GDPR i pro remarketing?

O tom, že po EET přijde příští rok další povinnost, GDPR (General Data Protection Regulation), už víte. Revoluční nařízení na ochranu osobních údajů se dotkne každého z nás. Nejen eshopistů a všech českých firem, ale i jednotlivců. Víte třeba o tom, že i jako rodič jste odpovědný za chování svých potomků na internetu? Sice vám nehrozí až 20 milionová pokuta, ale i tak máte svůj díl zodpovědnosti.

Souhlas s cookies nestačí

Ustanovení GDPR v platnost s sebou přinese povinnost s vyjádřením souhlasu pro jakékoliv zpracování osobních údajů zvlášť. Váš zákazník nebo pouhý návštěvník stránek bude muset souhlasit s každým jednotlivým úkonem, při kterém o něm zjistíte nějaká data. Všeobecný souhlas bude málo.

Každý správný eshop sbírá data. O jejich sběru informujete návštěvníky povinnou hláškou o cookies. Co když ale využíváte remarketingové kampaně AdWords nebo Sklik? I tady bude muset být návštěvník vašich stránek jasně a srozumitelně informován, že jej máte v plánu lákat k nákupu „stíhací reklamou“ a souhlasit, že vám poskytne svá data právě pro tyto účely.

Minimalizace sběru dat i doby schraňování

S hromadou zpracovávání osobních údajů prrr. Celkově byste je měli minimalizovat, co do rozsahu, ale i doby, po kterou je uschováváte. To, že data smíte zpracovávat za tím účelem, za kterým je sbíráte, je všem dávno jasné. Z toho vyplývá nová povinnost - vymazat veškerá data, sebraná v rámci jedné akce, ihned po jejím ukončení. Až příští rok, touto dobou, připravíte slevové kupóny s určitou dobou platnosti, ihned po skončení kampaně budete povinni získaná jména a emaily odstranit ze své databáze.

Data Protection Officer

Začněte tedy pomalu revidovat způsob, jakým osobní údaje sbíráte a uchováte. Vše v souladu s GDPR. Rovněž doporučujeme jmenovat svého Data Protection Officer člověka, který bude zodpovědný za sběr dat. Půjde o interního auditora, který by měl znát chod firmy, zároveň se vyznat v právu a IT.

Ale nebojte, i s GDPR se časem všichni popereme a stane se běžnou rutinou jako ostatní povinnosti vyplývající z práce, kterou děláme. Pro začátek vám bude stačit, když budete bedlivě sledovat náš blog. O ochraně osobních dat od nás ještě uslyšíte. Všechno do nejmenších detailů.

Dozvěděli jste se díky článku nové informace? Sdílejte je s ostatními.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy a rady v online
Jaká inzerce je pro mě vhodná?

Pokud se teprve rozkoukáváte ve světě podnikání, jistě jste si už položili otázku, která inzerce je vhodná právě pro Vaše podnikání. Dnešní článek Vám může pomoci v rozhodování.

Celý článek
Průvodce reklamy na YouTube - Jaký typ kampaně zvolit?

Dnes se podíváme, jaké všechny typy kampaní můžete tvořit na kanálu YouTube. Na výběr máme několik možností. Co, která reklama umí a v čem Vám může pomoci. Také doporučení, jak je použít.

Celý článek
Atribuční modely

Většina z Vás, kteří se pohybují ve světě online kampaní termín “atribuce” jistě znají (a jistě nejen oni, protože tento termín se nevztahuje pouze k marketingu). Pro ty ostatní si termín objasníme a ukážeme si, kdy je vhodné použít jaký model.

Celý článek
Proč vůbec inzerovat v online světě

Chcete vyzkoušet online inzerci a stále váháte? Pojďme se spolu podívat, co taková online inzerce obnáší a v čem vám bude přínosná. Odpovědi na vaše otázky naleznete v dnešním článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top