Skóre optimalizace přichází do aplikace Reklamy Google

Zkušení uživatelé Google Ads jistě zaznamenali novinku v podobě skóre optimalizace, která je v tomto rozhraní už nějaký čas. Pro méně zkušené a začínající uživatele je tady náš článek, který Vám prozradí vše potřebné o této užitečné funkci.

Na začátek si vysvětlíme, co to vlastně je. Skóre optimalizace můžeme vyjadřovat v procentech na škále od 0 do 100. Platí, že čím vyšší skóre, tím více se účet blíží k využití svého plného potenciálu. Řekněme, že Vaše skóre optimalizace je 70 %. To znamená, že mu ještě stále chybí 30 % do využití jeho maximálního potenciálu. Nicméně předchozí věta neznamená, že pokud jste dosáhli skóre optimalizace 100 %, tak Váš účet nedisponuje žádným dalším potenciálem pro zlepšení výkonu. Je třeba si uvědomit, že ono procento potenciálu, je pouze strojově vypočítaná hodnota v reálném čase, která vychází:

  • ze statistik a nastavení Vašeho účtu,
  • z výše rozpočtů a nabídek,
  • z klíčových slov a cílení,
  • z aktuálních trendů v oblasti online reklamy,
  • z relevantního dopadu dostupných doporučení a 
  • historie nedávných doporučení.


skóre optimalizace v reklamách Google Webmium


Jestliže bylo napsáno, že skóre optimalizace je tvořeno mnoha faktory v reálném čase, může se Vám stát, že doporučení pro Váš účet se mohou rovněž měnit v čase. Ta doporučení, která platila včera, nemusí platit zítra. Google na základě skóre optimalizace vydává doporučení, kterými se můžete a nemusíte řídit. Některá doporučení jsou smysluplná, jiná méně. S každým aplikovaným doporučením dochází ke zvýšení tohoto skóre. U jednotlivých doporučení je uveden i procentuální progres, kterého dosáhnete aplikací konkrétního doporučení. Malým paradoxem je, že zvýšení skóre dosáhnete i v případě, že dané doporučení odmítnete. V takovém případě budete požádání o sdělení důvodu, proč jste dané doporučení odmítli. Doporučujeme tuto zpětnou vazbu vyplnit, protože Google se na jejím základě snaží neustále zlepšovat.

V poslední části se v krátkosti podíváme, jaká doporučení můžete v Google Ads aplikovat. Je jich poměrně velké množství, proto zde vyjmenuji pár základních:

  • Doporučení ohledně stávajících rozpočtů, a to nejen v případě jejich zvýšení, ale i snížení.
  • Doporučení týkající se přidání a tvorby responzivních reklam.
  • Doporučení týkající se stavu klíčových slov – jejich přidání i odstranění.
  • Doporučení týkající se automatických strategií pro Vaše kampaně.
  • Doporučení týkající se Vašeho zdroje produktů.
  • Doporučení týkající se opravy Vašeho publika.
  • Doporučení ohledně rozšíření Vašich reklam.

Závěrem

Jak bylo uvedeno výše, jedná se o strojová doporučení uvedená v reálném čase. U navržených doporučení vždy pečlivě zvažte, zda jsou v souladu s Vašimi vytyčenými cíly, protože stále platí otřepané pravidlo, že nejlepší doporučení pro Vaše kampaně můžete vymyslet pouze Vy a Google Vám pouze usnadňuje práci svými vylepšeními.

Jde Vám z optimalizace kampaně hlava kolem a topíte se v množstvích doporučení, která Vám Google přináší každý den? Nevěšte hlavu a spojte se s námi, optimalizaci kampaní naších klientů se věnujeme dnes a denně. Zkontaktovat nás můžete prostřednictvím e-mailu info@webmium.cz nebo vyplňte formulář na naších stránkách webmium.cz/kontakt a my se Vám v brzké době ozveme.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Google ADS
Jak (ne)definovat klíčová slova

Mnozí z Vás jistě vědí, že vyhledávací kampaň je postavena na klíčových slovech, která určují, na jaké dotazy se budou Vaše reklamy zobrazovat. Vyhledávací kampaň s pomocí klíčových slov Vám pomůže rychle a efektivně propagovat Vaše výrobky či služby.

Celý článek
Jak a proč nastavit kampaň ve vyhledávací síti?

Ti, kdo spravují kampaně v Google Ads vědí, že jedním z typů kampaně, kterou můžete v tomto inzertním systému vytvořit, je kampaň ve vyhledávací síti, která funguje mimo jiné na principu klíčových slov a textových inzerátů.

Celý článek
Konec rozšířených textových reklam ve vyhledávání

Mnozí z Vás už jistě zaznamenali “novinku”, kterou Google chystá k 30. červnu roku 2022. Od tohoto data budou responzivní reklamy ve vyhledávání jediným typem reklam ve vyhledávání, které bude možné vytvářet a upravovat.

Celý článek
Jak a proč nastavit DSA reklamy?

Mnozí z Vás vědí, že vedle klasické kampaně ve vyhledávání, která je spouštěna na základě klíčových slov, lze nastavit i dynamickou kampaň ve vyhledávání. A na tu se dnes společně podíváme.

Celý článek

Všechny kategorie

Top