15 tipů, jak psát nadpisy, které zaujmou

Věděli jste, že 8 z 10 lidí přečte nadpis a frčí dál?  Prostě je nezaujal. Nenalákal je. Jen 2 lidi dočtou celý článek dokonce. Děsivá statistika. Ale je to tak. Na lapení čtenáře v titulku máte jen zlomek sekundy. Jinak pláchne a nejspíš se už nevrátí, aby vám dal druhou šanci.

Lapili jsme vás? Pak si přečtěte všech 15 tipů, jak psát nadpisy, které navnadí uživatele, upoutají jeho pozornost a už ho nepustí.

1. Používejte číslovky

Konkrétnost nadpisu ještě více umocní čísla.

Př.
6 tipů, jak reagovat na negativní recenze
27 nejčastějších otázek o EET

2. Pokládejte otázky 

Pozornost čtenáře skvěle upoutají otázky, na které chce znát odpověď.

Př.
Chceme diakritiku v českých doménách?
Jak se zákazníci rozhodují při nákupu?

3. Slibujte 

Jedná se o návody, představení produktů, tipy vedoucí k přínosnému výsledku. Článek by měl vyřešit problém čtenáře.

Př.
13 tipů pro úspěšný eshop
16 tipů, jak psát prodejní texty

4. Hrajte na emoce 

Emoce ovládají lidskou mysl. Proto se na ně zaměřte. Ať už pozitivně či negativně. Nejlépe na lidi působí pocit strachu.

Př.
Nenechte se připravit o staré URL cesty

5. Stručně a výstižně

Ideální délka nadpisu je na jeden řádek. Ale zaexcelovat můžete i s nadpisem delším, pokud bude stále přínosný. Vyhněte se však jednoslovným a obecným nadpisům, např. SEO nebo Optimalizace pro vyhledávače. Jsou to pouze klíčová spojení, která správně nenavnadí. Nadpis by měl být tak dlouhý, aby vyjádřil vše, co vyjádřit má.

6. Zahrňte do nadpisu CTA 

Prvek call to action přímo v nadpisu udělá divy. Nebojte se vyzvat k akci hned v úvodu. Svůj článek tak pořádně nakopnete.

Př.
Blogujte přímo v eshopu

7. Vypíchněte výhodu pro čtenáře 

Zmiňte v nadpisu, že čtenáři přinášíte novinky, cenné rady, tipy, zajímavé návody.

Př.
Jak měřic cíle v Google Analytics?
Novinky z e-commerce: Co přinesl příchod jara?

8. Zdůrazněte exkluzivitu pro skupinu 

Týká se článek skupiny uživatelů? Lidí z e-commerce, SEO specialistů, copywriterů a dalších? Sdělte to v nadpisu.

Př.
Nejčastější chyby začínajících copywriterů
Česká e-commerce v roce 2016 opět rostla

9. Naléhejte 

Vyvolejte v člověku naléhavý dojem. Rád si přečte něco, co je novinkou v jeho oboru, v jeho postupech a technikách.

Př.
Novinky z e-commerce: Co přinesl příchod jara?
GDPR i pro remarketing?
Nejnovější techniky…
Aktuální postupy…
Nové produkty…

10. Zmiňte časově omezenou nabídku 

Tím vyvoláte u čtenáře pocit, že o to nesmí přijít. Vždyť zítra bude pozdě. A už čte.

Př.
Červencová akce…
Tento týden…
Jak vytvořit web za hodinu?

11. Citujte 

Přímá citace dává celému článku spád. Citace z příběhu přímo v nadpisu dá článku určitou osobitost.

Př.
Jak jsem se promalovala k eshopu

12. Vyjádřete kontroverzní názor 

Co je to za blbost? S tím nesouhlasím. Tuto reakci se snažíte ve čtenářovi probudit.

Př.
Kvalitní eshop do 100 tisíc korun nepořídíte.

13. Lokalizujte 

Pokud píšete článek pro lokální oblast, uvádějte to rovnou do nadpisu.

Př.
Akce pro eshopisty v Liberci

14. Optimalizujte 

Samozřejmě čtivost nadevše. A jestli zvládnete nadpis zároveň optimalizovat, tedy použít v něm hledané klíčové spojení, máte z části vyhráno. Nejenže upoutáte pozornost. Díky SEO bude váš článek pěkně dohledatelný ve vyhledávačích.

15. Experimentujte

Ideálním způsobem jak zjistit, kde jaký nadpis funguje, je experiment. V tomto experimentu vám pomůže A/B testování. Vyzkoušejte na stejném místě dva různé nadpisy a měřte výsledky.

Na závěr pamatujte, že čím peprnější nadpis, tím zajímavější nadpis. Byl pro vás článek přínosný? Sdílejte ho s přáteli.

 

 

Sdílet

Děkujeme. Nyní stačí potvrdit váš e-mail a můžete se těšit z nového čtení.

Zadaný e-mail je již pro odběr novinek použit.

Další zajímavosti z oblasti

Obsahový marketing
5 micro copy triků

Nezapomínejte při tvorbě obsahu na malé texty. Vylaďte svůj eshop úplně všude. Kde a jak? Pomůžeme vám.

Celý článek
Jak zadat práci copywriterovi?

Jak zadat copywriterovi práci? Tak, abyste dostali texty, po kterých si váš obsah bude vrnět blahem.

Celý článek
Jak na obsah? Napoví obsahový audit

Obsahový audit není strašák, ale pomocník. Udělejte si vysvědčení pro váš obsah a rozjeďte to naplno.

Celý článek
9 kroků k profi článku

Své produkty a služby znáte líp než kdokoliv jiný. Využijte toho a pusťte se do tvoření obsahu svépomocí.

Celý článek

Všechny kategorie

Top