Třikrát měř…!

Co se v článku dozvíte:

  • co všechno se dá v souvislosti s vaším podnikáním měřit
  • k čemu to může být dobré
  • proč měření samo o sobě nestačí

Tenhle znáte?

K podjezdu pod železnicí se blíží kamion. Je vysoký 4m a značka před podjezdem ukazuje maximální volnou výšku 3,5m. Řidič zastaví a otočí se na závozníka: “Jdi se mi podívat na druhou stranu, jestli nejedou policajti.”

…a neděláte náhodou něco podobného?

Znát svou míru

Ponaučení z úvodního vtipu může být hned několik. Zaprvé to, že je důležité mít správná data. Dobré je začít rovnou u sebe. Změřili jste si, jak vysoký je váš kamion? Jak dlouho vám trvá vyřízení jedné zakázky? A započítali jste do toho opravdu všechno? Víte, kolik času vám zabírají ostatní činnosti? Vážně jim věnujete tolik prostoru, kolik si zaslouží? Možná se s něčím “babráte” zbytečně dlouho nebo naopak odbýváte věci, na které byste se měli víc soustředit. A co celý váš pracovní den? Skutečně využíváte svůj čas efektivně? Můžete to zjistit po staru s pomocí tužky, papíru a stopek, případně šachových hodin, ale dá se to udělat i sofistikovaně a neméně jednoduše. Šikovným nástrojem pro tyto účely je například Toggl track. (Nebo jen Toggl, když chcete znít cool.) Jeho základní verze je zdarma a umožní vám měřit čas strávený až pětičlenným týmem na několika projektech současně. Instruktážními videi k tomuto nástroji se Youtube jen hemží. Opravdu taková měření nepodceňujte, špatně zvládnutý time-management totiž všechno jen zbytečně komplikuje. Autor tohoto článku by o tom mohl dlouze vyprávět. Ale nemá na to čas :)

“Vezměte míru” klientům

To je nesmírně důležité i v případě, že nejste zrovna krejčí. Bude určitě velmi prospěšné pro váš online byznys, když budete o chování svých zákazníků na síti vědět co nejvíc. Není snad potřeba zdůrazňovat, že je přitom nutné držet se v mezích zákona. Ačkoli nová pravidla o cookies, o kterých už byla zmínka v jednom z předchozích článků, zjišťování takových informací poněkud komplikují, pořád toho můžete “naměřit” poměrně dost. V online prostředí se pro tento účel používá nástroj Google Analytics, respektive jeho nejnovější verze GA4. Je do jisté míry zdarma a používat ho zvládne i laik, pokud ví, co dělá. Dokáže vám říct, kolik času strávil návštěvník na vašem e-shopu, co ho nejvíc zajímalo, co naopak vůbec, co vlastně na vašem webu hledal, jestli to našel, odkud přibližně byl a mnoho dalšího. Ve finále můžete mít celkem přesné povědomí o tom, jak vysoký je ten podjezd, ke kterému se váš kamion blíží.

Co teď s tou spoustou dat?

Jakou že to tedy řidič z úvodní anekdoty udělal chybu? No přece špatně vyhodnotil data! Můžete měřit od rána do večera, ale když získané údaje použijete špatně, přijdete o náklad, o kamion i o řidičské oprávnění… Ve světě online byznysu tedy spíš o čas, peníze, energii a hlavně o klienty a návštěvníky. Potřebná měření tedy provádějte průběžně (přinejmenším před každým “podjezdem”) a především se jejich výsledky řiďte. Optimalizujte své podnikání! Česky řečeno: Vychytávejte mouchy! Třeba zjistíte, že vám dlouho trvá to, co vás prostě nebaví, ale že ve firmě máte člověka, kterého to bavit bude a zvládne to tak v mnohem kratším čase. Vy se pak můžete věnovat zaslouženému odpočinku, případně jiným činnostem, ve kterých jste opravdu dobří. Nebo se ukáže, že váš web navštěvuje i jiná cílová skupina, než jakou jste předpokládali, a vy tak můžete rozšířit svou nabídku a ruku v ruce s ní i své podnikání. Webová analytika je nezbytnou součástí byznysu v online světě, která pomáhá rozvíjet váš podnik a udržet krok s konkurencí. Určitě ji proto nezanedbávejte! A jestli se s tím nechcete babrat, nebo předem víte, že by vás to prostě nebavilo, s analýzou i s optimalizací vám mile rádi pomůžeme!

Váš

tým Webmium

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Marketing
Tvorba textového obsahu pomocí umělé inteligence

Tlak na rychlost se zachováním kvality při tvorbě textového obsahu nás neustále tlačí do rohu. Není tak divu, že se tvůrci obsahu přiklání k různým berličkám, jak si tuto práci automatizovat. Třeba právě pomocí umělé inteligence.

Celý článek
74 % Čechů letos plánuje nakoupit dárky pod stromeček z pohodlí domova, tvrdí průzkum

Přípravy na Vánoce a nákupy vánočních dárků jsou již v plném proudu. Obliba nákupů z pohodlí domova neustále roste. Zákazníky lákají stále častěji nejen nižší ceny, ale také komfort při nákupu. Dopravci stíhají doručit zásilky i jen několik málo dní před Štědrým dnem.

Celý článek
Jak podnikat u moře (třeba i online)

Jistě vám neuniklo, že se území našeho státu právě rozrostlo o kdysi ruskou exklávu. Kromě nových možností rekreace a volnočasových aktivit se tak výrazně rozšíří i prostor pro podnikání, který poskytne nové, doposud netušené možnosti.

Celý článek
Black Friday, Omnibus, nekalé praktiky a proč s nimi nezačínat

Black Friday u nás brzy zaznamená poměrně razantní změny. Mnohdy až neuvěřitelně nadužívaná slevová akce se příliš nezabývala ochranou spotřebitele a prodejci rádi využívali různé nekalé praktiky. Pojďme se podívat, co nás čeká.

Celý článek

Všechny kategorie

Top