Říjnová vichřice e-commerce
Říjen se nesl ve znamení přicházejícího podzimu, voleb do poslanecké sněmovny a horečnaté přípravy eshopistů na vánoční sezónu. Vichřice Herwart říjnový čas odvála do minulosti. A nejen říjen. Bohužel za sebou zanechala spoušť po celé republice. I když aktuálně máme plné ruce práce s odklízením jejích následků, je nejvyšší čas poohlédnout se, co tento měsíc přinesl za novinky do e-commerce.
Nakoupí i příště? Dozvíte se na Zboží.cz
Spoustu novinek představil Seznam. Jeho Mapy.cz míří za hranice republiky, ovšem nás víc zaujalo nové hodnocení e-shopů, které se v říjnu rozběhlo naplno. Kromě nákupu nyní zákazníci hodnotí i spokojenost se servisem a přidávají svoji domněnku, zda v obchodě nakoupí i příště. Sbíráte už tyto cenné informace i vy?
Češi online v roce 2017
Statistiky za letošní rok, vypracované SPIRem, jasně ukázaly, jak se Češi v roce 2017 chovají v online prostředí. Letos je na internetu již 7,3 milionů Čechů a z toho je 78 % uživatelů starších 10 let. To už je pořádná kupní síla, co říkáte? 56 % uživatelů surfuje na mobilních zařízeních. Měsíčně tráví na internetu více než 47 hodin a nejčastěji tu brouzdají po katalozích a databázích, zpravodajských stránkách a e-shopech.
Zlevňovač, skvělá pomůcka pro zákazníky
Postřehli jste už novinku prohlížeče Google Chrome? Tlačítko Zlevňovač ukáže návštěvníkovi obchodu veškeré slevy, které mu nabízíte. Přehledně a na jednom místě. Poskytujete často akční ceny? Upozorněte na Zlevňovač své zákazníky. Žádný akční produkt už jim neuteče. Spoustu z nich se totiž řídí heslem „je to levné, tak to musím mít“.
Jasně a bez překážek
Na říjnovém DigiMasteru zazněl mezi spoustou informací i význam
formátování obsahu. Víte, že roboti napodobují lidské chování? Proto
v textech používejte tučné písmo. To naladí lidské oko na skenování obsahu.
Ale opatrně, všeho s mírou. Zvýrazněte to, co je potřeba. Slova, která si lidé chtějí přečíst a která
hledají.
Robot má naspěch, stejně jako my. Aby rychle omrkl vaše stránky, připravte mu jasně srozumitelnou cestu bez překážek. Vždy si pečlivě promyslete, kam ho prolinkováním webu pošlete. Udělejte mu zajímavou cestu. Když ho budete honit sem a tam, přestanete ho bavit. A vaše zákazníky jakbysmet.
Nenechte své newslettery házet do koše
Jak na efektivní e-mailing se diskutovalo na konferenci Emailing2020. To, že nemá smysl bezhlavě rozesílat miliony sdělení na všechny strany, už víte. E-mail, který si příjemce rád přečte, potřebuje čas a trochu strategie. Personalizování je základ. K tomu přimíchejte správný čas odeslání, zajímavou grafiku i sdělení. A máte napůl vyhráno.
Přesto se vám čtenáři z odběru newsletterů odhlašují víc, než byste chtěli? Becs Rivett-Kemm, expertka na e-mailing, představila skvělého pomocníka, jak se tomuto nešvaru zčásti vyhnout. Hovořila o centru preferencí. Odebírající si v něm zaškrtne, jaké informace chce a nechce dostávat. V průměru tato vychytávka sníží počet odhlášených zákazníků až o 11 %.
Kam v listopadu?
V listopadu budete už mít nejspíš práce až nad hlavu.
Přesto si udělejte čas a odpočiňte si třeba na nějaké konferenci.
Vaší pozornosti by neměla 15. listopadu uniknout Konference WebTop100 plná inspirací a tipů pro tvorbu vašeho digitálního marketingu.
A co teprve 28. listopadu v Praze konference GDPR: Jste na něj připraveni?. Ta se bude týkat nás všech. Proto stoprocentně doporučujeme navštívit.
Zaujala vás některá z říjnových aktualit? Podělte se o ni se svými známými a jedním kliknutím jim tento článek sdílejte.