TOP 5 z E-shop summitu 2017

Kolegové v kanceláři se mě po každé konferenci ptají. „Tak co? Jaký to bylo?“ Obvykle odpovím  „No, 40 % přednášek dobrejch. Zbytek nic moc.“. Buď téma nebylo pro mě nebo mě spíkr nudil.

E-shop summit byl v tomto výjimečný a já s klidem můžu říct, že 90 % přednášek bylo super. Zatím největší skóre, které jsem jako začínající amatérský recenzent konferencí dal. A čím to? Hlavně tím, že pořadatel ví, koho pozvat. Témata byla nejenom zajímavá, ale i dobře odprezentována.

Velmi doporučuji všem majitelům eshopu a pracovníkům marketingu zakoupení přístupu k video záznamu celé konference, bude to skvěle investovaná tisícovka.

Pokud bych měl vybrat top 5 vystoupení tak rozhodně tyto:

1. Co jsou to procesy? A v čem nám mohou pomoci nebo naopak uškodit?

Lukáš Havlásek nás seznámil s tím, jak je důležité nastavit procesy ve firmě. Nikoli však formou složitých diagramů, ale třeba formou check listu. Každý proces by měl mít vlastníka. Procesy by se neměly slepě následovat a dogmaticky dodržovat, ale spíše se brát jako minimum k vykonané práci.

Lukáš Havlásek
Lukáš Havlásek

2. Navrhujeme důvěryhodnost

Jiří Tvrdek nám dal hodně tipů. Mě nejvíce zaujala věta:

„Nenajímejte si designéry, ale fotografy.“ 

Jiří tím chtěl říci, že dobrý web stojí na kvalitních fotkách, které dokáží vyvolat správné emoce. Sebelepší designér s fotkami z fotobanky dobrý návrh neudělá.

Jiří Tvrdek
Jiří Tvrdek

3. Co vám zůstane, až konkurence zkopíruje váš web a podrazí ceny?

Jan Junek odlehčenou formou předvedl, jak se tvoří značka a na cosi dát pozor. Brand není papír, který ředitel přilepí na dveře od zasedačky. Brand si nekoupíte od konzultanta jako rohlík, brand se totiž buduje, a to hodně dlouho. Brand je to, co o vás říkají vaši zákazníci.

Jan Junek
Jan Junek

4. Nebojte se udělat další krok, začněte točit videa

Petr Hudec je pro mě borec. Jako šéf skvělého eshopu se postavil před kameru a postupně se naučil točit skvělá videa. Nehodil tuto činnost na svého zaměstnance, ale šel sám s kůží na trh. Přesně to by podle mého měli dělat všichni majitelé eshopů. Postavit se za svou značku, ukázat tvář a expertízu v daném oboru.

Petr Hudec
Petr Hudec

5. Věrní zákazníci vám jednou zachrání prdel

Radek Hrachovec vysvětlil, že věrností program není o sbíraní bodíků. Že loajalitu nemají projevovat zákazníci nám, ale my jim. Chceme-li věrné zákazníky, musíme s nimi prožívat jejich životy. Koupí-li si někdo na mém eshopu sekačku, musím mu poradit, jak trávník posekat. Pochválit, za hezký trávník na Facebooku a doporučit mu vhodné hnojivo v pravý čas. Jde o vztah, který si musíme se zákazníkem dlouhodobě budovat a udržovat ho. Podle Radka vás věrní zákazníci jednou zachrání a já s tím souhlasím.

Radek Hrachovec
Radek Hrachovec

Příští rok pojedu určitě znovu a doufám, že E-shop summit zůstane v Českých Budějovicích. Tohle malebné město ještě více umocnilo skvělý pocit, který jsem si z jihu odvážel.

Zaujalo vás mé shrnutí z této konference? Sdílejte ho s ostatními nebo se přihlaste k odběru novinek a už vám další novinky z e-commerce neutečou.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru