Srpnové lážo plážo e-commerce
I druhý prázdninový měsíc se nesl ve znamení poklidných vod e-commerce. Však odpočívat se musí. Obzvlášť teď, před vrcholem nákupní sezóny. Kdo čerpal síly a zároveň plánoval, bude skvěle připraven na vánoční příliv objednávek.
Je pronajatá doména Titanikem?
Poklidnou hladinu přece jen pár bouří zčeřilo. Přímo hromobití se sneslo na Pepu. Druhý největší slevový portál pepa.cz přišel začátkem srpna o svoji doménu. Jak je to možné? Pepa fungoval na pouze pronajaté doméně a její vlastník se rozhodl nadále ji portálu nepronajímat. Ředitele Petra Sýkoru čekalo pár bezesných nocí a hodně práce, ale celou situaci zvládl bravurně. Na konci prázdnin si už zákazníci mohli zájezdy vybírat na webu klido.cz. Co z celé kauzy vyplývá pro vás? Nespoléhejte se pouze na pronájem. Staňte se vlastníkem domény a poplujete bez potopení.
EVA utekla z ráje a zabydlela se v Mall.cz
O tom, že žijeme v moderní době plné technologických vychytávek není potřeba polemizovat. Vše se digitalizuje a automatizuje. E-commerce rozhodně nezaostává. Sklady velkých eshopů pomalu začínají obsluhovat roboti a o prázdninách na zákazníky Mall.cz vyskočila na Facebook Messengeru EVA. Chatbot, pardon chatbotka. Prozatím pomáhá s výběrem kávovarů, s reklamací a zodpovídá na nejčastější dotazy. Jak rychle se naučí komunikovat zbytek sortimentu, uvidíme. Jedno je však jisté. EVA jasně ukazuje, kterým směrem se zákaznická podpora bude v následujících letech ubírat.
Slevomat v Británii, Koloniál v Košíku
Zatímco si děti venku užívaly volna, v kancelářích známých portálů se hrála populární hra. Škatulata, škatulata. Hýbalo se majiteli a investory. Slevomat Group si konečně plácnul s britskou firmou Secret Escapes a ta teď rozšíří své bohaté portfolio i do našeho regionu.
Nákup potravin z domova se stane pro mnohé uživatele pohodlnější. Už si nemusí lámat hlavu, jestli se zásobí v Koloniálu nebo v Košíku. Obě značky se spojily v jednu. Košík.cz.
E-commerce stále roste
Prolomí letošní rok 100 miliardovou hranici tržeb z eshopů? Vše zatím nasvědčuje tomu, že ano. Podle společnosti APEK už vzrostl podíl e-commerce na 9,5 % celkového objemu maloobchodních tržeb. Proč lidé od nákupů na eshopech očekávají? Víc než nejlepší cenu chtějí, rychlost dodání, širokou nabídku zboží a dobrou komunikaci s obchodem. Dejte jim přesně tohle a ukrojte si z těch miliard svůj podíl.
GDPR se blíží
V květnu 2018 čeká na podnikatele další povinnost. GDPR. Zpřísněná ochrana osobních dat ovlivní i e-mailing. Srpnový workshop Mailkitu se zabýval právě touto problematikou. Nejvíce změn už představil Seznam.cz. Ten s nástupem GDPR začne dohlížet na to, aby každý uživatel měl implementovaný Double opt-in. Tato vymoženost zajistí, že zpráva bude doručena tomu, komu je odesílána. Už žádný SPAM. Za nevyžádanou poštu budou označovány i celoobrázkové e-maily, které stejně 43 % příjemců ani neotvírá.
Kam v září?
Pojďme se v září inspirovat dětmi a občas zasednout do školních lavic. Pokud chcete zůstávat v obraze, je dobré si čas od času připomenout, co nového se chystá a kam směřují trendy. Mezi plánovanými akcemi nás zaujal:
Google Developer Days Europe – dva dny v Krakově, které by měl absolvovat každý vývojář. 5. a 6. září Google pořádá konferenci napěchovanou technologickými novinkami, která se v dohledné době nebude opakovat. Ne, tak blízko našich hranic.
E-Business Forum 2017 – hlavním tématem podzimního fóra je expanze. Jestli už vás nebaví přešlapovat na místě a chcete se pustit o trochu dál do světa, neměli byste si tuto událost nechat ujít. Zapište si do diáře 25. září, jako den, který věnujete budoucnosti své firmy.
PR v digitální éře – nepodceňujte PR, komunikace je základ všech vztahů. Tedy i těch se zákazníkem. Jak na PR, se dozvíte 20. září v Praze Na Pankráci.
A co budete dělat v září vy? Máte super tip na nějakou zajímavou akci? Podělte se s námi o něj. A se svými přáteli třeba zase o tento článek. Stačí kliknout na tlačítko „sdílet“.