Změna v přehledech míst v Google Ads aneb Konec geografickému a zeměpisnému přehledu

Google Ads nám chystá jednu změnu za druhou. Nejprve to bylo rozdělení tlačítka Nástroje a nastavení na dvě samostatná tlačítka – Nástroje a nastavení a Fakturace. Dále můžete vidět v nových účtech nové zobrazení kampaní, které se dá zatím ještě přepnout zpět do toho původního. To samozřejmě nejsou žádné zásadní změny, pouze takové kosmetické úpravy. Zásadní změnou ale je změna v přehledu míst. Konkrétně odebrání zeměpisného a geografického přehledu. Původní zobrazení vypadalo takto:

  • Zacílení
  • Vyloučení
  • Zeměpisný přehled
  • Geografický přehled uživatelů

V nových účtech je zobrazení následující:

  • Místa
  • Vyloučeno
  • Přehled podle prodejen

Tato nabídka je již automaticky v nových účtech a v těch stávajících je zaváděna postupně.

Pokud klikneme na možnost Místa, vidíme lokality, na které cílíme - ať už je to celá ČR, konkrétní město či kraj.  Nově nad touto tabulkou vpravo vidíme rozbalovací nabídku s možnostmi Cílené lokality a Spárovaná místa. Pokud nemáme vybranou konkrétní kampaň, v nabídce jsou Spárovaná místa buď v kampani nebo v celém účtu.

Google Ads novinky Webmium

Cílené lokality – ukazují to, na co cílíme.

Spárovaná místa – ukazují to, co se shoduje s Vaší reklamou, ať už jde o fyzickou polohu nebo místo zájmu. Takže pokud v Aši vyhledáváte „autodoprava Jablunkov“, zobrazí se Vám jako shodná poloha, pokud na ni cílíte.

Když jsme na záložce Místa, stačí kliknout na zacílené oblasti, abychom si zobrazili podrobnější údaje o výkonu. Vybereme si zobrazení např. podle Města nebo Oblasti a místa s nejlepším výkonem si můžeme nabbidovat, jak jsme zvyklí. Další variantou místo kliknutí přímo na zacílenou lokalitu je kliknout na novou rozbalovací nabídku a vybrat Cílené lokality.

Zobrazení detailů spárovaných míst

Z rozbalovací nabídky si tentokrát vybereme Spárovaná místa a vidíme seznam míst. Když si určité místo zaškrtneme, objeví se nám nabídka Omezit podle, kde si můžeme vybrat, podle čeho chceme detailní informace zobrazit. Poté můžeme jednotlivé cíle dle požadavku vyloučit nebo nabbidovat ty, které mají skvělý výkon.

Google Ads novinky Webmium

Spárovaná místa ale bohužel neukazují polohu uživatele, který projevil zájem o místo, na které cílíte. Alternativu ale stále máme, jen nás bude stát více času a trochu naší snahy. Náhradní varianta je vytvořit si vlastní přehled. Stačí kliknout v horní liště na políčko Přehledy a vytvořit si vlastní.

Google Ads novinky Webmium


Tam si pomocí filtrů vyberete kampaň nebo další náležitosti, v pravé části si ze seznamu metriky vyhledávání. O poloze uživatele máme na výběr z těchto možností

  • Země/území
  • Metropolitní oblast
  • Město
  • Nejlépe specifikované cílové místo

Dále můžeme upravovat přehled pomocí filtrů, tak aby nám zobrazil, co potřebujeme vědět. Výběr už záleží čistě na vás.

Nemáte čas se tímto detailním nastavováním kampaně zaobírat? Pak neváhejte a kontaktujte nás na emailu info@webmium.cz nebo pomocí formuláře na našich webových stránkách webmium.cz. Rádi Vám s Vaší kampaní a jejím nastavením pomůžeme.


Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Google ADS
Jak (ne)definovat klíčová slova

Mnozí z Vás jistě vědí, že vyhledávací kampaň je postavena na klíčových slovech, která určují, na jaké dotazy se budou Vaše reklamy zobrazovat. Vyhledávací kampaň s pomocí klíčových slov Vám pomůže rychle a efektivně propagovat Vaše výrobky či služby.

Celý článek
Jak a proč nastavit kampaň ve vyhledávací síti?

Ti, kdo spravují kampaně v Google Ads vědí, že jedním z typů kampaně, kterou můžete v tomto inzertním systému vytvořit, je kampaň ve vyhledávací síti, která funguje mimo jiné na principu klíčových slov a textových inzerátů.

Celý článek
Konec rozšířených textových reklam ve vyhledávání

Mnozí z Vás už jistě zaznamenali “novinku”, kterou Google chystá k 30. červnu roku 2022. Od tohoto data budou responzivní reklamy ve vyhledávání jediným typem reklam ve vyhledávání, které bude možné vytvářet a upravovat.

Celý článek
Jak a proč nastavit DSA reklamy?

Mnozí z Vás vědí, že vedle klasické kampaně ve vyhledávání, která je spouštěna na základě klíčových slov, lze nastavit i dynamickou kampaň ve vyhledávání. A na tu se dnes společně podíváme.

Celý článek

Všechny kategorie

Top