GDPR i pro remarketing?

O tom, že po EET přijde příští rok další povinnost, GDPR (General Data Protection Regulation), už víte. Revoluční nařízení na ochranu osobních údajů se dotkne každého z nás. Nejen eshopistů a všech českých firem, ale i jednotlivců. Víte třeba o tom, že i jako rodič jste odpovědný za chování svých potomků na internetu? Sice vám nehrozí až 20 milionová pokuta, ale i tak máte svůj díl zodpovědnosti.

Souhlas s cookies nestačí

Ustanovení GDPR v platnost s sebou přinese povinnost s vyjádřením souhlasu pro jakékoliv zpracování osobních údajů zvlášť. Váš zákazník nebo pouhý návštěvník stránek bude muset souhlasit s každým jednotlivým úkonem, při kterém o něm zjistíte nějaká data. Všeobecný souhlas bude málo.

Každý správný eshop sbírá data. O jejich sběru informujete návštěvníky povinnou hláškou o cookies. Co když ale využíváte remarketingové kampaně AdWords nebo Sklik? I tady bude muset být návštěvník vašich stránek jasně a srozumitelně informován, že jej máte v plánu lákat k nákupu „stíhací reklamou“ a souhlasit, že vám poskytne svá data právě pro tyto účely.

Minimalizace sběru dat i doby schraňování

S hromadou zpracovávání osobních údajů prrr. Celkově byste je měli minimalizovat, co do rozsahu, ale i doby, po kterou je uschováváte. To, že data smíte zpracovávat za tím účelem, za kterým je sbíráte, je všem dávno jasné. Z toho vyplývá nová povinnost - vymazat veškerá data, sebraná v rámci jedné akce, ihned po jejím ukončení. Až příští rok, touto dobou, připravíte slevové kupóny s určitou dobou platnosti, ihned po skončení kampaně budete povinni získaná jména a emaily odstranit ze své databáze.

Data Protection Officer

Začněte tedy pomalu revidovat způsob, jakým osobní údaje sbíráte a uchováte. Vše v souladu s GDPR. Rovněž doporučujeme jmenovat svého Data Protection Officer člověka, který bude zodpovědný za sběr dat. Půjde o interního auditora, který by měl znát chod firmy, zároveň se vyznat v právu a IT.

Ale nebojte, i s GDPR se časem všichni popereme a stane se běžnou rutinou jako ostatní povinnosti vyplývající z práce, kterou děláme. Pro začátek vám bude stačit, když budete bedlivě sledovat náš blog. O ochraně osobních dat od nás ještě uslyšíte. Všechno do nejmenších detailů.

Dozvěděli jste se díky článku nové informace? Sdílejte je s ostatními.

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy, rady a novinky
Novinky červen 2020

Ani červen nezůstává pozadu a přináší Vám spoustu novinek. U nás je máte všechny pěkně pohromadě. Tak pojďme na ně.

Celý článek
Jak komunikovat se zákazníky online

Karanténa kvůli pandemii přiměla spoustu podnikatelů přesunout alespoň část podnikání na internet. V čem je to výhoda a jak se zákazníky vlastně komunikovat online? O tom si přečtete v dnešním článku.

Celý článek
Merchant center bude vyžadovat atribut popisu-description

Google Merchant Center si pro nás připravil novinku, která by měla do budoucna usnadnit uživatelům získávání informací o prodávaných produktech, aby byly z reklamy patrné na první pohled. Více o chystané novince v dnešním článku.

Celý článek
Co přinesl květen 2020? Máme další novinky

Další měsíc je za námi a jsme tu opět s novinkami, které přinesl měsíc lásky květen. Pokud se chcete dozvědět, co je nového, tak čtěte dále.

Celý článek

Všechny kategorie

Top