Nenechte se připravit o staré URL cesty

Přemýšlíte o změně vašeho eshopového poskytovatele? Nezapomeňte, že je potřeba zamyslet se nad několika aspekty, které jsou s převodem eshopu spojeny.

Jedná se o:

  • převod produktů a kategorií z původního eshopu na nový
  • převod informací o nakupujících
  • převod obsahových stránek (stránky typu “O nás”, “Kontakt”, “Informace k nákupu”, ...)

Při každém převodu dojde ke změnám URL adres, ať už se jedná o URL adresy produktů, kategorií a obsahových stránek nebo o URL adresy informačních XML feedů.

Př.:

Pozor. Se změnou URL adres při převodu nastává velmi citelný problém. V tu chvíli, co změníte URL adresu, nebude daný produkt, kategorie nebo jiná obsahová stránka pro vyhledávače k nalezení.

Vyhledávačům trvá až několik týdnů, než si aktualizují svoji databázi a stránku s novou URL adresou do ní zařadí.

Další problém pak spočívá v tom, že než starou URL adresu ze své databáze vyhledávač odstraní, snaží se jí dát ještě několikrát “šanci”, tj. testuje odpověď serveru na zadanou adresu. Návštěvník pak bývá nasměrován na stránku, která neexistuje a přivítán místo kýženým obsahem, stránkou s informací o chybě (“404 stránka neexistuje”).

Chybová stránka
Chybová stránka

Vyhledávač hned nechápe, že byla URL adresa změněna. Snaží se stránku načíst do své databáze a pokud se mu to nepovede (dostane zpět informaci o chybě 404), odloží pokus o načtení na příště. Tento cyklus se několikrát opakuje. Proč? Protože vyhledávač při zjištění chybné odezvy stránku hned nevyřadí, a to z důvodu, že se může jednat např. o krátkodobý výpadek služeb na serveru poskytovatele. Tím pádem může být neplatná URL adresa uvedena ve výsledcích vyhledávání několik týdnů až měsíců. A to může zapříčinit ztrátu několika potenciálních zákazníků.

Jak se těmto problémům vyhnout?

1. Dodržovat stejnou strukturu URL adres jako v původním řešení

Dodržování stejné struktury adres není úplně optimální možnost. Málokdy se stane, že bude mít nový systém stejnou datovou strukturu, a z toho vyplývající tvorbu URL adres. Nevýhodou pak je, že není možné při změně eshopového řešení upravovat URL adresy tak, aby byly co možná nejlépe optimalizované pro vyhledávače.

Př.:

2. Vytvořit tabulku pro přesměrování cest

Vytvořením tabulky pro přesměrování starých URL cest docílíte toho, že místo aby neplatná adresa vrátila chybu (404 error), vrátí prohlížeči informaci o přesměrování (301 pernament redirect) na jinou stránku. Pokud někdo zadá původní URL adresu, nedostane se tak na chybovou stránku, ale na obsah, který hledal.

Výhodou tohoto řešení je, že můžete upravovat URL adresy tak, aby byly optimalizovány pro vyhledávače.

Další výhodou pak je, že dáváte vyhledávači informaci o tom, že má stránka novou URL, což urychlí její zaindexování.

Př.:

Nastavení přesměrování URL cest v eshopu

Nastavení přesměrování cest ve Webmium eshopu je velmi jednoduché. Stačí se v administraci eshopu podívat do Nastavení => Přesměrování cest, a zvolit jednu z možností:

  • Cesty k produktům
  • Cesty ke kategoriím
  • Cesty ke stránkám
  • Ostatní cesty
Přesměrování cest
Přesměrování cest

Cesty k produktům / kategoriím / stránkám

Cesty k produktům / kategoriím / stránkám je možné zadávat buď ručně jednu po druhé nebo využít generátoru URL adres dle vzoru.

Cesty k produktům / kategoriím / stránkám
Cesty k produktům / kategoriím / stránkám

Ostatní cesty

Nastavení přesměrování ostatních cest slouží k přesměrování URL adres například dokumentů, obrázků, atd.

Přesměrování ostatních cest
Přesměrování ostatních cest

Na přesměrování starých cest URL se vždy při změně poskytovatele informujte. Je to opravdu důležitý proces, díky kterému neztratíte své těžce vybudované pozice ve vyhledávačích.

Pomohl vám článek udělat si přehled o přesměrování starých cest URL při změně eshopového řešení? Sledujte nás a nenechte si ujít další cenné rady při změně poskytovatele eshopu.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy a rady v online
Jaké marketingové kanály lze využít?

V dnešním online světe se Vám nabízí velké množství kanálů, díky kterým lze propagovat Vaše služby, produkty a obsah. Šíře využitelných kanálů roste s tím, jak velký projekt řídíte. Čím větší produkt či služba, tím více možností jste již pravděpodobně využili nebo se chystáte využít.

Celý článek
10 tipů na texty, které prodávají

Chcete znát tipy, díky kterým budou Vaše texty na webových stránkách lákavé? Přečtěte si naše doporučení a zjistěte, jak psát texty, které nenudí ale naopak Vás nutí číst dál a dál.

Celý článek
Jak na PPC kampaně

Jaké jsou v letošním roce 2021 trendy v PPC marketingu, co všechno udělat pro to, aby Vaše kampaně využívali svůj potenciál na maximum. A jaké marketingové kanály jsou vhodné právě pro Vás. To se dozvíte v dnešním článku.

Celý článek
Nové 3 tipy pro UGC obsah na Instagramu

Už jste někdy slyšeli zkratku UGC? Kdo se s oblibou pohybuje v sociálních sítích, určitě znát bude. Kdo ne, tak se veškeré informace dozví v dnešním článku, protože tu jsou nové tipy pro UGC obsah na Instagramu.

Celý článek

Všechny kategorie

Top