GDPR i pro remarketing?

O tom, že po EET přijde příští rok další povinnost, GDPR (General Data Protection Regulation), už víte. Revoluční nařízení na ochranu osobních údajů se dotkne každého z nás. Nejen eshopistů a všech českých firem, ale i jednotlivců. Víte třeba o tom, že i jako rodič jste odpovědný za chování svých potomků na internetu? Sice vám nehrozí až 20 milionová pokuta, ale i tak máte svůj díl zodpovědnosti.

Souhlas s cookies nestačí

Ustanovení GDPR v platnost s sebou přinese povinnost s vyjádřením souhlasu pro jakékoliv zpracování osobních údajů zvlášť. Váš zákazník nebo pouhý návštěvník stránek bude muset souhlasit s každým jednotlivým úkonem, při kterém o něm zjistíte nějaká data. Všeobecný souhlas bude málo.

Každý správný eshop sbírá data. O jejich sběru informujete návštěvníky povinnou hláškou o cookies. Co když ale využíváte remarketingové kampaně AdWords nebo Sklik? I tady bude muset být návštěvník vašich stránek jasně a srozumitelně informován, že jej máte v plánu lákat k nákupu „stíhací reklamou“ a souhlasit, že vám poskytne svá data právě pro tyto účely.

Minimalizace sběru dat i doby schraňování

S hromadou zpracovávání osobních údajů prrr. Celkově byste je měli minimalizovat, co do rozsahu, ale i doby, po kterou je uschováváte. To, že data smíte zpracovávat za tím účelem, za kterým je sbíráte, je všem dávno jasné. Z toho vyplývá nová povinnost - vymazat veškerá data, sebraná v rámci jedné akce, ihned po jejím ukončení. Až příští rok, touto dobou, připravíte slevové kupóny s určitou dobou platnosti, ihned po skončení kampaně budete povinni získaná jména a emaily odstranit ze své databáze.

Data Protection Officer

Začněte tedy pomalu revidovat způsob, jakým osobní údaje sbíráte a uchováte. Vše v souladu s GDPR. Rovněž doporučujeme jmenovat svého Data Protection Officer člověka, který bude zodpovědný za sběr dat. Půjde o interního auditora, který by měl znát chod firmy, zároveň se vyznat v právu a IT.

Ale nebojte, i s GDPR se časem všichni popereme a stane se běžnou rutinou jako ostatní povinnosti vyplývající z práce, kterou děláme. Pro začátek vám bude stačit, když budete bedlivě sledovat náš blog. O ochraně osobních dat od nás ještě uslyšíte. Všechno do nejmenších detailů.

Dozvěděli jste se díky článku nové informace? Sdílejte je s ostatními.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy a rady v online
Jaké marketingové kanály lze využít?

V dnešním online světe se Vám nabízí velké množství kanálů, díky kterým lze propagovat Vaše služby, produkty a obsah. Šíře využitelných kanálů roste s tím, jak velký projekt řídíte. Čím větší produkt či služba, tím více možností jste již pravděpodobně využili nebo se chystáte využít.

Celý článek
10 tipů na texty, které prodávají

Chcete znát tipy, díky kterým budou Vaše texty na webových stránkách lákavé? Přečtěte si naše doporučení a zjistěte, jak psát texty, které nenudí ale naopak Vás nutí číst dál a dál.

Celý článek
Jak na PPC kampaně

Jaké jsou v letošním roce 2021 trendy v PPC marketingu, co všechno udělat pro to, aby Vaše kampaně využívali svůj potenciál na maximum. A jaké marketingové kanály jsou vhodné právě pro Vás. To se dozvíte v dnešním článku.

Celý článek
Nové 3 tipy pro UGC obsah na Instagramu

Už jste někdy slyšeli zkratku UGC? Kdo se s oblibou pohybuje v sociálních sítích, určitě znát bude. Kdo ne, tak se veškeré informace dozví v dnešním článku, protože tu jsou nové tipy pro UGC obsah na Instagramu.

Celý článek

Všechny kategorie

Top