featured Snippetů.

Jak BERT funguje v praxi?

               Zjednodušeně by měl BERT lépe pochopit souvislosti a význam slov před a po klíčovém výrazu. To znamená, že zvládne určit kontext, na jehož základě se pokusí poskytnout co nejpřesnější výsledky vyhledávání. Google uvedl i pár praktických ukázek, jakby měl BERT fungovat. V prvním případě položil dotaz ve vyhledávání na potřebu víza pro Brazilce cestujícího do USA. Doteď algoritmus vyhodnocoval celý výraz bez fráze „to USA“. To ve výsledku znamenalo, že byl dotaz pochopen jako položený od Američana a tím pádem poskytl nepříliš relevantní výsledek v podobě článku v novinách. Po úpravě algoritmu a vzetí do úvahy slova před a po klíčovém výrazu již správně pochopil, že jde o Brazilce a správně mu nabídl primárně ambasádu, kde si vízum může zařídit. Níže v grafice pár dalších příkladů.

Kdy nasadí Google BERTa do provozu?

               BERT byl do ostrého provozu nasazen již v druhé polovině minulého týdne. Prozatím však pouze v angličtině. Předpokládám však, že se postupně dočkají i další jazyky, včetně češtiny. Doufejme, že co nejdříve. Co se týče RankBrain, tak ten nekončí a ani potenciální globální nástup BERTa neznamená jeho konec. Budou pracovat společně ruku v ruce a Google bude podle dat vyhodnocovat, zda a kde BERTa co nejefektivněji využít.

Závěrem

               BERT je dalším velkým krokem blíže k lepším organickým výsledkům. Vyhledávače zase o něco lépe porozumí kontextu našich dotazů a budou nám nabízet relevantnější data. O to více bude platit základní poučka pro tvořivce, a to ta, že by měli obsah primárně tvořit pro lidi a ne pro vyhledávací roboty.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Google ADS
Jak a proč nastavit DSA reklamy?

Mnozí z Vás vědí, že vedle klasické kampaně ve vyhledávání, která je spouštěna na základě klíčových slov, lze nastavit i dynamickou kampaň ve vyhledávání. A na tu se dnes společně podíváme.

Celý článek
Chytré vs. standardní kampaně v Google Nákupech

Pokud zakládáte kampaň v Nákupech v Google Ads, máte na výběr ze dvou variant. První variantou je standardní kampaň v Nákupech, druhou variantou je chytrá nákupní kampaň od Googlu. V čem se liší?

Celý článek
Proč se zaměřit na sílu reklam?

Síla reklam je zpětnou vazbou pro inzerenta při vytváření responzivních reklam. Udává jednak rozmanitost a také atraktivitu textu reklam. Dnes si ukážeme, kde se s tímto ukazatelem můžeme setkat a k čemu je nám prospěšný.

Celý článek
Nastavení nabídek v Google Ads

Nevíte, jaké jsou možnosti v nastavení automatických strategií v Google Ads? Připravili jsme pro Vás přehled všech nabídek, které jsou k dispozici. Společně si je projdeme a vysvětlíme.

Celý článek

Všechny kategorie

Top