Zapracujte přes léto na SEO, abyste v září zaujali přední pozice ve vyhledávačích

Analyzujte svou návštěvnost

Pokud podnikáte v oboru, kde je kladen velký důraz na sezónní návštěvnost, je velmi důležité správně vyhodnotit její chování a předvídat vliv úprav na Vašem webu na úspěch v organickém vyhledávání. 

Sledujte chování návštěvnosti ze stejného období loňského roku. Najděte problémová místa a začněte je řešit. Z chování návštěvníků lze poznat celou řadu zajímavých dat. Například, které produkty a služby jsou nejhledanější, u kterých produktů se návštěvníci zastaví při procházení a neprovedou objednávku. Nebo u kterých podstránek webové stránky opouští. Na tyto metriky lze pružně reagovat a s předstihem, před nástupem hlavní sezony, zapracovat na změnách

Ve vztahu k vyhledávačům potřebujete využívat klíčové fráze, které návštěvníci opravdu hledají. Svůj připravený seznam produktů a služeb můžete vložit do nástrojů určených k analýze hledanosti. Pro Seznam zde https://www.sklik.cz/navrh-klicovych-slov a pro Google najdete plánovač klíčových slov v návrhu placených kampaní. Celý proces si lze usnadnit využitím nástroje, který sjednotí hledanost z obou nástrojů. Například Marketing Miner, který naleznete zde https://www.marketingminer.com/cs.

Udržujte aktuální obsah

Nabídka služeb, případně produktů, by měla reflektovat aktuální trendy a nároky Vaší cílové skupiny. Snažte se nabídnout produkty, které jsou v aktuálním trendu. Dbejte na informovanost u ceníků takovým způsobem, aby se návštěvník necítil zmatený a vždy věděl, zda jsou ceny platné.

Dalším vhodným příkladem jsou každoroční akce, dlouhodobé eventy. Nic návštěvníka nevytočí víc, než webová stránka ke konkrétnímu eventu, která s blížícím se termínem ukazuje loňská data. Takový obsah návštěvníka prostě nepotěší a odejde informace hledat jinam. Uvědomte o takových akcích své návštěvníky sa dostatečným předstihem. A neděláte to jen pro návštěvníky, ale také pro vyhledávače, které velmi pravděpodobně budou aktuální akci pro konkrétní termín více ukazovat s blížícím se datem.

Optimální doba pro testování

V měsících mimo sezonu máte perfektní čas na to testovat různá nastavení webu nebo designové prvky. Vytvořte si minimálně dvě řešení a otestujte, jak si s oběma Vaši návštěvníci poradí. Může se jednat o prvky vzhledu Vašeho webu, o rozložení produktů, větší viditelnost některé služby. Na základě dat návštěvnosti a procházení webu si potom velmi snadno určíte, co Vám v sezoně bude pravděpodobně fungovat nejlépe. Vhodný čas je i 6 měsíců před začátkem samotné sezony, kdy budete mít nejen dostatek času na realizaci více scénářů, ale i jejich nasazení, měření a vyhodnocení. Velká část Vaší konkurence toto nedělá a Vy tak máte možnost být před nimi. Vynaložené úsilí mimo sezonu se Vám poté v sezoně zaručeně vrátí.

Technická stránka webu

Není nic horšího, než když se Vám ve špičce webové stránky zhroutí pod náporem návštěvnosti a Vy tak v jediný den, nebo i hodinu přijdete o podstatnou část klientů nebo objednávek. 

Buďte připraveni. S administrátorem Vašeho webu vyhodnoťte předchozí sezony a jejich vliv na návštěvnost a i výkon hostingového řešení. Zajistěte, aby se nestalo, že se Vaše prezentace nenačte, nebo pod náporem úplně spadne. Pokud už se něco takového stane, reagujte rychle, prostřednictvím běžných komunikačních kanálů se zákazníkům omluvte a nabídněte jim nějaký malý bonus jako omluvu a povzbuzení k návratu a dokončení objednávky. V žádném případě nehrajte mrtvého brouka, tím nic nevyřešíte a zákazníky rozzlobíte ještě více.

Závěrem

Pokud budete výše vypsané tipy a doporučení aplikovat na každoroční bázi, výsledky Vás neminou. Velmi důležité je neusnout na vavřínech. A to nemusí nutně platit jen pro sezónní obory. V každém oboru je určitý čas na přípravu, měření a nasazení úprav za účelem zlepšení organických výsledků. Výhodou pouze sezónních oborů je samozřejmě jejich částečná nezávislost mimo sezonu, a tím i menší stres při plánování úprav.

Samotným vytvořením scénářů, jejich měřením a nasazováním těch úspěšných v sezoně však Vaše práce zdaleka nekončí. Sledujte i v průběhu sezony, jak se Vaši návštěvníci chovají, kde se případně zaseknou a proč si neobjednají Vaše produkty či služby. Podstatnou část, převážně technických záležitostí, lze totiž pružně řešit za chodu.

Potřebujete poradit s nastavením SEO, aby Váš web co nejlépe fungoval a vyhledávače ho často zobrazovaly? Není nic snazšího než nám napsat na e-mail info@webmium.cz nebo vyplňte formulář na naších stránkách webmium.cz/kontakt a my se Vám brzy ozveme a navrhneme pro Vás nejlepší řešení.


Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Výkonnostní marketing
Chytrá strategie CPA

Chytrá strategie CPA neboli cost per action. To znamená cena za akvizici, kterou může být konverze. CPA je jedna z marketingových automatizovaných strategií. Kdy je vhodné ji použít a kdy naopak ne a jaké má výhody nebo nevýhody si přečtete zrovna teď.

Celý článek
Facebook Analytics končí

Facebook Analytics je spuštěn od roku 2017, tento nástroj nám poskytoval potřebná data a to i pro Instagram. Nyní chce Facebook užívání tohoto nástroje ukončit a to k 30. červnu 2021. Jaké jsou náhrady, se dozvíte po přečtení dnešního článku.

Celý článek
Kvalitní vstupní stránka jako základ pro PPC kampaně

Již jste se někdy zamysleli nad tím, kam přesně vedou odkazy z Vaších reklam? Jsou skutečně relevantní a poskytnou klientovi přesně ty informace, na které odkazujete v inzerátu? A co dalšího by měla vstupní stránka obsahovat? O tom všem Vám povíme v dnešním článku.

Celý článek
Zapracujte přes léto na SEO, abyste v září zaujali přední pozice ve vyhledávačích

Podnikáte v oboru, kde je pro Vás stěžejní se dobře zviditelnit v organickém vyhledávání s koncem léta? Pak je ideální čas začít s přípravami a realizací podstatných úprav na Vašem webu. Jak na to a na co nezapomenout, to si ukážeme v tomto článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top