Pro lidi pište, pro vyhledávače optimalizujte

Tvoříte obsah? Správně děláte. Obsah je velmi důležitý. Jen je podstatné uvědomit si jednu věc. V online prostředí není článek jako článek. Nestačí z rukávu vysypat to, co vás zrovna napadne, někam to umístit a čekat na zázrak. Zamyslete se. Bude obsah, který vás zrovna napadl někoho zajímat? Najdou ho lidi, pro které ho tvoříte?

Texty pište pro lidi

Jakým tématům se věnovat na webu či e-shopu? Těm, o která se skutečně vaši zákazníci zajímají. Ne co si myslíte, že by je zajímat mohlo. Při tvorbě obsahu myslete jako svá cílová skupina, ne jako tvůrce. Tápete, co asi tak vaše potenciální zákazníky zajímá? Nechte si poradit v plánovači klíčových slov od Googlu nebo návrhu klíčových slov od Seznamu. Chcete znát konkrétní otázky, které lidé zadávají do vyhledávačů? Na toto dilema vám nejlépe odpoví Marketing Miner. Díky těmto nástrojům zjistíme konkrétní potřeby vaší cílové skupiny. A hned jim můžete poskytnout takový obsah, který chtějí číst. Základem úspěchu je totiž jedna věc. Psát pro skutečné lidi.

Vyhledávačům články optimalizujte

Obsah je rozhodující, ale kromě něj má velkou váhu i optimalizace. Je důležitá pro vyhledávače. Zapomeňte však na nudné SEO texty nacpané klíčovými slovy k prasknutí. Když KW budete hustit jedno za druhým, čtivost půjde k šípku. Pokud váš obsah nebude bavit, každý ho hned opustí a tím akorát navýšíte míru opuštění stránek. Žádná konverze se nekoná. Co z toho plyne pro vás? Vyhledávače přilákáte přiměřeně optimalizovaným textem. A nezapomínejte na zpětné odkazy.

Upoutejte nadpisem

Nalákejte k rozkliknutí obsahu už nadpisem. Ten musí zaujmout na první pohled. Musí být lákavý a poutavý. SEO u nadpisů hraje až druhé housle. Když se vám ovšem podaří napsat poutavý, a ještě ke všemu optimalizovaný nadpis, máte skvěle nakročeno k úspěchu.

5 tipů pro váš obsah

Jak psát víte. Zvolte ideální formu pro vás i vaši cílovou skupinu. Obecné pravidlo neexistuje. Kreativita je plně ve vaší režii. Zjistěte, kde se vaši lidé pohybují a nenásilně jim podsuňte kvalitně připravený obsah. Jaký? Využijte některý z osvědčených tipů obsahu:

Články

Lidi nejvíc zajímají rady a tipy z vašeho i jejich oboru. Ukažte jim, že jste odborníci a víte, co děláte. Předejte jim kousek svého know-how.

Fotografie

Fotky si rád prohlíží snad úplně každý. A co teprve ty ze zákulisí. Víc než naaranžovanými a retušovanými obrázky upoutáte skutečností. Špetka drbů z pod pokličky vaše publikum osloví. Ukážete, že jste taky jen lidi a získáte si sympatie.

Videa

Sledování videí je populární. Natočte pár autentických videí a pusťte je do světa. Vytvoříte tak poutavý obsah, jímž se dokážete svým uživatelům maximálně přiblížit. Ani nepotřebujete žádnou složitou techniku. Stačí dobrý smartphone.

Infografiky

Vytvořte ještě poutavější příspěvek. Občas článek nahraďte grafikou. Infografiky jsou ideální pro číselné přehledy, meziměsíční srovnání či porovnání více produktů. Máte v plánu podobný obsah? Zaúkolujte grafika, ať ta data hodí graficky do jednoho obrázku. Pro čtenáře je tato forma obsahu příjemně uchopitelná, a navíc i dobře zapamatovatelná.

E-booky

Napište knížku. Elektronickou. Klidně dejte dohromady své články z blogu a vydejte je jako e-book. Tematický okruh z vašeho oboru si čtenáři přečtou kdykoliv a kdekoliv. V mobilu, ve čtečce i na počítači.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru