2+2: Marketing Festival prakticky při středě a čtvrtku
Marketing Festival je nejen pro nás událost roku, a tak jsme nemohli chybět. Letos skvěle vybrané místo v srdci rázovitého regionu. Ostrava. Přivláčkovali jsme už ve středu odpoledne, aby nám neutekla praktičtější část festivalu odehrávající se v prvních dvou dnech. Report z této převelice nabité akce, pro nás čtyřdenní, rozděluji tedy na dvě části. Každá shrnuje dva dny. Proto 2+2.

Poslední středa Hájedničky v HUBu
Tím to celé začalo. Od Petra Vejrážky z H1 jsme se dozvěděli, jak optimalizovat spuštěné kampaně na sociálních sítích, a jak efektivně pracovat s průběžnými výsledky. Využíváte zde všechny možnosti reklamního placementu? A testujete vzájemně jednotlivé placementy? A/B testování je důležité hlavně na úrovni zákaznických segmentů. Nespoléhejte na 1000 impresí od Facebooku.
"Využijte rozmanitost brandových formátů v kombinaci s konverzními formáty všech sociálních sítí. Nezapomeňte však správně doměřit jejich impact."
Celý Petrův přednes je již k mání online, mrkejte. A pamatujte, že ohromný boom reklam na Facebooku teprve přijde!
Po chvíli strávené v Impact HUBu jsme uličkami zabloudili až na charakteristickou ulici města Ostravy. Stodolní. A to bychom byli barbaři, kdybychom si nedali něco na posilnění.
Čtvrteční workshopy
Na čtvrtek jsme se moc těšili. Z důvodu, že šlo o den workshopový. Všechny workshopy se odehrály v rozlehlém areálu Vysoké školy báňské. Já osobně jsem absolvovala dva.
První workshop, na téma E-mail marketing, byl spíše teoretický. Na můj vkus až moc. Nejvíce mě proto zaujala ta praktičtější část o auditu emailingu. Na co byste neměli zapomenout ve vašich e-mailech? To jsem pro vás shrnula do samostatného článku, který si určitě přečtěte: E-mail marketing: 17 tipů na co nezapomenout.
Sledujte otevření e-mailu v GA, nejen v nástroji, který pro rozesílku používáte. Díky přehledu v reálném čase si ověříte, zda čtenáři reagují, a jak rychle. V kolik hodin nejvíce e-maily otevírají, odkud lokálně i z jakého zařízení. Vytvoříte si tím parádní publikum pro remarketing.
Hlavně sledujte, zda se vám e-mail marketing vyplácí. Ideálně byste měli z emailingu generovat více jak 10 % z celkového obratu.
Jak se vyhnout spamové pasti? Nenakupujte databáze. S velkou pravděpodobností budou obsahovat nějaké SPAM traps. Pravidelně čistěte databázi od starých a neaktivních uživatelů. Používejte double opt-in. Komunikujte s jednotlivými emailingovými providery.
Před samotným emailingem nezapomeňte na povinnosti stanovené zákonem. O tom jsem psala článek již dříve. Tak si zákon raději oživte.
Druhým workshopem, Jak může Marketing Miner zefektivnit vaše SEO, precizně provedl Pavel Ungr. Pavel je skvělý SEO konzultant, měla jsem proto velké očekávání, které se naplnilo. Nástroj Marketing Miner již používáme pro analýzu klíčových slov nějakou dobu. Nyní jsem se však dozvěděla jak z něho vytáhnout maximum tou správnou cestou. Věděli jste třeba, že Marketing Miner, konkrétně Domain miner, může zjistit sitemapu webu? Ne vždy vám ji samotný web totiž odhalí na /robots.txt. Díky ní pak můžete začít analyzovat daný web. Stačí vykopírovat titulky, nahrát je do URL mineru a zvolit našeptávače a AdWords návrh. Pokud chcete najít témata, o kterých se mluví v souvislosti s vaším webem, takový brandový monitoring, zaškrtněte navíc monitoring.
Děláte-li analýzu klíčových slov pro eshop, můžete zde i částečně klasifikovat – město, místo, země, barva, společnost, organizace, číslo, cena, otázka, pro koho.
Zajímá vás pozice ve vyhledávačích, hledanost, či vstupní stránky? Není problém. To také Marketing Miner umí. Přes URL miner můžu zjistit chybové 404 stránky na webu i zkontrolovat sitemapu. Ani kontrola indexace přes URL miner není problém.
Marketing miner v kombinaci s Open Refine prostě dokáže zázraky. Můžu si udělat kompletní on-page analýzu. Jde opravdu o užitečný nástroj, který byste si měli vyzkoušet, pokud chcete zefektivnit svou práci, stejně jako já.
Eshopista - Alza.cz
Workshopové odpoledne skončilo jen tak tak, abychom stihli alespoň část Eshopisty, který se poprvé odehrával na Marketing Festivalu. Kdo byl hostem? Marketingový ředitel Karel Kučera a marketingový specialista Ondřej Bělský z Alza.cz. Byli tajemní více jak hrad v Karpatech, a tak jsme se nic moc konkrétního nedozvěděli. Co nám vlastně prozradili? Zajímavost, že Alza vás nikdy nebude pronásledovat remarketingem. Oni ho totiž nepraktikují. Nechtějí platit za jednu konverzi dvakrát. Radši si den počkají. Lidé se stejně vrátí a nakoupí. Mají to prý změřené. Na Alza.cz se proto nemusíte bát nakupovat dárky své drahé polovičce k Vánocům. Až si sedne k počítači po vás, remarketing vaše dumání nad dary neprozradí.
Alza zkusila jednou zcela vypnout komunikaci ke klientům na 3 dny. A propad v prodejích byl obrovský. Tedy už nikdy. Jak řekl Karel Kučera:
„V e-commerce musíte být slyšet!“
Jediný den, kdy Alza není slyšet je 24. 12. To je den, kdy Alza zavře Alzákovi ústa a dává nám tím vánoční dárek.
Parťačky k Alzákovi se také obávat nemusíme. Alzák je prý natolik silný, že k sobě samičku Alzinku nepotřebuje.
Asi jediné číslo, které Alza prozradila, je poměr nákupu přes mobilní appku a přes mobilní web. Je to 1:5.
PPC offline
Už máme půl sedmé večer, ale stále není konec nachytřování. Nyní přišlo na řadu setkání pépécéčkařů, aneb PPC offline. Na pódiu se vystřídalo několik fajnových řečníků. PPC maraton započal Jan Tichý s analytikou ve světě PPC a ukázal nám krásné péenóčkové koláče při rozšiřování kampaní. Markéta Kabátová s Petrem Burešem řekli každý svůj pohled na tvorbu kampaní. Jeden na to jde spíše technicky, druhý je zastáncem selského rozumu. Já osobně si myslím, že důležité je kombinovat stroje i selský rozum. Pak teprve může vzniknout kvalitní výsledek. Jan Kašparů nám ukázal, co by PPCčkař měl měřit v GA a proč. Třešničkou na dortu byla Petra Větrovská, která používá hlavně zdravý rozum. Kampaně startuje ze svého gauče, na začátku je netestuje, ignoruje frázovou shodu a po výkonu si dává dva dny oddych. Nadšení z ní ale srší na dálku. Jo a používá k práci barevný papírky jako já. Takže má můj like. Jan Zdarsa z Googlu nám na závěr představil chystané novinky v AdWords.

Ufff a teď jen na následující párty nezabít ty právě nachytřené mozkové buňky. :) Jdeme radši hrát fotbálek, který tu je a máme z něj radost.
2. část: 2+2: Marketing Festival teoreticky při pátku a sobotě
Obohatil vás tento report z Marketing Festivalu? Sdílejte ho s ostatními.