GDPR i pro remarketing?

O tom, že po EET přijde příští rok další povinnost, GDPR (General Data Protection Regulation), už víte. Revoluční nařízení na ochranu osobních údajů se dotkne každého z nás. Nejen eshopistů a všech českých firem, ale i jednotlivců. Víte třeba o tom, že i jako rodič jste odpovědný za chování svých potomků na internetu? Sice vám nehrozí až 20 milionová pokuta, ale i tak máte svůj díl zodpovědnosti.

Souhlas s cookies nestačí

Ustanovení GDPR v platnost s sebou přinese povinnost s vyjádřením souhlasu pro jakékoliv zpracování osobních údajů zvlášť. Váš zákazník nebo pouhý návštěvník stránek bude muset souhlasit s každým jednotlivým úkonem, při kterém o něm zjistíte nějaká data. Všeobecný souhlas bude málo.

Každý správný eshop sbírá data. O jejich sběru informujete návštěvníky povinnou hláškou o cookies. Co když ale využíváte remarketingové kampaně AdWords nebo Sklik? I tady bude muset být návštěvník vašich stránek jasně a srozumitelně informován, že jej máte v plánu lákat k nákupu „stíhací reklamou“ a souhlasit, že vám poskytne svá data právě pro tyto účely.

Minimalizace sběru dat i doby schraňování

S hromadou zpracovávání osobních údajů prrr. Celkově byste je měli minimalizovat, co do rozsahu, ale i doby, po kterou je uschováváte. To, že data smíte zpracovávat za tím účelem, za kterým je sbíráte, je všem dávno jasné. Z toho vyplývá nová povinnost - vymazat veškerá data, sebraná v rámci jedné akce, ihned po jejím ukončení. Až příští rok, touto dobou, připravíte slevové kupóny s určitou dobou platnosti, ihned po skončení kampaně budete povinni získaná jména a emaily odstranit ze své databáze.

Data Protection Officer

Začněte tedy pomalu revidovat způsob, jakým osobní údaje sbíráte a uchováte. Vše v souladu s GDPR. Rovněž doporučujeme jmenovat svého Data Protection Officer člověka, který bude zodpovědný za sběr dat. Půjde o interního auditora, který by měl znát chod firmy, zároveň se vyznat v právu a IT.

Ale nebojte, i s GDPR se časem všichni popereme a stane se běžnou rutinou jako ostatní povinnosti vyplývající z práce, kterou děláme. Pro začátek vám bude stačit, když budete bedlivě sledovat náš blog. O ochraně osobních dat od nás ještě uslyšíte. Všechno do nejmenších detailů.

Dozvěděli jste se díky článku nové informace? Sdílejte je s ostatními.

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy, rady a novinky
Marketingový kalendář 2021

Aby Vám neutekl žádný důležitý den roku, je tu pro Vás marketingový kalendář 2021. Buďte v obraze a pohlídejte si významné dny v roce s námi.

Celý článek
Novinky ze sociálních sítí za měsíc březen

S jarem tu máme i další novinky ze sociálních sítí. A když budete mít štěstí, můžete si je přečíst třeba pěkně na terase na sluníčku. Jaké jsou novinky na Facebooku nebo Instagramu, se dozvíte právě teď.

Celý článek
Novinky za březen

Velikonoční svátky jsou již za námi. Určitě jsme si je všichni užili. Někdo pekl beránka, někdo pletl pomlázku nebo barvil vajíčka. My jsme pro Vás ještě připravili várku novinek z marketingu.

Celý článek
Novinky ze sociálních sítí za únor

Ani sociální sítě nezůstávají s novinkami pozadu. Proto Vám přinášíme náš další článek, kde máte všechny novinky pěkně pohromadě.

Celý článek

Všechny kategorie

Top