Není článek jako článek
Nechali jste se inspirovat a konečně začínáte makat na obsahu? Děláte správně. Určitě vás napadá spoustu témat. Paráda. Jen si ještě uvědomte, že v onlinovém prostředí není článek jako článek. Nestačí hodit do textového dokumentu to, co vás zrovna napadne, někam to umístit a čekat, že konverze porostou jak o život. Je potřeba se zamyslet. Bude obsah, který vás zrovna napadl opravdu někoho zajímat? Najde ho někdo?
O čem psát?
Ptáte se, na jaká témata psát takové články na web či eshop? Na ta hledaná. Pište o tom, co skutečně zajímá vaše zákazníky. Ne co si myslíte, že by mohlo mít úspěch. S hledaností klíčových spojení vám pomůžou různé nástroje. Nejjednodušší je použít Plánovač klíčových slov od taťky Googla nebo Návrh klíčových slov od strejdy Seznama.
Chcete vědět přímo otázky, které lidé vyhledávačům pokládají? My využíváme skvělý nástroj Marketing Miner. Díky němu poznáte dotazy vašich čtenářů a hodíte jim na blog přesně takový obsah, který chtějí číst. Protože základem úspěchu je, psát pro lidi!

Co na to vyhledávače?
Obsahu je nutné věnovat velkou péči a brát ho vážně. Vedle samotného obsahu má velkou váhu optimalizace, jejíž součástí jsou i zpětné odkazy. Vyvarujte se však pouhým SEO textům. Nehustěte klíčová slova jedno za druhým na úkor čtivosti. To ničemu nepomůže, spíše naopak. Nechcete přeci přivést za každou cenu návštěvníka, který u vás nenajde, co hledal a rychlostí blesku vás opustí. Akorát tím navýšíte míru opuštění stránek, nikoliv konverze. Takový vyvážený optimalizovaný text, to je lákavé krmivo pro vyhledávače.
Nadpis je korunkou obsahu
Dalším faktorem úspěchu je pečlivě zvolený nadpis. Obsah může být sebelepší, ale kdo to zjistí, když jej nezačne číst? Upoutejte čtenáře už nadpisem. Ten musí zaujmout na první pohled. Neubírejte nadpisu na poutavosti, na úkor SEO. Pokud trefíte poutavý a zároveň optimalizovaný nadpis, máte vyhráno. Váš nadpis je ideální.
Titulek – kámen úrazu
Běžný návštěvník vašeho webu ho nejspíš neuvidí, i přesto je důležitý. To, co do něj napíšete, ovlivní algoritmus vyhledávače. Napíšete-li tam poutavý a relevantní text, navíc s hledanými klíčovými slovy, ovlivníte vyhledávač pozitivně. On váš web za odměnu nabídne ve výsledcích vyhledávání. Když tam napíšete bláboly nesouvisející s obsahem stránky, bude to bez efektu. V tomto případě radši nepište nic.
Link sem, link tam
Součástí SEO je kvalitní linkbuilding. Tedy odkazy interní a externí. Dáváte tak najevo, že jste se v obsahu nevyčerpali. Ukazujete uživatelům možnosti, kde se dozví o tématu více a do hloubky. Navíc díky odkazům propojujete obsahy spolu související. Taťka Google vás za to bude mít rád.
Jen pozor, co propojujete. Odkazy musí být relevantní! O tom žádná. Tam, kam odkazujete, musí čtenář najít obsah, který s tím co čte, souvisí. Zase tu platí to samé, jako pro rozsévání klíčových slov – všeho s mírou. Decentně a nenásilně.
Jak vypadá kvalitní obsah?
Jak tedy poznáte kvalitně napsaný obsah? Splňuje následující.
- Dobře se čte. Skoro sám.
- Je originální a jedinečný. Neexistuje k němu duplicita.
- Je jasný, přehledný, příjemně strukturovaný. Oku lahodící.
- Je zajímavý, poutavý, šokující nebo jinak vystupuje z jednotvárné masy nepřínosných obsahů.
- Je užitečný a relevantní k důvodu, proč jste na web přišli.
- Je ho tak akorát.
Přečtěte si také, jak analyzovat nákupní chování zákazníků, a jaký obsah pro ně tvořit.
Zaujal vás tento článek? Sdílejte ho s přáteli.