Začínáme s PPC kampaní

Uvažujete o PPC kampani? Dobře děláte. Aby vaše reklama obstála u zákazníků i před konkurencí je důležité spolupracovat s PPC specialistou a pravdivě mu zodpovědět všechny jeho otázky. Pouhé zadání práce typu “Udělejte mi reklamu na ten můj web se šperky” nestačí. Co vše potřebují specialisté marketingových kampaní vědět, aby navrhli co nejefektivnější kampaň?

Ukažme si na příkladu pana Nováka a jeho webu se šperky základní otázky PPC specialisty. Cíl kampaně spolu proberete hned na začátku. Proto si rozmyslete, proč vlastně reklamu chcete. Potřebujete podpořit brand, zvýšit povědomí o značce nebo podpořit návštěvnost stránek? Chcete zvednout počet objednávek, tržeb a zákazníků? Anebo plánujete expanzi na zahraniční trhy?

Pak už buďte připraveni na

7 otázek, na které potřebuje váš PPC specialista znát odpovědi

1. Jaké jsou vaše předchozí zkušenosti s inzercí?

Měl jste předchozí zkušenost s nějakou inzercí na Sklik, AdWords nebo sociálních sítích? Jaké byly výsledky?

2. Jaký je váš produkt nebo služba?

Co budete prodávat? V čem jsou konkurenční výhody nabízeného produktu či služby? Kolik je marže?

3. Kdo je vaše konkurence?

Máte nějakou konkurenci? V čem je silnější než vy a naopak? Jaké komunikační kanály tato konkurence využívá?

4. Máte základní informace o trhu?

Je produkt hledaný? Znají ho lidé? Kolik je cena prokliku?

5. Kolik chcete do kampaně investovat?

S jakým rozpočtem můžeme pracovat? Tady vám PPC specialista určitě poradí a vysvětlí, čeho s různými náklady můžete dosáhnout.

6. Kdo je váš současný zákazník?

Kdo je vaší typickou personou (pohlaví, věk, demografická či zájmová lokalizace apod.)? Na koho máme reklamu zacílit?  

7. Ovlivňuje produkt či službu sezónnost?

Kdy je vaše nejslabší a nejsilnější období? Sezónnost zásadně ovlivňuje úspěšnost kampaní.

Na základě vašich odpovědí získá marketingový specialista jasný přehled o tom, jak vaši reklamu úspěšně zpracovat. Co se mohl dozvědět od pana Nováka?

Detailní informace znamenají úspěšnou kampaň

Pan Novák vlastní responzivní e-shop se šperky. Předchozí zkušenosti s kampaněmi nemá. Většinou u něj nakupují ženy ve věku 20 – 45 let. Nabídce dominují ručně vyráběné náramky z přírodních materiálů, u kterých má zákazník možnost vytvořit si vlastní šperk na míru. Konkurence je velmi vysoká, v čele s Pandorou. Můžeme počítat s rozpočtem 30 tisíc na měsíc. Pan Novák by chtěl více zákazníků a také export na zahraniční trhy. Nejvíce ženy nakupují v létě, protože chtějí zazářit doplňky k letním outfitům. Ovšem na Vánoce se cílová skupina mění na muže. Vybírají tu vánoční dárky pro své milované ženy.

S takovýmto výstupem má PPC specialista mnohem přesnější údaje, bez toho, aniž by musel příliš zdlouhavě brouzdat v Google Analytics. Lépe, a hlavně efektivněji se mu pracuje. Poznat svého klienta je základem úspěchu jeho práce a skutečným přínosem jeho klienta. Buďte proto ke svému PPC specialistovi vždy otevření a dejte mu všechny informace v konkrétní podobě. Na každém detailu záleží. Výsledná kampaň bude mít efekt o jakém sníte.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru