Proč se zaměřit na sílu reklam?

Zpětná vazba o síle reklamy nám poskytuje informace o možných vylepšeních dané reklamy. Skládá se tedy ze dvou částí, kdy první je ukazatel samotné síly reklamy a druhým jsou konkrétní návrhy, jak reklamu vylepšit. S tímto ukazatelem se můžeme setkat ve vyhledávací i obsahové síti. Stejně tak v kampani na aplikace.

Jak síla reklam funguje?

Ukazatel síly reklamy pracuje operativně. To znamená, že se v průběhu vytváření reklamy variabilně mění podle toho, jak je reklama vytvářena. Některý nadpis či popis může učinit reklamu silnější, jiný může tento ukazatel výrazně oslabit. V každém okamžiku vidíte, jak si Vaše reklama vede z pohledu ukazatele síly reklamy.  Může nabývat hodnot “nedokončená”, “špatná”, “průměrná”, “dobrá” nebo “skvělá”. Status “nedokončená” se zobrazí ve chvíli, kdy reklama nesplňuje minimální požadavky pro publikaci (nejsou zadány alespoň dva nadpisy a jeden popis).

Pokud již máte vytvořeny reklamy, kde je ukazatel síly reklamy dostupný, můžete snadno zkontrolovat, jakou sílu Vaše reklama má, aniž byste museli danou reklamu rozkliknout. Údaj naleznete v příslušném sloupci u konktrétní reklamy. 

síla reklam

Pokud by daný sloupec nebyl v přehledu k dispozici, můžete ho jednoduše přidat kliknutím na ikonu “Upravit sloupce”. Daný ukazatel naleznete ve skupině “Atributy”, kde zaškrtnete požadovanou metriku. Pořadí vybraných sloupců, můžete mezi sebou libovolně měnit a přehled si uzpůsobit tak, jak Vám to nejvíce vyhovuje.

síla reklam

Síla reklamy ve vyhledávací síti

Ve vyhledávací síti se s tímto ukazatelem můžete setkat při vytváření responzivní reklamy ve vyhledávání. Mnozí z Vás si jistě všimli, že responzivní reklamy ve vyhledávání jsou nyní výchozím typem reklam ve vyhledávací síti. Pokud chcete přepnout na klasické textové reklamy, musíte tak učinit v rozhraní tvorby responzivních reklam ve vyhledávání. Ale vraťme se k síle reklam. 

Síla reklamy Vám pomáhá udělat nejlepší možný první dojem, tedy alespoň takový, jaký by měl podle Googlu být.

síla reklam

Povšimněte si výše zmíněného dynamického ukazatele (dynamického protože se mění flexibilně při vytváření reklam). Vedle tohoto ukazatele jsou uvedena doporučení na případné zlepšení reklam. 

Tipy, jak vytvořit kreativu s vysokou silou ve vyhledávací síti?

  • Vyvarujte se překlepů a gramatických chyb,
  • reklamy strukturujte do jednotlivých sestav,
  • využívejte v nadpisech a popisech klíčová slova,
  • vytvořte dostatek nadpisů i popisů,
  • nezapomeňte zadat cílovou url,
  • dbejte na originalitu jednotlivých nadpisů i popisů,
  • Snažte se využít maximální počet znaků.
  • Připnutím nadpisu k určité pozici snížíte sílu reklamy.

Síla reklamy v obsahové síti

Princip fungování tohoto ukazatele je podobný ve všech sítích, avšak složení se trochu od vyhledávací sítě liší. Zatímco ve vyhledávací síti máme možnost zadat až 15 nadpisů a čtyři popisy, tak v obsahové síti můžeme zadat pět nadpisů, pět popisů a celou reklamu můžeme obohatit o obrázky. Síla reklamy v obsahové síti tedy do svého ukazatele zahrnuje nejen nadpisy a popisy, ale také obrázky. Důvod, proč se zde zmiňuji o složení jednotlivých reklam je ten, že jednotlivé podklady, ze kterých jsou reklamy složeny, mají přímý vliv na sílu reklamy.

síla reklam


Tipy, jak vytvořit kreativu s vysokou silou v obsahové síti?

  • Přidejte dostatek obrázků, jak čtvercových, tak obdélníkových,
  • buďte originální a zadávejte jedinečné nadpisy,
  • přidejte maximum možných nadpisů a popisů,
  • pokud máte reklamu, která má nízkou sílu reklamy, zkuste vyměnit podklady.

Síla reklamy v kampani na aplikace

I v kampani na aplikace naleznete ukazatel síly reklamy. Google posuzuje sílu reklamy podle jednotlivých typů podkladů. Vychází z toho, zda jsou v reklamě umístěny

  • obrázky,
  • nadpisy,
  • popisy,
  • a videa.

Zejména poslední položka Vám může pomoci zvednout ukazatel síly reklamy. Máte-li videomateriály vztahující se k Vaší aplikaci, neváhejte je použít. Pakliže disponujete všemi výše uvedenými materiály, Vaše síla reklamy bude dobrá nebo dokonce skvělá. V opačném případě můžete narazit na problém s ukazatelem síly reklamy, který Vám ukáže hodnocení reklamy jako “špatné”, a to i v případě, že zbylé podklady budou doplněny.

síla reklam

Pokud Vás například zajímá, jak se daný podklad podílel na konverzích nebo jaký má výkon, podívejte se do podkladů jednotlivých reklam. Najdete tady nejen to, zda ten či onen poklad podává dobrý výkon (a jak je ohodnocen), ale také další statistiky, které se k němu vztahují. Opět platí, že dané sloupce si můžete upravovat dle libosti.

síla reklam

Tipy, jak vytvořit kreativu s vysokou silou v kampani na aplikace?

Některé typy již byly naznačeny v předchozím textu a mnohé se opakují, ale opakování je matka moudrosti. Chcete-li působivou reklamu na aplikace

  • přidejte video (alespoň jedno video na šířku, na výšku a čtvercové),
  • přidejte obrázky
  • a pište rozmanité texty.

Místo závěru

Tvoříte-li responzivní reklamy, vždy se řiďte ukazatelem síly jednotlivých reklam. Budete za to odměněni působivou reklamou, která zaujme na první pohled. Při tvorbě reklamy s ukazatelem kvality vždy spoléhejte na svoji kreativitu. Uplatněte ji v plném rozsahu při tvorbě reklam, abyste tento ukazatel dostali až na vrchol. Někdy bývá obtížné napsat reklamu a zkombinovat podklady tak, abychom dosáhli maximální síly reklamy, proto pokud se Vám nedaří takovou reklamu vytvořit hned napoprvé, v klidu si sedněte a popřemýšlejte, jak by podle Vás měla vypadat ideální reklama, kdybyste ji zahlédli někde na webu. Stačí už jen zapojit fantazii.

A jaká je síla Vašich reklam? Pokud potřebujete pomoc, rádi Vám vytvoříme nové reklamy či kompletní kampaně. Můžete nám napsat e-mail na info@webmium.cz. Dále nás můžete kontaktovat pomocí formuláře na našich webových stránkách webmium.cz/kontakt nebo na telefonním čísle naší podpory +420 605 99 44 66 a my se Vám co nejdříve ozveme.


Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Google ADS
Jak a proč nastavit DSA reklamy?

Mnozí z Vás vědí, že vedle klasické kampaně ve vyhledávání, která je spouštěna na základě klíčových slov, lze nastavit i dynamickou kampaň ve vyhledávání. A na tu se dnes společně podíváme.

Celý článek
Chytré vs. standardní kampaně v Google Nákupech

Pokud zakládáte kampaň v Nákupech v Google Ads, máte na výběr ze dvou variant. První variantou je standardní kampaň v Nákupech, druhou variantou je chytrá nákupní kampaň od Googlu. V čem se liší?

Celý článek
Proč se zaměřit na sílu reklam?

Síla reklam je zpětnou vazbou pro inzerenta při vytváření responzivních reklam. Udává jednak rozmanitost a také atraktivitu textu reklam. Dnes si ukážeme, kde se s tímto ukazatelem můžeme setkat a k čemu je nám prospěšný.

Celý článek
Nastavení nabídek v Google Ads

Nevíte, jaké jsou možnosti v nastavení automatických strategií v Google Ads? Připravili jsme pro Vás přehled všech nabídek, které jsou k dispozici. Společně si je projdeme a vysvětlíme.

Celý článek

Všechny kategorie

Top