Není článek jako článek

Nechali jste se inspirovat a konečně začínáte makat na
obsahu? Děláte správně. Určitě vás napadá spoustu témat. Paráda.
Jen si ještě uvědomte, že v onlinovém prostředí není článek jako článek.
Nestačí hodit do textového dokumentu to, co vás zrovna napadne, někam to
umístit a čekat, že konverze porostou jak o život. Je potřeba se zamyslet. Bude
obsah, který vás zrovna napadl opravdu někoho zajímat? Najde ho někdo? 

O čem psát?

Ptáte se, na jaká témata psát takové články na web či
eshop? Na ta hledaná. Pište o tom, co
skutečně zajímá vaše zákazníky.
Ne co si myslíte, že by mohlo mít úspěch. S hledaností
klíčových spojení vám pomůžou různé nástroje. Nejjednodušší je použít Plánovač klíčových slov od taťky Googla
nebo Návrh klíčových slov od strejdy
Seznama.

Chcete vědět přímo otázky, které lidé vyhledávačům pokládají? My
využíváme skvělý nástroj Marketing
Miner
. Díky němu poznáte dotazy vašich čtenářů a hodíte jim na blog
přesně takový obsah, který chtějí číst. Protože základem úspěchu je, psát pro lidi!

Pište pro lidi
Pište pro lidi

Co na to vyhledávače?

Obsahu je nutné věnovat velkou péči a brát ho vážně. Vedle
samotného obsahu má velkou váhu optimalizace,
jejíž součástí jsou i zpětné odkazy
. Vyvarujte se však pouhým SEO textům.
Nehustěte klíčová slova jedno za druhým na úkor čtivosti. To ničemu nepomůže,
spíše naopak. Nechcete přeci přivést za každou cenu návštěvníka, který u vás
nenajde, co hledal a rychlostí blesku vás opustí. Akorát tím navýšíte míru
opuštění stránek, nikoliv konverze. Takový vyvážený optimalizovaný text, to je lákavé krmivo pro vyhledávače.

Nadpis je korunkou obsahu

Dalším faktorem úspěchu je pečlivě zvolený nadpis. Obsah
může být sebelepší, ale kdo to zjistí, když jej nezačne číst? Upoutejte čtenáře
už nadpisem. Ten musí zaujmout na první
pohled
. Neubírejte nadpisu na poutavosti, na úkor SEO. Pokud trefíte poutavý a zároveň optimalizovaný nadpis,
máte vyhráno. Váš nadpis je ideální.

Titulek – kámen úrazu

Běžný návštěvník vašeho webu ho nejspíš neuvidí, i přesto
je důležitý. To, co do něj napíšete, ovlivní algoritmus vyhledávače.
Napíšete-li tam poutavý a relevantní
text
, navíc s
hledanými klíčovými slovy
, ovlivníte vyhledávač pozitivně. On váš web za odměnu
nabídne ve výsledcích vyhledávání. Když tam napíšete bláboly nesouvisející
s obsahem stránky, bude to bez efektu. V tomto případě radši nepište
nic.

Link sem, link tam

Součástí SEO je kvalitní
linkbuilding
. Tedy odkazy interní a externí. Dáváte tak najevo, že jste se
v obsahu nevyčerpali. Ukazujete uživatelům možnosti, kde se dozví o tématu
více a do hloubky. Navíc díky odkazům propojujete
obsahy spolu související
. Taťka Google vás za to bude mít rád. 

Jen pozor,
co propojujete. Odkazy musí být relevantní! O tom žádná. Tam, kam odkazujete,
musí čtenář najít obsah, který s tím co čte, souvisí. Zase tu platí to
samé, jako pro rozsévání klíčových slov – všeho s mírou. Decentně a
nenásilně.

Jak vypadá kvalitní obsah?

Jak tedy poznáte kvalitně napsaný obsah? Splňuje následující.

  • Dobře se čte. Skoro sám.
  • Je originální a jedinečný. Neexistuje
    k němu duplicita.
  • Je jasný, přehledný, příjemně strukturovaný. Oku
    lahodící.
  • Je zajímavý, poutavý, šokující nebo jinak vystupuje z jednotvárné masy nepřínosných obsahů.
  • Je užitečný a relevantní k důvodu, proč jste
    na web přišli.
  • Je ho tak akorát.

Přečtěte si také, jak analyzovat nákupní
chování zákazníků
, a jaký obsah pro ně tvořit.

Zaujal vás tento článek? Sdílejte ho s přáteli.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru