7 nejčastějších chyb při tvorbě obsahu

Obsah je základem současného internetu. K čemu, proč a nač už víte. A už ho tvoříte. Snažíte se. Ale co když chybujete? Pojďme se podívat na 7 nejčastějších chyb, které při tvorbě obsahu můžete nasekat. Stačí se jim vyhnout a pak už všechno pofičí tak, jak má.

1. Prodáváte, co vám síly stačí

A lidi nekupují. Kde je zakopaný pes? Obsahový marketing sice supluje prodavače, ale nenápadně. Nenásilně. Netlačte na pilu. Staňte se prostřednictvím obsahu kámošem. Raďte, sdílejte zkušenosti a názory. Nechte na zákazníkovi, aby si sám, na základě vašeho obsahu, udělal názor. Svoboda je nejcennější. Nic mu nenuťte, jen ho směrujte.

2. Přikrášlujete a chválíte

A zase nic. Mluvte pravdu. Lež má krátké nohy. Má výrobek, o kterém píšete, nějakou slabinu? Přiznejte ji. Nepřikrášlujte, nemlžte, nelžete. Zákazník pravdu vždycky odhalí. Když mu ji naservírujete v plné parádě, on si vás bude vážit. Získáte jeho důvěru. A ta se cení. Věrností. A konec konců i interakcí.

3. Psali o tom všichni, tak vy taky

Vážně myslíte, že vaše zákazníky zajímá číst pořád to samé dokola? Už dvacetkrát měli možnost si přečíst o tom, jak tenhle prací prášek vypere všechno do běla. Proč by to četli znovu? Na to je jejich čas drahocenný. Nezajímá je, co už vědí. Zajímá je, co nevědí. Vytvořte obsah na stejný prací prášek jinak. Vyzdvihněte jiné přednosti produktu. Natočte video, vytvořte infografiku. Buďte jiní, než vaše konkurence. Buďte svižní a inovátorští.

4. Klíčové slovo, kam se podíváš

Snažíte se, aby váš obsah byl napěchovaný klíčovými slovy. Jedno stíhá druhé a další už nevíte, kam nacpat, jak je jich všude tolik. Není to trochu nuda? Tolik klíčových slov na jednom místě. Takový text zaručeně uspí i otrlého čtenáře. A ve videu? Tam už si opakováním klíčových slov nepomůžete vůbec. Nic se nemá přehánět. Tvořte poutavě, svižně, líbivě pro oko i ucho. Hledejte synonyma. Klíčová slova vkládejte do textu až nakonec. Nenápadně, přirozeně. Pak se zalíbíte čtenářům i robotům.

5. Slibujete modré z nebe

A nikomu jste ho zatím nesnesli. Pozor na sliby. Slibujte umírněně a pouze to, co skutečně splníte. Hlídejte svá prohlášení. V momentě, kdy dárky zdarma vyčerpáte, ihned je stáhněte z veškerého obsahu. Už tam nepatří.

Vyvarujte se i nabubřelých prohlášení. Působí lehce nedůvěryhodně. A znáte českého člověka. Z prohlášení typu „jsme nejlevnější v Čechách“ byste mohli mít tak akorát právní polízanici. Když je to pravda, skutečná a právně podložená, pochlubte se. Jinak si raději vymyslete jiný poutač.

6. Píšete o sobě

Ano, pište o sobě, ale pro ně. Obsah tvoříte, jak nejlépe dovedete. Dáváte do něj své emoce a všechno to, co byste vy chtěli slyšet. A pořád máte pocit, že vás vaši zákazníci nechápou? Emoce ano. Ale ne vaše. Jejich. Vytvořte si svoji personu. Cílového zákazníka a piště pro něj. On ví, že vaše služby nebo produkt potřebuje. Anebo to možná ještě neví a hledá řešení svého problému. Naservírujte mu ho. Srozumitelně.

Řekněte mu, že ty krátké kalhoty nemusí vyhodit do kontejneru. Vy pro něj máte řešení, které ho doteď nenapadlo. Prodloužíte mu je. Zbavíte ho starostí. Píšete sáhodlouhý článek o nových běžeckých botách? Zkraťte ho. Vaši sportovci nesedí u počítače. Nemají čas číst dlouhé polemiky. Řekněte jim to rychle. V pauze mezi dalším dobrodružstvím.

7. Jste tam, kde chcete být, ale...

A jsou tam i vaši lidé? Je skvělé, že pravidelně přispíváte na svůj blog. Že ho udržujete v pohybu. Ale vědí o něm vaši zákazníci? Neschovávejte se na jednom místě. Upozorněte na nový obsah všude, kde můžete. Informaci o článku na blogu vyvěste na sociální sítě. Pošlete ho e-mailem. Přišpendlete na web. Klidně se pochlubte placenou reklamou. Sdílení je trend. Buďte moderní.

Teď už víte, kde přitlačit a čemu se vyhnout. Tak hurá na obsahový marketing!

Zaujal vás článek? Sdílejte ho s přáteli.

Chcete se nezávazně poradit? Kontaktujte nás
Děkujeme, Vaše zpáva byla odeslána.
Oops! Něco se pokazilo, zprávu nejde odeslat. Zkuste prosím později.
Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Tipy a rady v online
Jaká inzerce je pro mě vhodná?

Pokud se teprve rozkoukáváte ve světě podnikání, jistě jste si už položili otázku, která inzerce je vhodná právě pro Vaše podnikání. Dnešní článek Vám může pomoci v rozhodování.

Celý článek
Průvodce reklamy na YouTube - Jaký typ kampaně zvolit?

Dnes se podíváme, jaké všechny typy kampaní můžete tvořit na kanálu YouTube. Na výběr máme několik možností. Co, která reklama umí a v čem Vám může pomoci. Také doporučení, jak je použít.

Celý článek
Atribuční modely

Většina z Vás, kteří se pohybují ve světě online kampaní termín “atribuce” jistě znají (a jistě nejen oni, protože tento termín se nevztahuje pouze k marketingu). Pro ty ostatní si termín objasníme a ukážeme si, kdy je vhodné použít jaký model.

Celý článek
Proč vůbec inzerovat v online světě

Chcete vyzkoušet online inzerci a stále váháte? Pojďme se spolu podívat, co taková online inzerce obnáší a v čem vám bude přínosná. Odpovědi na vaše otázky naleznete v dnešním článku.

Celý článek

Všechny kategorie

Top