Začínáme s PPC kampaní

Uvažujete o PPC kampani? Dobře děláte. Aby vaše reklama obstála u zákazníků i před konkurencí je důležité spolupracovat s PPC specialistou a pravdivě mu zodpovědět všechny jeho otázky. Pouhé zadání práce typu “Udělejte mi reklamu na ten můj web se šperky” nestačí. Co vše potřebují specialisté marketingových kampaní vědět, aby navrhli co nejefektivnější kampaň?

Ukažme si na příkladu pana Nováka a jeho webu se šperky základní otázky PPC specialisty. Cíl kampaně spolu proberete hned na začátku. Proto si rozmyslete, proč vlastně reklamu chcete. Potřebujete podpořit brand, zvýšit povědomí o značce nebo podpořit návštěvnost stránek? Chcete zvednout počet objednávek, tržeb a zákazníků? Anebo plánujete expanzi na zahraniční trhy?

Pak už buďte připraveni na

7 otázek, na které potřebuje váš PPC specialista znát odpovědi

1. Jaké jsou vaše předchozí zkušenosti s inzercí?

Měl jste předchozí zkušenost s nějakou inzercí na Sklik, AdWords nebo sociálních sítích? Jaké byly výsledky?

2. Jaký je váš produkt nebo služba?

Co budete prodávat? V čem jsou konkurenční výhody nabízeného produktu či služby? Kolik je marže?

3. Kdo je vaše konkurence?

Máte nějakou konkurenci? V čem je silnější než vy a naopak? Jaké komunikační kanály tato konkurence využívá?

4. Máte základní informace o trhu?

Je produkt hledaný? Znají ho lidé? Kolik je cena prokliku?

5. Kolik chcete do kampaně investovat?

S jakým rozpočtem můžeme pracovat? Tady vám PPC specialista určitě poradí a vysvětlí, čeho s různými náklady můžete dosáhnout.

6. Kdo je váš současný zákazník?

Kdo je vaší typickou personou (pohlaví, věk, demografická či zájmová lokalizace apod.)? Na koho máme reklamu zacílit?  

7. Ovlivňuje produkt či službu sezónnost?

Kdy je vaše nejslabší a nejsilnější období? Sezónnost zásadně ovlivňuje úspěšnost kampaní.

Na základě vašich odpovědí získá marketingový specialista jasný přehled o tom, jak vaši reklamu úspěšně zpracovat. Co se mohl dozvědět od pana Nováka?

Detailní informace znamenají úspěšnou kampaň

Pan Novák vlastní responzivní e-shop se šperky. Předchozí zkušenosti s kampaněmi nemá. Většinou u něj nakupují ženy ve věku 20 – 45 let. Nabídce dominují ručně vyráběné náramky z přírodních materiálů, u kterých má zákazník možnost vytvořit si vlastní šperk na míru. Konkurence je velmi vysoká, v čele s Pandorou. Můžeme počítat s rozpočtem 30 tisíc na měsíc. Pan Novák by chtěl více zákazníků a také export na zahraniční trhy. Nejvíce ženy nakupují v létě, protože chtějí zazářit doplňky k letním outfitům. Ovšem na Vánoce se cílová skupina mění na muže. Vybírají tu vánoční dárky pro své milované ženy.

S takovýmto výstupem má PPC specialista mnohem přesnější údaje, bez toho, aniž by musel příliš zdlouhavě brouzdat v Google Analytics. Lépe, a hlavně efektivněji se mu pracuje. Poznat svého klienta je základem úspěchu jeho práce a skutečným přínosem jeho klienta. Buďte proto ke svému PPC specialistovi vždy otevření a dejte mu všechny informace v konkrétní podobě. Na každém detailu záleží. Výsledná kampaň bude mít efekt o jakém sníte.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy a rady v online
Jaká inzerce je pro mě vhodná?

Pokud se teprve rozkoukáváte ve světě podnikání, jistě jste si už položili otázku, která inzerce je vhodná právě pro Vaše podnikání. Dnešní článek Vám může pomoci v rozhodování.

Celý článek
Průvodce reklamy na YouTube - Jaký typ kampaně zvolit?

Dnes se podíváme, jaké všechny typy kampaní můžete tvořit na kanálu YouTube. Na výběr máme několik možností. Co, která reklama umí a v čem Vám může pomoci. Také doporučení, jak je použít.

Celý článek
Atribuční modely

Většina z Vás, kteří se pohybují ve světě online kampaní termín “atribuce” jistě znají (a jistě nejen oni, protože tento termín se nevztahuje pouze k marketingu). Pro ty ostatní si termín objasníme a ukážeme si, kdy je vhodné použít jaký model.

Celý článek
Proč vůbec inzerovat v online světě

Chcete vyzkoušet online inzerci a stále váháte? Pojďme se spolu podívat, co taková online inzerce obnáší a v čem vám bude přínosná. Odpovědi na vaše otázky naleznete v dnešním článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top