Průvodce reklamy na YouTube - Jaký typ kampaně zvolit?

Před šestnácti lety se na internetu zrodilo YouTube. Brzy se stalo jednou z nejpoužívanějších online platforem. Kromě toho je hned za Googlem druhým největším vyhledávačem na světě, čehož bychom měli využít při tvorbě marketingové strategie v Google Ads. V dnešním článku se podíváme na 7 různých typů kampaní, jejich specifikace a doporučení, v jakém případě je použít. 

1. Přeskočitelné videoreklamy in-stream

Na prvním místě v seznamu jsou přeskočitelné videoreklamy in-stream, které lze zobrazovat před videem nebo během něj. Tyto reklamy se přehrávají minimálně 5 sekund a poté má divák možnost je přeskočit. Obecně platí, že videoreklama musí trvat minimálně 12 sekund a doporučujeme ji udržovat pod 3 minuty. Jednou z výhod tohoto typu reklamy na YouTube je, že Vám budou účtovány poplatky pouze tehdy, když někdo zhlédne alespoň 30 sekund, celou reklamu (u jakékoli reklamy do 30 sekund) nebo pokud na ni klikne. In-stream reklama Vám pomůže získat co nejširší dosah, a tím zvýšit povědomí o Vaší značce.

Přeskočitelné videoreklamy in-stream jsou doprovázeny také bannerovou reklamou v pravém horním rohu obrazovky. Pokud divák přeskočí videoreklamu, bannerová reklama zůstane na místě. 

2. Nepřeskočitelné videoreklamy in-stream

Tyto reklamy se také mohou přehrávat těsně před videem nebo během něj, rozdíl je v tom, že nevyskočí tlačítko přeskočení a maximální délka videa je 15 vteřin. To Vám dá prostor komunikovat celé sdělení, ale na druhou stranu divákovi může připadat otravná nemožnost přeskočení reklamy. Vzhledem k tomu, že vysoké procento (přibližně 76% lidí) přeskočí reklamy, které se zobrazují ve videích na YouTube, je nepřeskočitelná reklama nejlepší, když Vaše značka potřebuje zvýšit povědomí a nechce riskovat, že reklamu divák přeskočí. Frekvence zobrazení reklamy by měla být kvůli nepřeskočitelnosti nižší. Způsob, jakým tyto reklamy účtují inzerentům, se trochu liší. Poplatky jsou účtovány za zobrazení, konkrétně za 1000 zhlédnutí (CPM).

3. Mikrospoty (Bumper ads)

Mikrospoty jsou šestisekundové nepřeskočitelné videoreklamy, které se většinou přehrávají před videem. Tyto reklamy jsou ideální pro kohokoli, kdo má jasnou a stručnou zprávu, kterou potřebuje komunikovat a nepotřebuje dlouhé video. Tyto reklamy jsou skvělým pomocníkem pro rozšíření povědomí o Vaší značce. Skvěle se hodí například pro animace loga s vysvětlením, co Vaše firma dělá. 

4. Reklamy video discovery

Reklamy discovery se liší od tří předchozích typů reklam. Jsou podobné reklamám ve vyhledávání Google a mezi výsledky vyhledávání se zobrazují částečně organickým způsobem. Reklamy discovery se zobrazí divákovi ve vyhledávání na YouTube, v souvisejících videích vpravo a na domovské stránce YouTube v případě použití mobilního telefonu. Reklamy discovery se skládají z miniatury a tří řádků textu. Od jiných formátů se liší i způsobem platby. Zaplatíte pouze v případě, že uživatel na miniaturu videa klikne. Video by mělo mít alespoň 12 sekund, kvůli sběru remarketingového publika (stejně jako in-stream). Tento formát reklamy se hodí pro rozhodovací fázi nákupu, měl by zákazníkovi pomoct při zvažování produktu nebo značky. 

5. Reklamy out-stream

Out-stream reklama se nezobrazuje pouze na YouTube, ale také na partnerských webech Googlu a v aplikacích. Tato reklama je určena pouze pro mobilní zařízení a je důležité tomu reklamu uzpůsobit. Reklama se spouští s vypnutým zvukem, který lze během videa zapnout, pokud diváka dostatečně zaujme vizuální stránka. Platí se za 1000 zobrazení (CPM), a to jen pokud divák zhlédl alespoň dvě vteřiny videa. Out-stream se používá k zvýšení zásahu pomocí videoreklamy na mobilních telefonech.

6. Reklamy masthead

Reklama masthead je exkluzivní formát, který se zobrazuje v horní části domovské stránky YouTube. Tento formát použijte, chcete-li extrémně zvýšit povědomí o novém produktu či službě nebo pokud během krátké doby potřebujete oslovit velmi rozsáhle publikum. Díky umístění si lidé značku zapamatují velmi dobře. Video se automaticky přehrává a nelze ho přeskočit. Mastheady jsou k dispozici pouze na základě rezervace prostřednictvím prodejce Google a je třeba tuto rezervaci řešit včas. Umístění mastheadu je oproti jiným formátům videoreklamy velmi nákladné. Částky se obvykle pohybují v řádech sto tisíců.  

7. Reklamy bez videa

YouTube také nabízí alternativy k videokampaním. Jedná se převážně o bannerovou reklamu na YouTube, která je určena pro značky, které do reklamy na YouTube nechtějí investovat mnoho finančních prostředků.

Nejčastěji se jedná o grafickou reklamu na pravé straně výsledků během přehrávání videa. Tato reklama obsahuje obrázek, část textu napravo od obrázku a tlačítko pro kliknutí na váš web. Může také zobrazovat překryvnou vrstvu bannerové reklamy, která se objeví během videa. Tyto reklamy bez videa si účtují peníze na základě ceny za kliknutí.

Pro dosažení požadovaných cílů je nejefektivnějším řešením použít vhodnou kombinaci více typů videoreklam, které jsou perfektně padnoucí konkrétního oboru Vaší značky.

Zvažujete tvorbu videokampaně nebo jiných kampaní v Google Ads? Neváhejte a napište nám e-mail na info@webmium.cz. Dále nás můžete kontaktovat pomocí formuláře na našich webových stránkách webmium.cz/kontakt nebo na telefonním čísle naší podpory +420 605 99 44 66 a my se Vám co nejdříve ozveme.


Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy a rady v online
Jaká inzerce je pro mě vhodná?

Pokud se teprve rozkoukáváte ve světě podnikání, jistě jste si už položili otázku, která inzerce je vhodná právě pro Vaše podnikání. Dnešní článek Vám může pomoci v rozhodování.

Celý článek
Průvodce reklamy na YouTube - Jaký typ kampaně zvolit?

Dnes se podíváme, jaké všechny typy kampaní můžete tvořit na kanálu YouTube. Na výběr máme několik možností. Co, která reklama umí a v čem Vám může pomoci. Také doporučení, jak je použít.

Celý článek
Atribuční modely

Většina z Vás, kteří se pohybují ve světě online kampaní termín “atribuce” jistě znají (a jistě nejen oni, protože tento termín se nevztahuje pouze k marketingu). Pro ty ostatní si termín objasníme a ukážeme si, kdy je vhodné použít jaký model.

Celý článek
Proč vůbec inzerovat v online světě

Chcete vyzkoušet online inzerci a stále váháte? Pojďme se spolu podívat, co taková online inzerce obnáší a v čem vám bude přínosná. Odpovědi na vaše otázky naleznete v dnešním článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top