Říjnová vichřice e-commerce

Říjen se nesl ve znamení přicházejícího podzimu, voleb do
poslanecké sněmovny a horečnaté přípravy eshopistů na vánoční sezónu. Vichřice
Herwart říjnový čas odvála do minulosti. A nejen říjen. Bohužel za sebou
zanechala spoušť po celé republice. I když aktuálně máme plné ruce práce
s odklízením jejích následků, je nejvyšší čas poohlédnout se, co tento
měsíc přinesl za novinky do e-commerce.

Nakoupí i příště? Dozvíte se na Zboží.cz

Spoustu novinek představil Seznam. Jeho Mapy.cz míří za
hranice republiky, ovšem nás víc zaujalo nové hodnocení e-shopů, které se
v říjnu rozběhlo naplno. Kromě nákupu nyní zákazníci hodnotí i spokojenost
se servisem a přidávají svoji domněnku, zda v obchodě nakoupí i příště.
Sbíráte už tyto cenné informace i vy?

Češi online v roce 2017

Statistiky za letošní rok, vypracované SPIRem, jasně
ukázaly, jak se Češi v roce 2017 chovají v online prostředí. Letos je
na internetu již 7,3 milionů Čechů
a z toho je 78 % uživatelů starších 10
let. To už je pořádná kupní síla, co říkáte? 56 % uživatelů surfuje na mobilních
zařízeních
. Měsíčně tráví na internetu více než 47 hodin a nejčastěji tu
brouzdají po katalozích a databázích, zpravodajských stránkách a e-shopech.

Zlevňovač, skvělá pomůcka pro zákazníky

Postřehli jste už novinku prohlížeče Google Chrome? Tlačítko Zlevňovač ukáže návštěvníkovi obchodu veškeré slevy, které mu nabízíte. Přehledně a na jednom místě. Poskytujete
často akční ceny? Upozorněte na Zlevňovač své zákazníky. Žádný akční produkt už
jim neuteče. Spoustu z nich se totiž řídí heslem „je to levné, tak to
musím mít“.

Jasně a bez překážek

Na říjnovém DigiMasteru zazněl mezi spoustou informací i význam
formátování obsahu
. Víte, že roboti napodobují lidské chování? Proto
v textech používejte tučné písmo. To naladí lidské oko na skenování obsahu.
Ale opatrně, všeho s mírou. Zvýrazněte to, co je potřeba. Slova, která si lidé chtějí přečíst a která
hledají.

Robot má naspěch, stejně jako my. Aby rychle omrkl vaše stránky,
připravte mu jasně srozumitelnou cestu bez překážek. Vždy si pečlivě
promyslete, kam ho prolinkováním webu pošlete. Udělejte mu zajímavou cestu.
Když ho budete honit sem a tam, přestanete ho bavit. A vaše zákazníky
jakbysmet.

Nenechte své newslettery házet do koše

Jak na efektivní e-mailing se diskutovalo na konferenci Emailing2020.
To, že nemá smysl bezhlavě rozesílat miliony sdělení na všechny strany, už
víte. E-mail, který si příjemce rád přečte, potřebuje čas a trochu strategie.
Personalizování je základ. K tomu přimíchejte správný čas odeslání,
zajímavou grafiku i sdělení. A máte napůl vyhráno.

Přesto se vám čtenáři z odběru newsletterů odhlašují
víc, než byste chtěli? Becs Rivett-Kemm, expertka na e-mailing, představila
skvělého pomocníka, jak se tomuto nešvaru zčásti vyhnout. Hovořila o centru
preferencí
. Odebírající si v něm zaškrtne, jaké informace chce a nechce
dostávat. V průměru tato vychytávka sníží počet odhlášených zákazníků až o
11 %.

Kam v listopadu?

V listopadu budete už mít nejspíš práce až nad hlavu.
Přesto si udělejte čas a odpočiňte si třeba na nějaké konferenci.

Vaší
pozornosti by neměla 15. listopadu uniknout Konference WebTop100 plná inspirací
a tipů pro tvorbu vašeho digitálního marketingu.

A co teprve 28. listopadu v Praze konference GDPR: Jste
na něj připraveni?
. Ta se bude týkat nás všech. Proto stoprocentně doporučujeme
navštívit.

Zaujala vás některá z říjnových aktualit? Podělte se o
ni se svými známými a jedním kliknutím jim tento článek sdílejte.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru