7 otázek, které vám vrtají hlavou před tvorbou kvalitního obsahu

Chcete začít s tvorbou kvalitního obsahu, ale hlavou vám vrtá několik otázek? Sepsali jsme je a dáme vám na ně odpověď.

Stále kolem sebe slyšíte, že obsahový marketing je nedílnou součástí vaší propagace? Že díky
kvalitnímu obsahu vystoupáte na přední příčky vyhledávání a zvýšíte si důvěryhodnost
u svých zákazníků? Ne, to nejsou mýty. Je to opravdu tak.

1. Co je to obsahový marketing?

Jde o způsob marketingu, kdy publikujete hodnotný obsah. Ať už články, fotografie, videa,
infografiky. Ideálně kombinaci více obsahů, která cílového zákazníka zaujme. Vzniká
většinou na základě obsahové strategie.
Každý obsah má mít svůj cíl, který měříte a vyhodnocujete.

2. Jaké jsou formy obsahového marketingu?

Existuje mnoho podob obsahu, který se používá
v obsahovém marketingu. Pojďme si vyjmenovat ty základní:

  • Články
  • Fotografie
  • Videa
  • Infografiky
  • E-booky
  • E-maily
  • Příspěvky na sociálních sítích
  • Soutěže

Doporučujeme kombinovat více forem dohromady, pak se stává obsahový marketing účinnějším. Hlavní
vždy je, aby byl obsah pro lidi zajímavý,
pochopitelný a přínosný
. Zároveň motivující ke splnění vámi stanovených cílů. Detailněji si o
všech druzích obsahu povíme v jednom z dalších článků.

3. Jaké cíle může mít můj obsah?

Co obsah, to jiný cíl. Pobavit, informovat, poradit, vzdělat
či prodat. Stanovte takové cíle, které budou snadno měřitelné a zhodnotitelné. Pro snadnější odpíchnutí pro vás máme
pár cílů, které může mít právě váš obsah:

  • Zvýšení
    povědomí o brandu
    Začínáte a chcete se uvést
    na trh v dobrém obraze? Nebo jen nejste až tolik známí a chcete být. Proto se pouštíte do tvorby kvalitního obsahu.
    Budujete důvěru a přesvědčujete čtenáře, že jste znalí svého trhu. Vašim cílem
    je zvýšení povědomí o vás.

  • Zlepšení
    vztahu se stávajícími zákazníky
     
    Kvalitním obsahem můžete zlepšit vztah se současnými zákazníky. Pro ty se
    samozřejmě zase hodí trochu jiný obsah. Třeba novinky o
    rozšíření produktu, který využívají. Nikdy nezapomínejte na své současné
    věrné zákazníky. Přesvědčit spokojeného zákazníka k dalšímu nákupu je
    stokrát jednodušší, než přivést zcela nového zákazníka.

  • Budování
    důvěryhodnosti u potenciálních zákazníků
    Potenciální zákazníci ve vás nemají důvěru, neznají vás. Proto je musíte
    přesvědčit, že jste profíci na trhu, že se na vás mohou spolehnout. Dokážete
    jim to právě vhodným obsahem.

  • Zvýšení
    počtu odběratelů


    Dlouhodobým generováním hodnotného obsahu budete pravidelně navyšovat počet
    odběratelů. Obsah jednou vytvoříte a od té doby si buduje svou pozici. Přinášet
    ovoce může i roky po jeho vytvoření.

  • Zvýšení
    obratu


    Přivedete nové odběratele, nové čtenáře, nové fanoušky, kteří chtějí vaše
    produkty či služby. Dokážete je obsahovým marketingem přesvědčit. Tím zvýšíte
    svůj obrat.

Ano, i tento článek má svůj cíl. Jaký? Poradit vám, jak začít s tvorbou kvalitního obsahového
marketingu. Přesvědčit vás, že má
smysl psát, fotit, točit a to vše sdílet a rozesílat e-maily. Zaujmout vás tak, že se přihlásíte k odběru dalších přínosných článků.

4. Mám plánovat, co kdy publikuju?

Ano, určitě. K tomu slouží tzv. publikační plán. V něm si stanovíte, jaký obsah budete tvořit,
proč, pro koho a jak ho budete propagovat. Jednotlivým plánům rovnou stanovte
datum publikace a čas. My doporučujeme plánovat:

  • O jakou formu obsahu půjde?
  • Jak se bude obsah jmenovat?
  • Jaká klíčová slova použijete?
  • Jaký bude hlavní kanál pro publikaci?
  • Kdo je zodpovědný za tvorbu obsahu?
  • Pro koho obsah tvoříte, pro jakou personu?
  • V jaké nákupní fázi se persona nachází?
  • Jaký je cíl obsahu?
  • Kdy obsah zveřejníte?
  • Kde budete obsah propagovat a kdy?

Po uplynulém období nezapomeňte
cíle vyhodnocovat
. A to klidně každý měsíc, i když plánujete kvartálně. Ať
víte, kde máte prostor pro zlepšení.

5. Pro koho vlastně obsah píšu?

Pro persony představující vaše zákazníky, které byste měli
mít vytyčené od začátku vašeho podnikání. Že je vyhraněné nemáte a nevíte jak
na ně? Tomuto tématu věnujeme podrobněji samostatný článek.

6. Kdy můžu očekávat první výsledky?

Uvědomte si, že obsahový marketing je dlouhodobá a pracná
činnost, u které je třeba vytrvat, aby přinášela ovoce. Tím se zásadně liší od
výkonnostního marketingu, kde vidíte výsledky okamžitě. Nenechte se však
odradit. Očekávané výsledky jsou dlouhodobé. A náklady? Ty jsou
podstatně nižší než u výkonnostního marketingu. Nemusíte totiž vytrvale platit
za prokliky a sotva kampaň skončí zase dobíjet kredit. Je na vás kolik ze svého
rozpočtu do obsahového marketingu vložíte, a které formy propagace vytvořeného
obsahu zvolíte.

7. Jakou propagaci obsahu mi tedy doporučíte?

Tak třeba když napíšete článek rádcovského charakteru
podobný, jako je tento. Zpropagujte ho na vašich sociálních sítích. Třeba na Facebooku. Tady k tomu navíc můžete využít
kampaň. Stanovit si rozpočet a ten nechat proklikat. Podstatně tím navýšíte
dosah článku, návštěvy a pravděpodobnost splnit stanovený cíl. Dále věnujte
článku prostor ve svém e-mailovém marketingu. Ať vaši odběratelé dostanou to,
k čemu se přihlásili. A pokud máte na webu
prostor pro novinky z blogu, šup tam s ním.

Tak a víte
jak na to. Než tedy začnete, zamyslete se, proč budete obsahový marketing
tvořit a pro koho
. Vytyčte si cíle. Na tyto cíle a persony pak myslete při
tvorbě každého nového obsahu. Pomůžou vám nasměrovat aktivity tím správným
směrem.

Pomohl vám tento článek pochopit podstatu obsahového marketingu? Sdílejte ho s ostatními.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru