Skóre optimalizace přichází do aplikace Reklamy Google

Zkušení uživatelé Google Ads jistě zaznamenali novinku v podobě skóre optimalizace, která je v tomto rozhraní už nějaký čas. Pro méně zkušené a začínající uživatele je tady náš článek, který Vám prozradí vše potřebné o této užitečné funkci.

Na začátek si vysvětlíme, co to vlastně je. Skóre optimalizace můžeme vyjadřovat v procentech na škále od 0 do 100. Platí, že čím vyšší skóre, tím více se účet blíží k využití svého plného potenciálu. Řekněme, že Vaše skóre optimalizace je 70 %. To znamená, že mu ještě stále chybí 30 % do využití jeho maximálního potenciálu. Nicméně předchozí věta neznamená, že pokud jste dosáhli skóre optimalizace 100 %, tak Váš účet nedisponuje žádným dalším potenciálem pro zlepšení výkonu. Je třeba si uvědomit, že ono procento potenciálu, je pouze strojově vypočítaná hodnota v reálném čase, která vychází:

  • ze statistik a nastavení Vašeho účtu,
  • z výše rozpočtů a nabídek,
  • z klíčových slov a cílení,
  • z aktuálních trendů v oblasti online reklamy,
  • z relevantního dopadu dostupných doporučení a 
  • historie nedávných doporučení.


skóre optimalizace v reklamách Google Webmium


Jestliže bylo napsáno, že skóre optimalizace je tvořeno mnoha faktory v reálném čase, může se Vám stát, že doporučení pro Váš účet se mohou rovněž měnit v čase. Ta doporučení, která platila včera, nemusí platit zítra. Google na základě skóre optimalizace vydává doporučení, kterými se můžete a nemusíte řídit. Některá doporučení jsou smysluplná, jiná méně. S každým aplikovaným doporučením dochází ke zvýšení tohoto skóre. U jednotlivých doporučení je uveden i procentuální progres, kterého dosáhnete aplikací konkrétního doporučení. Malým paradoxem je, že zvýšení skóre dosáhnete i v případě, že dané doporučení odmítnete. V takovém případě budete požádání o sdělení důvodu, proč jste dané doporučení odmítli. Doporučujeme tuto zpětnou vazbu vyplnit, protože Google se na jejím základě snaží neustále zlepšovat.

V poslední části se v krátkosti podíváme, jaká doporučení můžete v Google Ads aplikovat. Je jich poměrně velké množství, proto zde vyjmenuji pár základních:

  • Doporučení ohledně stávajících rozpočtů, a to nejen v případě jejich zvýšení, ale i snížení.
  • Doporučení týkající se přidání a tvorby responzivních reklam.
  • Doporučení týkající se stavu klíčových slov – jejich přidání i odstranění.
  • Doporučení týkající se automatických strategií pro Vaše kampaně.
  • Doporučení týkající se Vašeho zdroje produktů.
  • Doporučení týkající se opravy Vašeho publika.
  • Doporučení ohledně rozšíření Vašich reklam.

Závěrem

Jak bylo uvedeno výše, jedná se o strojová doporučení uvedená v reálném čase. U navržených doporučení vždy pečlivě zvažte, zda jsou v souladu s Vašimi vytyčenými cíly, protože stále platí otřepané pravidlo, že nejlepší doporučení pro Vaše kampaně můžete vymyslet pouze Vy a Google Vám pouze usnadňuje práci svými vylepšeními.

Jde Vám z optimalizace kampaně hlava kolem a topíte se v množstvích doporučení, která Vám Google přináší každý den? Nevěšte hlavu a spojte se s námi, optimalizaci kampaní naších klientů se věnujeme dnes a denně. Zkontaktovat nás můžete prostřednictvím e-mailu info@webmium.cz nebo vyplňte formulář na naších stránkách webmium.cz/kontakt a my se Vám v brzké době ozveme.

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy, rady a novinky
Novinky ze sociálních sítí září 2020

Září uteklo jako voda, zato přineslo spoustu zajímavých novinek ze světa sociálních sítí, jejichž přehled Vám teď přinášíme. Přejeme příjemné čtení.

Celý článek
Novinky září 2020

Pravidelná dávka novinek je tu. Ačkoliv září bylo na novinky poměrně skoupé, přesto Vám přinášíme to nejzajímavější z online světa. Přejeme Vám příjemné čtení.

Celý článek
Atribuční modely na Facebooku

Pro dohledání cesty zákazníka je Facebook Atribuce jako stvořená. Tento nástroj Vám ukáže, co nákupu předcházelo a na jaký obsah zákazník reagoval. Více si řekneme v dnešním článku.

Celý článek
Novinky ze sociálních sítí za měsíc srpen

Je tu nový měsíc a s ním další souhrn novinek ze světa sociálních sítí za měsíc srpen. Tak se na ně pojďte podívat spolu s námi.

Celý článek

Všechny kategorie

Top