Výhody a nevýhody Single Page

Ten, kdo chce uspět ve světě online podnikání, musí mít webové stránky. Ty mohou mít nespočet grafických úprav, rozložení nebo počet stránek. Pokud má webová prezentace jen jednu stránku, nazýváme ji Single page neboli jednostránkový web. V tomto typu řešení webu jsou tedy veškeré informace obsaženy pouze na jedné straně a v horní části je obsaženo navigační menu. Je to vlastně hodně dlouhá úvodní stránka bez dalších podstránek. V dnešním článku si popíšeme, jak Single Page funguje, její výhody a nevýhody.

Jednostránkové webové prezentace využívají navigační menu stejně jako vícestránkové weby s tím rozdílem, že odkazy nesměřují na jednotlivé podstránky webu, ale slouží pro přechod na jednotlivé části jednostránkového webu. Jinak řečeno: Odkazy v navigační části neodkazují na konkrétní URL, ale na kotvy, které jsou umístěny v jednotlivých částech webu. Takové řešení má řadu výhod, ale i nevýhod a není vhodné pro každou webovou prezentaci. Začněme výhody Single Page:

  • webová prezentace obsahuje pouze relevantní informace
  • má jednoduchý a moderní design
  • obsahuje velké množství dynamických prvků
  • je koncipován jako responzivní takže vypadá skvěle na mobilních zařízeních
  • webová prezentace je přehledná a dobře se v ní orientuje

Jak již bylo uvedeno, ne vždy je Single Page vhodným řešením pro webové stránky. Před tím než se rozhodneme, zda toto řešení využít, měli bychom si položit několik zásadních otázek. Z těchto otázek zároveň vyplývají i nevýhody takového řešení:

  • Kolik a jaké informace bude web obsahovat? Neobsahuje náhodou příliš mnoho textu na jednostránkový web?
  • Jsou všechny informace na webu vzájemně provázané?
  • Nevýhodou Single Page řešení je i jeho horší editovatelnost. Pakliže nemáte zkušenosti s tvorbou webových stránek, musíte požádat o úpravy programátora.
  • Další nevýhoda jednostránkového webu vychází z jeho podstaty. Skládá se pouze z jedné stránky, a tak například nemáme možnost nastavit seo popisky pro každou stránků zvlášť. I z toho důvodu musí být informace na Single Page vzájemně významově provázány, aby SEO popisek odpovídal obsahu každého bloku.

Před tím než začnete tvořit webovou prezentaci, rozmyslete si, jaké informace bude web obsahovat, kolik těchto informací bude, a zda je dokážete logicky uspořádat do struktury Single Page. Pakliže zjistíte, že budete potřebovat sdělit zákazníkům velké množství informací, je lépe dát přednost vícestránkovému webu.  Řešení typu Single Page je vhodné především pro služby.

Jednostránkové weby mají své místo na slunci jisté. Jsou moderní, responzivní, čistým designem. Nejsou vhodné pro každý projekt. Lze zvolit jakýsi kompromis mezi jednostránkovými a vícestránkovým webem, tím, že vytvoříme vícestránkový web s velmi dlouhou úvodní stránkou. Před tím než se rozhodnete využít řešení Single Page připravte si text, který bude stránka obsahovat a uspořádejte jej do jednotlivých bloků, které budou informačně provázány.

Uvažujete o nových webových stránkách a zaujala Vás Single Page? Chcete vědět více o možnostech tvorby webových stránek? Pak neváhejte a napište nám e-mail na info@webmium.cz nebo vyplňte formulář na naších webových stránkách webmium.cz/kontakt a my se Vám co nejdříve ozveme.


Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy, rady a novinky
Únorové novinky z marketingu

I když únor je nejkratším měsícem v roce, novinek nám přinesl téměř hodně. Tak hurá do čtení, ať jste zase v obraze. Stejně jako každý měsíc s námi.

Celý článek
Kvalitní vstupní stránka jako základ pro PPC kampaně

Již jste se někdy zamysleli nad tím, kam přesně vedou odkazy z Vaších reklam? Jsou skutečně relevantní a poskytnou klientovi přesně ty informace, na které odkazujete v inzerátu? A co dalšího by měla vstupní stránka obsahovat? O tom všem Vám povíme v dnešním článku.

Celý článek
Jak zvýšit loajalitu zákazníků na Facebooku

Chcete znát tipy od Facebooku, jak si udržet loajalitu svých zákazníků? Jak si získat zpět jejich věrnost a zvýšit chuť k nakupování právě u Vás? Přečtěte si náš nový článek a získejte si své zákazníky zpět. Facebook radí jak na to.

Celý článek
Pracujte s recenzemi na internetu

Máte internetový obchod, nebo poskytujete služby a sledujete hodnocení Vašich klientů? Bojíte se negativních komentářů, nebo nevíte, co s nimi? S našimi radami se již negativních komentářů bát nemusíte, naopak z nich vytěžíte maximum. Vše se dozvíte v dnešním článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top