Nenechte se připravit o staré URL cesty

Přemýšlíte o změně vašeho eshopového poskytovatele? Nezapomeňte, že je potřeba zamyslet se nad několika aspekty, které jsou s převodem eshopu spojeny.

Jedná se o:

  • převod produktů a kategorií z původního eshopu na nový
  • převod informací o nakupujících
  • převod obsahových stránek (stránky typu “O nás”, “Kontakt”, “Informace k nákupu”, ...)

Při každém převodu dojde ke změnám URL adres, ať už se jedná o URL adresy produktů, kategorií a obsahových stránek nebo o URL adresy informačních XML feedů.

Př.:

Pozor. Se změnou URL adres při převodu nastává velmi citelný problém. V tu chvíli, co změníte URL adresu, nebude daný produkt, kategorie nebo jiná obsahová stránka pro vyhledávače k nalezení.

Vyhledávačům trvá až několik týdnů, než si aktualizují svoji databázi a stránku s novou URL adresou do ní zařadí.

Další problém pak spočívá v tom, že než starou URL adresu ze své databáze vyhledávač odstraní, snaží se jí dát ještě několikrát “šanci”, tj. testuje odpověď serveru na zadanou adresu. Návštěvník pak bývá nasměrován na stránku, která neexistuje a přivítán místo kýženým obsahem, stránkou s informací o chybě (“404 stránka neexistuje”).

Chybová stránka
Chybová stránka

Vyhledávač hned nechápe, že byla URL adresa změněna. Snaží se stránku načíst do své databáze a pokud se mu to nepovede (dostane zpět informaci o chybě 404), odloží pokus o načtení na příště. Tento cyklus se několikrát opakuje. Proč? Protože vyhledávač při zjištění chybné odezvy stránku hned nevyřadí, a to z důvodu, že se může jednat např. o krátkodobý výpadek služeb na serveru poskytovatele. Tím pádem může být neplatná URL adresa uvedena ve výsledcích vyhledávání několik týdnů až měsíců. A to může zapříčinit ztrátu několika potenciálních zákazníků.

Jak se těmto problémům vyhnout?

1. Dodržovat stejnou strukturu URL adres jako v původním řešení

Dodržování stejné struktury adres není úplně optimální možnost. Málokdy se stane, že bude mít nový systém stejnou datovou strukturu, a z toho vyplývající tvorbu URL adres. Nevýhodou pak je, že není možné při změně eshopového řešení upravovat URL adresy tak, aby byly co možná nejlépe optimalizované pro vyhledávače.

Př.:

2. Vytvořit tabulku pro přesměrování cest

Vytvořením tabulky pro přesměrování starých URL cest docílíte toho, že místo aby neplatná adresa vrátila chybu (404 error), vrátí prohlížeči informaci o přesměrování (301 pernament redirect) na jinou stránku. Pokud někdo zadá původní URL adresu, nedostane se tak na chybovou stránku, ale na obsah, který hledal.

Výhodou tohoto řešení je, že můžete upravovat URL adresy tak, aby byly optimalizovány pro vyhledávače.

Další výhodou pak je, že dáváte vyhledávači informaci o tom, že má stránka novou URL, což urychlí její zaindexování.

Př.:

Nastavení přesměrování URL cest v eshopu

Nastavení přesměrování cest ve Webmium eshopu je velmi jednoduché. Stačí se v administraci eshopu podívat do Nastavení => Přesměrování cest, a zvolit jednu z možností:

  • Cesty k produktům
  • Cesty ke kategoriím
  • Cesty ke stránkám
  • Ostatní cesty
Přesměrování cest
Přesměrování cest

Cesty k produktům / kategoriím / stránkám

Cesty k produktům / kategoriím / stránkám je možné zadávat buď ručně jednu po druhé nebo využít generátoru URL adres dle vzoru.

Cesty k produktům / kategoriím / stránkám
Cesty k produktům / kategoriím / stránkám

Ostatní cesty

Nastavení přesměrování ostatních cest slouží k přesměrování URL adres například dokumentů, obrázků, atd.

Přesměrování ostatních cest
Přesměrování ostatních cest

Na přesměrování starých cest URL se vždy při změně poskytovatele informujte. Je to opravdu důležitý proces, díky kterému neztratíte své těžce vybudované pozice ve vyhledávačích.

Pomohl vám článek udělat si přehled o přesměrování starých cest URL při změně eshopového řešení? Sledujte nás a nenechte si ujít další cenné rady při změně poskytovatele eshopu.

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy, rady a novinky
Marketingový kalendář 2021

Aby Vám neutekl žádný důležitý den roku, je tu pro Vás marketingový kalendář 2021. Buďte v obraze a pohlídejte si významné dny v roce s námi.

Celý článek
Novinky ze sociálních sítí za měsíc březen

S jarem tu máme i další novinky ze sociálních sítí. A když budete mít štěstí, můžete si je přečíst třeba pěkně na terase na sluníčku. Jaké jsou novinky na Facebooku nebo Instagramu, se dozvíte právě teď.

Celý článek
Novinky za březen

Velikonoční svátky jsou již za námi. Určitě jsme si je všichni užili. Někdo pekl beránka, někdo pletl pomlázku nebo barvil vajíčka. My jsme pro Vás ještě připravili várku novinek z marketingu.

Celý článek
Novinky ze sociálních sítí za únor

Ani sociální sítě nezůstávají s novinkami pozadu. Proto Vám přinášíme náš další článek, kde máte všechny novinky pěkně pohromadě.

Celý článek

Všechny kategorie

Top