SEO neumře ani v roce 2020 aneb 10 SEO trendů pro rok 2020

SEO neumře ani v roce 2020, to už víme s naprostou jistotou. Co se ovšem v SEO mění, je každoroční vnímání různých faktorů napříč vyhledávači. Jak se na rok 2020 připravit z pohledu SEO? Vše důležité si povíme v tomto článku.

1. SERP Snippety a jejich nadvláda

SERP Snippet, neboli Feature Snippet, je úryvek, který můžeme potkat přímo u výsledku našeho vyhledávání. Jedná se o krátkou definici našeho klíčového slova, kterou vyhledávače vkládají přímo k danému výsledku vyhledávání. Typickým příkladem je vyhledávací dotaz, který lze stručně definovat, vysvětlit jeho postup, nebo na něj rychle a stručně odpovědět. Velmi často takto najdete odpovědi na dotazy ohledně receptů, kurzů měn a celé řady dalších oborů.

SERP Snippety Webmium

Google se snaží protlačit trend podávání informací rychle, ideálně do několika málo sekund. Tato funkce má za následek,že se potenciální návštěvník velmi často nemusí dostat na Vaše webové stránky,protože danou odpověď dostane už ve vyhledávači. Lze to však řešit vhodnou optimalizací Vašeho obsahu. Připravte obsahovou část Vašeho webu tak, aby byla použitelná pro výňatek důležité informace či definice a díky tomu máte velkou šanci, že si Google pro definici vybere právě Vaši stránku. Malou kaňkou na celé záležitosti je fakt, že nemáte 100% jistotu, že bude Vaše nastavení snippetů bráno v potaz. Vše záleží čistě na vyhledávači, zda tuto možnost využije.Přesto buďte připraveni.

2. Povinnost mít HTTPS

O zabezpečeném protokolu HTTPS jste už jistě slyšeli. Již několik let zpět se už mluvilo o zavedení povinnosti mít zabezpečený protokol na své doméně. Celá řada webových projektů nad touto skutečností mávla rukou. Ano, byla zde poměrně dlouhá doba, kdy bylo nezabezpečené připojení tolerováno a tak řada projektů přestala dočasně řešit přechod na zabezpečenou verzi své domény. Od roku 2019 však toto zabezpečení vyžadují čím dál častěji již samotné prohlížeče. Například Chrome dokáže potenciální návštěvníky nezabezpečených stránek velmi potrápit a na první pohled se zdá, že se na danou webovou stránku nedá vůbec dostat. Až po bližším prozkoumání uživatel zjistí,že to jde, ale to už mnoho z nich stránku opustí. Tímto může Váš projekt ztratit mnoho na své důvěryhodnosti. Nasazením HTTPS zabráníte takové „zkáze“na Vaší značce, ale také Vám to poskytne malý bonus k hodnocení samotným vyhledávačem v ohledu na získávání pozic.

3. Optimalizace pro hlasové vyhledávání

Trend posledních několika málo let a do budoucna jistě běžná záležitost v našich domovech. Mluvíme o domácích asistentech pro hlasové vyhledávání. Prakticky už dnes se stává nepostradatelným pomocníkem v domácnosti, ale i v zaměstnání celá řada nástrojů pro hlasové zadávání pokynů a rychlé získání informací. Hlasové vyhledávání je populární nejen na telefonech a televizích, ale je populární i na herních konzolích a zařízeních speciálně určených pro takové služby. Odhady pro rok 2020 mluví o téměř 50% podílu hlasu na vyhledávacích dotazech. K optimalizaci pro hlasové vyhledávání patří nastavení strukturovaných dat, sestavení vstupních stránek a obsahu směřovaných k lokálním dotazům. Faktorů ovlivňujících úspěch v hlasovém vyhledávání je celá řada. Rádi Vám s nimi pomůžeme.

4. Větší podíl mobilního UX na úspěchu projektu

Využití mobilních zařízení ve vyhledávání má posledních pár let jasně rostoucí trend. Každým rokem roste rychleji s tím, jak se stávají mobilní technologie dostupnější pro stále více lidí.Studie (zdroj: https://techjury.net/stats-about/smartphone-usage/) dokazují, že na lokálním vyhledávání mají mobilní zařízení podíl až 88% v kombinaci s počítači a tablety. Je tedy prakticky nevyhnutelné, aby byly webové stránky jako takové optimalizované primárně pro využití právě na mobilních zařízeních. Dodržujte při plánování mobilní verze základní pravidla a vyhnete se tak zbytečným problémům při cílení na své potenciální návštěvníky.

5. Větší využití videoobsahu

Využití videa v obsahu Vašeho webového projektu Vám přinese celou řadu výhod. Dokážete pohodlnou a lehce stravitelnou formou představit svůj projekt či službu. Zatímco textový obsah může mnoho návštěvníků přeskočit, dobře zpracované video nahradí vyčerpávající množství textu a lépe zaujme. Podle studie od společnosti Google (https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/video-trends-where-audience-watching/) se dnes sice díváme daleko méně na televizi, ale zdaleka to neznamená, že nemáme rádi videoobsah. Jen jsme zkrátka změnili pohled na video a jeho poskytování a raději máme ve vlastních rukou obsah, na který se budeme dívat. Zatímco sledovanost televizních stanic pomalu klesá, video platformy,jako je Youtube, velmi rychle rostou. Pokud zvládnete tento trend správně uchopit, přinese Vám velkou část další organické návštěvnosti.

6. CTR a Dwell time budou ještě více relevantní

„CTR“ neboli míra prokliku a „Dwell time“ neboli doba strávená uživateli na webu jsou pro vyhledávače jedním ze základních faktorů pro hodnocení webových stránek. Pokud se na Váš web mnoho lidí proklikne již na základě poutavého titulku a popisku, zaručeně to bude tím, že jste si dali s webem nějakou práci. A za takovou práci jste náležitě odměněni. Podobné je to s dobou strávenou na webu. Ta totiž ukazuje, že na webových stránkách máte dostatek relevantního obsahu, který návštěvníci hledají a vy ho poskytnete v co nejširší podobě. Vyhledávače tyto faktory pečlivě sledují a hodnotí velmi pozitivně.

7. Kvalitní obsah hraje prim více než kdy jindy

Obsah byl vždy král a ještě dlouho bude.Bez kvalitního obsahu se dnes neobejde žádná SEO strategie. Na začátku každého projektu si vytvořte seznam možných otázek a odpovědí okolo Vašich služeb a produktů. Představte si jednotlivé otázky a pak na ně odpovídejte pomocí obsahu na Vašich webových stránkách. Čím více podobných scénářů chování potenciálních návštěvníků dokážete pokrýt, tím samozřejmě lépe. Informace podávejte stravitelnou formou. Využívejte infografiky, videoobsah nebo využijte jednoduše obrázky. Držte se však zásadního pravidla, kterým je podání informací dopodrobna. Zkrátka zajistěte, aby nikdo nemusel pro doplňující informace ke konkurenci.

8. Délka obsahu bude hrát větší roli

Celá řada obsahových studií dokazuje, že články, které mají více slov, jsou čtenější než ty krátké. Pomyslnou metou je 2000 slov. Takový článek poté působí daleko více důvěryhodněji. Čtenáři od něj očekávají vyčerpávající porci podrobných informací a pokud informace dostanou, budou se pravidelně vracet za kvalitním obsahem i nadále. Investujte tedy čas do rozsáhlých článků. Vrátí se Vám v podobě stále návštěvnosti,se kterou můžete dále pracovat.

9.  Přístupnost obsahu a doba načítání

Ruku v ruce s kvalitním a vyčerpávajícím obsahem jde jeho zpracování a hlavně rychlé načtení. Můžete mít nejlepší obsah ve městě nebo na světě, k čemu Vám ale bude, pokud se čtenářům velmi pomalu načítá nebo se jim nenačte vůbec? Zajistěte, aby technická stránka Vašich webových stránek splňovala všechny nároky pro rychlé načítání obsahu. Typickou pomůckou je načítání textů prioritně a poté až můžete načítat okolní grafiku a další méně důležité prvky webu. Pokud se obsah čtenářům nenačte do pár vteřin, pravděpodobně webové stránky opustí a již se nikdy nevrátí. Nepodceňte tedy technickou přípravu.

10. Nezapomínat na měření

Máte vytvořené webové stránky, podařilo se Vám vytvořit perfektní obsah, který je přínosný pro Vaši cílovou skupinu. Jak se ale dozvíte o jeho užitečnosti, pokud nebudete měřit návštěvnost a chování uživatelů, kteří přijdou na Vaše webové stránky? Měřením statistik návštěvnosti, konverzí a dalších potřebných metrik nám pomáhá v rozvíjení strategie a plánování dalšího směru Vašeho projektu. V roce 2020 budeme mít stále více možností, jak měřit a vyhodnocovat taková data v reálném čase. O to důležitější je nepodlehnout okamžiku a i na reálná data se podívat s odstupem a dlouhodobým plánováním.

Závěrem

Může se zdát, že se SEO rok od roku nemění. A je to pravda. Výše zmíněná pravidla a trendy jsou tu s námi již řadu let. Ale každým rokem se mění jejich priorita. Pokud budete dlouhodobě dodržovat pravidla pro optimalizaci, nemáte se čeho bát a za tvrdou kontinuální práci budete dříve či později odměněni. Pokud si stále nevíte rady, jak se z džungle hodnotících faktorů, strategií a plánování optimalizací vymotat,nebojte se nám ozvat. Rádi Vám pomůžeme na Vaší cestě za úspěšným byznysem. Vy se tak můžete soustředit pouze na to podstatné a tím jsou spokojení zákazníci.

Pokud si potřebujete o SEO promluvit či získat nabídku na míru pro své webové stránky neváhejte nás kontaktovat pomocí emailu info@webmium.cz nebo vyplňte formulář přímo na stránkách seo.webmium.cz a my Vám vymyslíme řešení na míru.

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Obsahový marketing a SEO
SEO neumře ani v roce 2020 aneb 10 SEO trendů pro rok 2020

SEO neumře ani v roce 2020, to už víme s naprostou jistotou. Co se ovšem v SEO mění, je každoroční vnímání různých faktorů napříč vyhledávači. Jak se na rok 2020 připravit z pohledu SEO? Vše důležité si povíme v tomto článku.

Celý článek
Podstatná aktualizace vyhledávání na Google. BERT má být revoluční.

Umělá inteligence a neuronové sítě dorazily i do segmentu vyhledávání. Podstatný krok dopředu ke kvalitnějším výsledkům.

Celý článek
Strukturovaná data: Proč a hlavně jak je využít?

Ve druhém díle miniseriálu si ukážeme praktický příklad implementace a zároveň si řekneme, kde si taková data otestovat.

Celý článek
Strukturovaná data: Proč a hlavně jak je využít? Část 1. Teorie

Upoutejte ve vyhledávačích pozornost potenciálních návštěvníků a využijte sílu strukturovaných dat. Jak vám pomohou?

Celý článek

Všechny kategorie

Top